رتبه هشتم گیلان در ارایه خدمات دولت الکترونیک

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: حذف کاغذ بازی و جلوگیری از هدر رفت زمان یک مزیت بسیار خوب این دولت است.

رتبه هشتم گیلان در ارایه خدمات دولت الکترونیک

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اینکه دولت الکترونیک یک دولت دیجیتال دارای سازمان مجازی و بدون دیوار و ساختمان است که خدمات دولتی را به صورت برخط ارائه می نماید گفت: این روز ها شهروندان در دولت الکترونیک رضایت خاطر دارند چرا که حذف کاغذ بازی و جلوگیری از هدر رفت زمان یک مزیت بسیار خوب این دولت است.

فرزاد توکلی با بیان اینکه از هزار و 600 خدمت شناسنامه دار حدود 600 خدمت به صورت الکترونیکی و نیمه الکترونیکی در گیلان فعال است اضافه کرد: حدود 390 خدمت در دفاتر پیشخوان ارائه می گردد که صدور مجوز دفاتر پیشخوان شهری و روستایی، در دستگا های اجرایی خدمات رسان آب و برق و گاز، خدمات مرتبط با امور مشترکان مانند اخذ انشعابات از جمله این خدمات شناسنامه دار هستند.

وی با بیان اینکه آنچه که ادارات استان را در موضوع دولت الکترونیک متمایز می نماید، کسب امتیاز دستگاه ها در جشنواره شهید رجایی است گفت: در ارزیابی سال گذشته بر اساس شاخص آنالیز شرایط پورتال اطلاع رسانی دستگاه ادارات پست، استاندارد، برق منطقه ای، بیمه سلامت، آب و فاضلاب و بنیاد شهید به ترتیب بالای 80 درصد امتیاز کسب و خدمات دهی نموده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان بعلاوه خاطر نشان می نماید: برای رسیدن به اهداف دولت الکترونیک باید وزارت متبوع مبتنی بر اسناد بالا دستی همچون شورای عالی فضای مجازی، شورای اجرایی فناوری اطلاعات و قانون بودجه 1401 نسبت به ایجاد و راه اندازی پنجره واحد خدمات دولت هوشمند به آدرس mygov.ir اقدام کند.

به گفته وی در این پنجره هر فرد یک بار احراز هویت شده و سپس قادر به استفاده از خدمات همه سرویس موجود دستگاه های اجرایی که در آن بارگذاری شده می گردد و در حال حاضر 10 درصد خدمات دستگاه ها مانند استعلام شرایط کووید، استعلام شرایط سلامت شهروندان، استعلام شرایط واحد صنفی، آخرین درخواست واریز مستمری، کمیسیون پزشکی، استعلام سند حج تمتع، استعلام سوابق ورزشی افراد، استعلام آخرین شرایط شکوائیه مودیان مالیاتی، استعلام استاندارد کالا و استعلام پرونده های علائم تجاری و. بر روی پنجره واحد بارگذاری شده و طبق قانون تا خاتمه شهریور باید 30 درصد خدمات همه دستگاه های بر روی آن بارگذاری گردد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اینکه طبق آخرین ارزیابی که اسفند 1400 منتشر شد جایگاه گیلان در حوزه فناوری براساس 3 شاخص اصلی آنالیز شد اضافه کرد: گیلان از نظر شاخص سطح دسترسی فاوا (فاوا مخفف فن آوری اطلاعات و ارتباطات)، اندازه مهارت فاوا رتبه هشتم دارد.

فرزاد توکلی با اشاره به اینکه گیلان از لحاظ شاخص اندازه استفاده فاوا رتبه نهم را دارد می گوید: از مجموع این شاخص ها شاخص توسعه فاوا (IDI) حاصل می گردد که رتبه استان در کشور بر اساس این شاخص هشتم است.

خبرنگاران گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2055

به "رتبه هشتم گیلان در ارایه خدمات دولت الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه هشتم گیلان در ارایه خدمات دولت الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید