برای خرید، رهن یا اجاره خانه 40 متری در لاهیجان چه مبلغی باید پرداخت کنیم؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، زندگی در شهرهای شمالی ایران به دلایل مختلفی مانند آب و هوای مطلوب، طبیعت بکر، وجود دریا، کوه و جنگل، رونق گردشگری و اقتصاد به نسبت فعال برای بسیاری از افراد وسوسه انگیز است. موهبت های طبیعی موجود در بخش های شمال کشور، این منطقه را به سرزمینی زنده و فعال تبدیل نموده است؛ علاوه براین برخی دانشگاه های موجود در این مناطق نسبت به سایر دانشگاه ها صندلی علمی بالاتری دارند که دانشجویان زیادی را به سمت شمال کشانده است. بنابراین جای تعجبی ندارد که افراد زیادی از نقاط مختلف کشور برای سکونت، کار و تحصیل به بخش های شمال ایران مهاجرت نمایند. لاهیجان یکی از شهرهای شمالی ایران به شمار می آید که از نظر بسیاری افراد شرایط زندگی در آن مطلوب است. شهرستان لاهیجان عظیم ترین شهر شرق استان گیلان بوده و پس از رشت و انزلی سومین شهر پرجمعیت گیلان محسوب می گردد. طبیعی است که برای سکونت در لاهیجان به خانه ای حداقل 40 متری احتیاج است. ما در این مطلب علاوه بر آنالیز شرایط کلی لاهیجان، قیمت خانه های 40 متری در لاهیجان را با هم مقایسه نموده ایم. در صورتی که شما هم قصد سکونت در لاهیجان را دارید، با مطالعه این مطلب می توانید بودجه مورد احتیاج برای سکونت در لاهیجان را برای خود تخمین بزنید تا با آمادگی بیشتری برای اجاره یا خرید خانه در لاهیجان اقدام کنید. با ما همراه باشید.

برای خرید، رهن یا اجاره خانه 40 متری در لاهیجان چه مبلغی باید پرداخت کنیم؟

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

همه چیز درباره لاهیجان

لاهیجان به دلیل برخورداری از امتیازات طبیعی، اماکن تاریخی و امکانات رفاهی مختلف به منطقه ای جذاب و امن برای سکونت و گردشگری تبدیل شده است. برخی از ویژگی های کلی لاهیجان به توضیح زیر است.

لاهیجان از گذشته تا به امروز

لاهیجان یکی از شهرهای بسیار کهن منطقه شمال ایران، از دوره های پیش از اسلام تا به امروز حوادث مختلفی را از سر گذرانده است. شاهان مختلفی بر این سرزمین حکومت نموده و هریک تاثیرات گوناگونی روی این شهر به جا گذاشته اند. لاهیجان دوره اشکانیان، حمله مغول، حکومت ناصروندان، کیاییان و دوره های معاصر مختلفی را به خود دیده است. در طول تاریخ سازه های مختلفی در لاهیجان بنا شده است که بسیاری از آن ها همچنان پابرجا هستند و از اماکن تاریخی و دیدنی لاهیجان محسوب می شوند.

شرایط جغرافیایی

شهرستان لاهیجان یک زمین جلگه ای است از شمال با دریای خزر مرز مشترک دارد. همچین از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود شده است. این شهر کوچک به دو بخش رودبنه و مرکزی تقسیم شده و در مجموع شامل هشت دهستان به نام های رودبنه، دهستان شیرجوپشت، آهندان، بازکیاگوراب، لفمجان، چوشل، لیالستان و لیل می گردد. لاهیجان به دلیل تجدید تقسیم های متعدد در گیلان از ابتدای قرن بیستم به میزان قابل توجهی کوچک شده است. از نظر آب و هوا هم اقلیم لاهیجان در تابستان گرم و مرطوب است و در زمستان ابتدا بادهای گرم شدید می وزد و بعد برف می بارد. رطوبت نسبی هوای لاهیجان 76 تا 79 درصد بوده و گاهی به صد درصد می رسد.

جمعیت

شهرستان لاهیجان سومین شهر پرجمعیت گیلان است و نسبت به شهرهای مجاور خود جمعیت بسیار زیادی دارد؛ همچنین ورود تعداد قابل توجهی از گردشگران به لاهیجان در فصل های مختلف سال باعث شلوغی همیشگی این شهر شده است. البته جمعیت حاضر در لاهیجان در فصل های بهار و تابستان بسیار بیشتر از پاییز و زمستان است. چراکه در نیمه ابتدایی سال سفرهای نوروزی و تابستانی افراد زیادی را به این شهر می کشاند. این موضوع گرچه از نظر مالی شرایط مطلوبی برای بومیان فراهم خواهد نمود؛ اما آرامش ساکنان را خدشه دار می نماید.

امکانات رفاهی

شهرستان لاهیجان به لطف جاذبه های گردشگری طبیعی از نظر مالی رونق زیادی پیدا نموده است. در نتیجه امکانات مختلفی از نظر تفریحی، پزشکی و درمانی در این منطقه فراهم شده است. مراکز تفریحی لاهیجان مانند اماکن تاریخی، بقعه ها، شیطان کوه، بام سبز، تله کابین لاهیجان، پارک های جنگلی، تالاب و روستاهای مختلف کنار مراکز درمانی این شهر مانند بیمارستان های دولتی و خصوصی 22 آبان، سیدالشهدا، شفا و میلاد شهرستان سشرایط ویژه ای برای لاهیجان در حوزه گردشگری و سکونت ایجاد نموده است.

امکانات آموزشی

وجود شش دانشگاه مختلف آموزش عالی دیلمان، دانشگاه های آزاد و پیغام نور، موسسات آموزش غیرانتفاعی، آکادمی های خصوصی و کتابخانه های عمومی مختلف باعث شده ساکنان لاهیجان برای افزایش سطح علمی خود احتیاجی به مهاجرت به شهرهای دیگر نداشته باشند. علاوه براین دانشجویان زیادی از سایر شهرها برای حضور در دانشگاه به لاهیجان می آیند.

با وجود همه موارد گفته شده می توان گفت این شهر از نظر قیمت خانه در سطح متوسطی است. البته در سال های اخیر قیمت املاک در لاهیجان گران تر از گذشته شده است؛ اما همچنان با قیمت های معقول و مقرون به صرفه ای برای خرید یا رهن و اجاره خانه در لاهیجان روبرو هستیم.

قیمت خانه های 40 متری لاهیجان برای خرید یا اجاره

در این بخش سعی نموده ایم قیمت رهن، اجاره یا خرید خانه های حدود 40 متر در مناطق مختلف لاهیجان را آنالیز کنیم. با آگاهی از قیمت خانه های 40 متری در محله های لاهیجان می توانید حداقل هزینه لازم برای سکونت در این شهر را برآورد کنید.

خیابان تربیت معلم

خیابان تربیت معلم لاهیجان یکی از خیابان های قدیمی این شهر به حساب می آید که به امکانات مختلف شهری مجهز شده است. وجود سوپرمارکت ها، ساختمان های اداری، دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی لاهیجان، باشگاه ورزشی و… باعث شده این منطقه بسیار فعال و زنده باشد. علاوه براین نزدیکی به بیمارستان شفا از امتیازات این منطقه محسوب می گردد. در حال حاضر یک خانه 40 متری در خیابان ترتبیت معلم لاهیجان، 5 سال ساخت با یک اتاق، پارکینگ، انباری و آسانسور واقع در طبقه اول ساختمانی شش طبقه با مبلغ 140 میلیون تومان برای فروش در نظر گرفته شده است. ظاهر بسیار تمیز خانه و طراحی باکیفیت آن از مهم ترین ویژگی های این خانه 40 متری است. همچنین یک خانه 45 متری در همین منطقه با قدمت 10 سال دارای یک اتاق خواب، تراس 5 متری، پارکینگ و انباری در طبقه دوم ساختمانی سه طبقه قیمتی برابر با 110 میلیون تومان دارد. این خانه بدون آسانسور است.

خیابان صفاری وامدار

این خیابان هم مانند خیابان تربیت معلم، از مناطق پرطرفدار لاهیجان برای سکونت است. چراکه فروشگاه ها و مراکز خدماتی مختلفی در حوالی این خیابان قرار گرفته است و ساکنان برای برطرف احتیاجهای مختلف خود محدودیتی ندارند. در حال خاضر یک خانه 7 سال ساخت 48 متری در این خیابان با یک اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور در طبقه آخر ساختمانی چهار طبقه، قیمتی برابر با 150 میلیون تومان برای خرید دارد.

خیابان کاشف

کاشف از خیابان های نزدیک به تربیت معلم است. به همین دلیل می توان گفت همه امکاناتی که در خیابان معلم لاهیجان وجود دارد، برای ساکنان خیابان کاشف نیز قابل استفاده خواهد بود. در حال حاضر یک خانه 45 متری در خیابان کاشف با یک اتاق خواب در طبقه آخر ساختمانی چهار طبقه، دارای آسانسور و بدون انباری و پارکینگ به قیمت 150 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. این خانه طراحی داخلی رضایت بخشی داشته و با کف سرامیک، کابینت MDF و کمد دیواری های جادار انتخاب خوبی برای خانواده های دو نفره خواهد بود. همچنین یک خانه 49 متری در این خیابان با یک اتاق خواب در طبقه اول ساختمانی چهار طبقه که دارای پارکینگ و انباری بوده و بدون آسانسور است، قیمتی برابر با 166 میلیون تومان دارد. از ویژگی های این خانه می توان به آشپزخانه اپن، کف سرامیک و کمد دیواری های جادار اشاره نمود.

خیابان کمالی

این خیابان از مناطق به نسبت آرام لاهیجان محسوب می گردد؛ بنابراین در صورتی که ترجیح می دهید از شلوغی های شهر دور باشید، این خیابان برای سکونت شما انتخاب خوبی خواهد بود. در حال حاضر یک خانه 49 متری با دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور در این خیابان قیمتی برابر با 180 میلیون تومان دارد. این خانه در طبقه سوم ساختمانی سه طبقه و شش واحدی واقع شده است.

خیابان رسالت

یک واحد مسکونی 47 متری با طراحی سوئیت در خیابان رسالت لاهیجان، 2 سال ساخت با یک اتاق خواب و حیاط کوچک با درب ماشین رو، قیمتی برابر با 125 میلیون تومان برای خرید دارد. این خانه یک طبقه بوده که کنار 9 خانه یک طبقه دیگر با همین متراژ قرار گرفته است.

میدان گیل

گیل یکی از میادین اصلی لاهیجان است که دسترسی به سایر محله های شهر از این منطقه با سهولت بیشتری همراه خواهد بود. در حال حاضر یک واحد مسکونی، حوالی میدان گیل به متراژ 50 متر، 4 سال ساخت و دارای دو اتاق خواب، پارکینگ سر پوشیده، حیاط 20 متری، گاز رومیزی، پمپ آب، پرده کرکره ای، لوستر و… در طبقه اول، قیمتی برابر با 200 میلیون تومان دارد.

با توجه به آنچه گفته شد، در مجموع مناطق مختلفی در لاهیجان وجود دارد می توانید در آن ها خانه هایی با متراژ حدود 40 تا 50 متر پیدا کنید. قیمت یک خانه با این متراژ در حدود 125 الی 200 میلیون تومان است، بنابراین برای خرید یک خانه در این منطقه به دست کم 130 میلیون تومان احتیاج خواهید داشت. البته از قلم نیاندازید پیش از اقدام به خرید خانه، همه محله ها و خیابان های دلخواه خود را به طور کامل جستجو کنید تا هیچ گزینه ای از نظرتان دور نمانده باشد. سپس با در نظر دریافت همه شرایط و آنالیز شرایط خانه مورد نظرتان نسبت به خرید آن اقدام کنید. به این ترتیب احتمال منصرف یا پشیمان شدن برایتان کمتر خواهد بود.

منبع: هومینگ
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 864

به "برای خرید، رهن یا اجاره خانه 40 متری در لاهیجان چه مبلغی باید پرداخت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید، رهن یا اجاره خانه 40 متری در لاهیجان چه مبلغی باید پرداخت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید