برطرف عوارض اعتیاد به متادون با لیزر

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، پژوهشگران پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی با یاری متخصصان عصب شناسی توانستند با استفاده از لیزر عوارض ناشی از اعتیاد و استفاده از متادون را برطرف نمایند.

برطرف عوارض اعتیاد به متادون با لیزر

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، یکی از راه های درمان اعتیاد استفاده از داروی متادون است که مصرف این دارو خود عوارضی جانبی دارد و خود تبدیل به یک داروی اعتیاد آور می گردد و در این میان فناوری لیزر می تواند با سیستم های زیستی به عنوان یک محرک خارجی عمل نموده و سیستم عصبی بیمار را تحریک کند.

پژوهشگران پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی در همکاری با متخصصان عصب شناسی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فناوری مذکور را به شکلی طراحی نموده اند که فرد بیمار در صورت احساس احتیاج به مواد مخدر با روشن کردن نور لیزر و تاباندن آن به ناحیه مغزی درگیر با بیماری می تواند این احساس احتیاج خود را تعدیل کند.

این فناوری قابلیت طراحی به شکل هدفون یا کلاه را دارد تا روی سر بیمار قرار بگیرد و با استفاده از تلفن همراه فرمان های لازم را روی سر بیمار اعمال کند. این پژوهش در حال اجرا مطالعات حیوانی است که در صورت موفقیت وارد مرحله آزمایش انسانی می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 384

به "برطرف عوارض اعتیاد به متادون با لیزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف عوارض اعتیاد به متادون با لیزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید