روابطی عاری از تنش با دیگران و به صلح درونی دست یافتن

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، کتاب راز و رمز تفکر مثبت با ابزارها و راه های فراوان و تمرینات مربوط به بازنویسی برنامه های ذهنی کلیدهای بی شماری در اختیارتان قرار می دهد تا به شکلی پایدار زندگی خود را تغییر دهید و آسان تر به اهدافتان برسید: جرات موفقیت داشتن، در بهترین شرایط سلامتی خود بودن، داشتن روابطی عاری از تنش با دیگران و به صلح درونی دست یافتن.

روابطی عاری از تنش با دیگران و به صلح درونی دست یافتن

امروزه آدم ها بیش از پیش خواستار آن اند که از ناکامی ها و انتفادهایی که بیشتر وقت ها آن ها را احاطه نموده است خلاص شوند. این کتاب می تواند یاری کار آن ها باشد. آن جا که غالبا به ما آموخته اند محدودیت ها را ببینیم، تفکر مثبت حسی توام با سهل گیری به ما می دهد. کار تفکر مثبت در جوامع ما نوعی شکسته بندی ذهنی است، جوامعی که در آن خطر کردن را به قیمت نادیده دریافت فرصت ها ترویج می نمایند.

تفکر مثبت در عین حال نوعی فلسفه، هنر زندگی کردن و ابزاری است برای رشد و پیشرفت حرفه ای و شخصی. با این حال اگر تفکر مثبت را برآمده از خردی بدانیم که به فرهنگ های مختلف تعلق دارند می بینیم که چیز تازه ای نیست. بعضی از غارنشینان قاعدتا پیش از ما تفکر مثبت را به کار بسته بودند.

تفکر مثبت؟ ببینیم به چه معناست!، مثبت اندیش تر شدن با یاری قانون جذب، زندگی پیروز داشتن و دستیابی به صلح درونی چهار فصل کتاب راز و رمز تفکر مثبت را تشکیل می دهند. سازوکار تفکر مثبت چیست؟، ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه، کمی هم تفکر منفی اشکال ندارد، قانون جذب، از عشق انسان گرایانه تا خیرخواهی دنیای، ابزارهای هوشمندانه مثبت اندیشی، زندگی پیروز داشتن به چه معناست؟، پیروزیت اقتصادی و اجتماعی، مدیریت و روابط انسانی، تفکر مثبت راهی به سوی فرزانگی، شکسته بندی ذهنی، انس دریافت با مرگ و در جهت بودن از جمله بخش های این اثر محسوب می شوند.

هدف کتاب راز و رمز تفکر مثبت این است که سازوکارتفکر مثبت را به مخاطب بی آموزد و راهکار هایی ارائه دهد تا بتوان توان خود را برای مثبت اندیش تر بودن افزایش داد. این کتاب می تواند به افرادی یاری کند که بیش از پیش خواستار آن هستند که از ناکامی ها و انتقادهایی که بیشتر وقت ها آن ها را احاطه نموده خلاص شوند.

یکی از ویژگی مهم کتاب راز و رمز تفکر مثبت این است که با ابزارها و تمرینات مربوط به بازنویسی برنامه های ذهنی کلیدهای بی شماری در اختیار مخاطب قرار می دهد تا به شکلی پایدار زندگی خود را تغییر دهد و آسان تر به اهداف خود برسد. این کتاب توضیح می دهد که با توجه به چهار زمینه اصلی پیروزیت اجتماعی، سلامتی، برقراری صلح با دنیا و جستجوی صلح درونی تفکر مثبت نه یک تفکر جادویی است و نه یک راز بلکه تفکری تکنیکی و روشی عملی است در خدمت همگان.

در پشت جلد کتاب آمده است: آیا وقت آن نرسیده که رادیوی درونی خود را روی فرکانس مثبت تنظیم کنیم، یاد بگیریم که بیشتر نظاره گر زیبایی های دنیا باشیم به جای زشتی ها، و بیاموزیم که به مسائل خود به چشم راهکار بنگریم؟ تفکر مثبت با نظر به جهت گیری غالبا منفی و بدبینانه استدلال های ما، شکلی از بازی آموزی روان شناختی پدید آورده است که به ما امکان می دهد زندگی را از زاویه خوب آن بنگریم و رویدادهای خوب را به سوی خود جذب کنیم.

در بخشی از فصل نخست کتاب که با بنیان های رویکرد روان شناختی تفکر مثبت، به ویژه با موضوع خودشرطی سازی مثبت آشنا می شویم، آمده است: ممکن است عجیب به نظر برسد، اما بخشیدن یکی از ابزارهای تفکر مثبت (و صلح درونی) است. بخشیدن، به راستی، این امکان را فراهم می نماید که مسائل به راهکار تبدیل شوند. بخشیدن به معنای فراموش کردن بدی ای که در حق ما نموده اند نیست. بخشیدن یعنی تصمیم بگیری از چیزی گذر کنی تا از نو زندگی کردن را از سر بگیری، چیزی که با کینه به دل دریافت یا داشتن حس انتقام جویی امکان پذیر نیست. برای آن که خود را با زندگی هماهنگ کنیم معمولا ضروری است که ببخشیم.

کتاب راز و رمز تفکر مثبت نوشته کریستوف ژانر ژازله زیرنظر استفانی بروآر با ترجمه بیتا شمسینی در 174 صفحه، شمارگان یک هزار و 100 نسخه و قیمت 35 هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1589

به "روابطی عاری از تنش با دیگران و به صلح درونی دست یافتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابطی عاری از تنش با دیگران و به صلح درونی دست یافتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید