سامسونگ سنسور 50 مگاپیکسلی Isocell JN1 را معرفی کرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، سامسونگ در کنار شرکت های سونی و Omnivision یکی از سه شرکت مهم در حوزه ساخت سنسورهای دوربین محسوب می گردد و به تازگی به لطف ساخت سنسورهای 50 و 108 مگاپیکسلی قدرتمند توجه گسترده ای را جلب نموده است. ساعاتی قبل سامسونگ از جدیدترین سنسور دوربین خود به نام Isocell JN1 رونمایی کرد که از رزولوشن 50 مگاپیکسل بهره می برد.

سامسونگ سنسور 50 مگاپیکسلی Isocell JN1 را معرفی کرد

در نگاه اول، به نظر می رسد این شرکت ضخامت و اندازه کمتر را در برابر کیفیت تصویر در اولویت قرار داده است. این سنسور با ابعاد 1/2.76 اینچی از پیکسل های 0.64 میکرومتری بهره می برد و این یعنی در این زمینه نسبت به نسل های قبلی سنسورهای 50 مگاپیکسلی سامسونگ حرف کمتری برای گفتن دارد.

سامسونگ می گوید علاوه بر استفاده از آن به عنوان دوربین اصلی، اندازه کوچک این سنسور به شرکت های سازنده گوشی های هوشمند اجازه می دهد از این سنسور برای دوربین تله فوتو، اولترا واید و حتی دوربین سلفی استفاده نمایند. گفته می گردد این سنسور می تواند ارتفاع ماژول را حدود 10 درصد کاهش دهد (که البته معلوم نیست برای این عدد چه معیاری در نظر گرفته شده) و در نهایت منجر به کاهش برجستگی ماژول دوربین و امکان پذیر شدن بدنه های باریک تر می گردد.

اگرچه کاهش اندازه سنسور و پیکسل ها در مقایسه با سنسورهای 50 مگاپیکسلی اشاره شده و سنسورهای 12 مگاپیکسلی مرسوم باید منجر به کاهش کیفیت تصویر (به خصوص در محیط های کم نور) گردد، اما سامسونگ می گوید برای این سنسور از فناوری Isocell 2.0 استفاده نموده که ماه ها قبل معرفی شده است. این تکنولوژی می تواند حساسیت سنسور به نور را افزایش دهد و سامسونگ گفته به لطف این قابلیت و دیگر ویژگی های جدید، حساسیت نور این سنسور تا 16 درصد بیشتر شده است.

سنسور Isocell JN1 از قابلیت ترکیب 4 در 1 پیکسل ها پشتیبانی می نماید و این یعنی می تواند به عنوان یک سنسور 12.5 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.28 میکرومتری انجام وظیفه کند. با توجه به این موضوع و البته تکنولوژی Isocell 2.0، به نظر می رسد کیفیت عکس های ثبت شده با این سنسور در محیط های کم نور تفاوت خیلی زیادی با دیگر سنسورهای 50 مگاپیکسلی سامسونگ نخواهد داشت.

از دیگر ویژگی های آن می توانیم به قابلیت ISO هوشمند برای بهبود گستره دینامیکی، بهبود فوکوس اتوماتیک، فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه و فیلم برداری FHD با سرعت 240 فریم در ثانیه اشاره کنیم. این سنسور در حال حاضر در مرحله فراوری انبوه واقع شده است و بنابراین به زودی شاهد عرضه گوشی های مبتنی بر آن خواهیم بود.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1572

به "سامسونگ سنسور 50 مگاپیکسلی Isocell JN1 را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ سنسور 50 مگاپیکسلی Isocell JN1 را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید