سفری خوشمزه به دریاچه اوان ، فستیوال غذاهای دریایی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، دریاچه اوان Ovan Lake، یکی از جاهاییه که بین گردشگران طرفدارای زیادی داره، ماهیگیری در دریاچه اوان یکی از اون کاراست که سفر به این منطقه رو جذاب تر می کنه. حالا کافیه چند دقیقه به آب و هوای دریاچه اوان توی پاییز فکر کنید و بعد تصور کنید توی چنین جای دل انگیزی که آب و هوای مطبوعیم داره قراره یه فستیوال غذاهای دریایی برگزار بشه. با وجود این شرایط مگه میشه پیش بینی یه سفر فوق العاده و هیجان انگیزو نکرد؟ بریم با هم ببینیم که آیا پیشبینی ما درست بوده یا نه؟

سفری خوشمزه به دریاچه اوان ، فستیوال غذاهای دریایی

فستیوال غذاهای دریایی، روز اول

1) برنامه فستیوال دریایی رو ساعت 9 صب از یه قرار توی میدون رحمانی آغاز کردیم. قرارمون این بود که به سمت دریاچه اوان توی الموت حرکت کنیم. قرار بود کلی غذای دریایی خوشمزه جلوی چشممون درست بشه که ما می تونستیم هر کدومو که دوست داریم تست کنیم.

2) برای اولین توقفمون مرکز خدمات رفاهی الماس درخشان نزدیک شهر قزوین رو انتخاب کردیم. برای نهارم یه رستوران با صفا توی جاده الموت پیدا کردیم. تا اینجای سفر که خیلی خوش گذشته بود. نهارو قزل آلا انتخاب کردیم که فستیوال دریاییمون از همون اول دریایی باشه.

3) مسیرمون به دریاچه رو ادامه دادیم. تو جاده برخلاف تهران پاییز آغاز شده بود. داشتیم از هوای پاییزی لذت می بردیم که جاده خاکی شد و بهمون یادآوری کرد حتما باید ماشین آفرود داشته باشیم. البته دلیل خراب بودن جاده توی این 2 کیلومتر عملیات راهسازی بود بنابراین می تونید امیدوار باشید که به زودی مشکل برطرف میشه.

4) و بالاخره به دریاچه آروم و دوست داشتنی اوان رسیدیم. آب و هوای دریاچه اوان عالی بود.

5) به به چه تدارکی برای فستیوال دریایی دیده بودند. اولین برناممون آموزش ماهیگیری بود و یگان حفاظت از محیط زیستم ما رو همراهی می کرد. آقای مربی تاکید داشت که جنبه ورزشی بودن ماهیگیری برای ما خیلی مهمه.

6) ما که مشغول آموزش بودیم سر آشپزا مشغول درست کردن غذاهای دریایی بودند. توی این مدت نوشیدنی داغ و موزیک زنده هم داشتیم. دور آتیش جمع شده بودیم و با آواز و گیتار همخونی می کردیم و راستش حسابی داشت بهمون خوش می گذشت. بعدشم نهایت استفاده رو از آتیش کردیم و روش سوسیس کبابی ماهی درست کردیم. جای همتون خالی.

7) حالا دیگه نوبت غذای اصلی بود. با وجود سر آشپزای حرفه ای که اونجا بودند؛ معلومه که شکممونو از همون صب توی میدون رحمانی برای این لحظه صابون زده بودیم.

8) حالا که دیگه دغدغه غذا نداشتیم رفتیم تا به ادامه آموزش ماهیگیریمون برسیم. بعد از تموم شدن آموزش شبو توی یه خونه محلی نزدیک دریاچه گذرونیم.

فستیوال غذاهای دریایی، روز دوم

9) روز دوم با یه صبحانه عالی کنار دریاچه آغاز شد. میز هیجان انگیز و رنگی و به خصوص املت میگو چیزی نبود که بشه ازش گذشت.

10) برنامه بعد از صبحانه مسابقه فیش خوری بود. البته ماهی ها روی باربیکیو زغالی آماده می شدن و قطعا خوردنشون کار سختی نبود.

11) وقت نهار شد و ماهی کبابی و شاه میگو. دیگه خودتون می دونید چقدر می تونه هیجان انگیز باشه.

12) خداحافظی و انتها سفر مصادف شد با غروب خورشید در دریاچه اوان. دل کندن از این گروه خوش سفر و غذاهای دریایی خوشمزه و اوان رویایی خیلی سخت بود. اما فستیوال دریایی برامون یه خاطره به یادموندنی شد چون لذت سفر به همسفراشه

اگه دوست دارید عکسا و فیلمای بیشتری از ماهیگیری در دریاچه اوان و همه جزئیات این فستیوال ببینید به صفحه اینستاگرام خبرنگاران سر بزنید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 406

به "سفری خوشمزه به دریاچه اوان ، فستیوال غذاهای دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری خوشمزه به دریاچه اوان ، فستیوال غذاهای دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید