سفر به آیووا؛ منطقه ای زیبا با جاذبه هایی افسانه ای

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، در آیووا (lowa) معمولا آخر هفته ها جای جدیدی برای بیرون رفتن و تماشای مکانی جدید وجود دارد، از خیریه های دانشگاهی شهر آیووا و سدار فالز (Cedar Falls) تا جاذبه های پایتخت دی موین (Des Moines). علاقمندان به طبیعت و هوای آزاد می توانند به مکان هایی مانند تپه های لوئیس (Loess)، دریاچه آکوبوجی (Okoboji) و مناظر سرسبز اطراف دکورا (ِDecorah) در غرب میانه آمریکا سفر نمایند و یک ماجراجویی عالی در طول سفر به آیووا برای خود رقم بزنند و کمی از دنیای دیجیتال حتی به اندازه یک قدم دور شوند که کلونی های آمانا (Amana Colonies) فرصت مناسبی برای این کار هستند. برای آخر هفته ای جالب در میان جاهای دیدنی آیووا چه به عنوان تعطیلات خانوادگی یا یک سفر عاشقانه برای زوج ها به کمی رانندگی احتیاج دارید. با آنالیز لیست جاذبه های گردشگری آیووا، بهترین مکان ها را برای بازدید پیدا خواهید کرد.

سفر به آیووا؛ منطقه ای زیبا با جاذبه هایی افسانه ای

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

دی موین

پایتخت ایالت آیووا یک شهر در حال رشد هست که سالیان دراز متعلق به اسپانیا و فرانسه بود. در مرکز شهر، جاذبه های معروفی شامل پارک مجسمه زیبای جان و ماری پاپاجان (John and Mary Pappajohn Sculpture Park)؛ ساختمان دولتی ایالت با گنبد طلایی و سالن های غذاخوری مانند آمریکانا (Americana)، سنترو(Centro) و رستوران گوشت 801 (801 Chophouse) وجود دارند. همچنین، مرکز علمی آیووا در مرکز شهر فضای آموزشی شناخته شده ای در سطح کشور بوده و مرکز اجتماعی دی موین نام های بزرگی را از برادوی و اجراهای موسیقی را به روی صحنه آورده است. دی موین در طول سال چه برای کارناوال های آیووا (Iowa State Fair) در حومه شهر و چه برای یک رویداد ورزشی در ورزشگاه ولز فارگو (Wells Fargo Arena) توریست و ساکنان ایالت را جذب می نماید. برای اقامت در شهر و میان جاذبه های گردشگری آیووا، هتل دی لوکس (Des Lux) یک مکان معروف و شیک است. این هتل دارای خدمات درجه یک و دکوری از بهترین چیزها بوده و برای صرف صبحانه کافه ویولند (Waveland Cafe) واقع در خیابان دانشگاه که به خاطر سرو براون ها در دنیا معروف مشهور گشته، انتخاب ایده آلی به هنگام سفر به آیووا هست.

دکورا

دکورا در گوشه شمال شرقی آیووا واقع شده و دلیل شهرت آن چشم اندازهای طبیعی اطرافش و میراث معتبر نروژی است. راستا رودخانه و حرکت ماهی قزل آلا یک راستا پیاده روی عالی برای کشف جاذبه های طبیعی دکورا بوده که شامل بهترین نقطه برای صید ماهی قزل آلا در ایالت است و مقصدهای دیگر مانند چشمه دانینگ (Dunning Spring) و پارک تپه غار یخی (Ice Cave Hill Park) یک سرگرمی ساده در هوای آزاد هستند که تنها چند دقیقه از مرکز شهر فاصله دارند. یک مکان مناسب برای ماندن در میان جاهای دیدنی آیووا و دسترسی به یکی از بهترین جاهای دیدنی آیووا، هتل وینشیک (Winneshiek) بوده و منزل هایی مدرن و همچنین سنتی-تاریخی را به مشتریانش ارائه می دهد.

شهر آیووا

دانشگاه آیووا در شهری دانشگاهی است و امکان انجام کارهای جالب زیادی را به دانشجویان و جامعه ارائه می دهد. در کنار تماشای بازی فوتبال شنبه و غذا خوردن پشت ماشین در ورزشگاه کینیک (Kinnick Stadium)، امکانات لذت بخشی که توسط این مورد از جاذبه های گردشگری آیووا ارائه می شوند، شامل تالار کنفرانس هنچر (Hancher Auditorium)، موزه هنر استنلی (Stanley Museum of Art) و موزه ساختمان قدیمی دولت (Old Capitol Museum) بوده که در مرکز پنتاکرست (Pentacrest) تاریخی واقع شده اند. دیگر رویدادهای ورزشی محبوب برای تماشا در شهر آیووا بسکتبال مردان و بانوان در ورزشگاه کارور هاوک آی (Carver Hawkeye Arena) هست.

پلا Pella

در یک مایلی شرق دی موین و نزدیک ساحل دریاچه رد راک (Lake Red Rock)، میراث غنی پلا به چشم می خورد، از روستای تاریخی و آسیاب بادی ورمیر (Vermeer) تا عبارات هلندی که در مکان هایی مانند نانوایی جارسما (Jaarsma Bakery) دیده می شوند. زمان بازدید از پلا حس می کنید هلند خیلی از خانه دور نیست. شاید بهترین مثال برای جشن های فرهنگی پلا، جشنواره سالانه فصل گل لاله (Tulip Time Festival) باشد و در این مورد از جاهای دیدنی آیووا برنامه هایی شامل رژه شخصیت هایی با لباس محلی و باغ های زیبای گل لاله را می توان مشاهده کرد.

تپه های لوئیس

مکانی به نام تپه های لوئیس یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی آیووا هست. این تپه دارای ذخایر خاک حاصلخیز روی تپه های بزرگ اطراف محیط طبیعی پریری (Prairie) بوده و یکی از بهترین راه های لذت بردن از منظره سمت غربی ایالت، سفر به جاده دیدنی ملی اما فرعی تپه های لوئیس (Loess Hills National Scenic Byway) است. در طول جاده مکان هایی مانند مرکز طبیعت هیچکاک (Hitchkock Nature Center) و مزرعه اسطوخودوس تپه های لوئیس (Loess Hills Lavender Farm) برای تمام اعضای خانواده با شرایط سنت متفاوت جالب بوده و در فضای آزاد و به هنگام سفر به آیووا به راحتی می توان به ماجراجویی پرداخت.

دبک Dubuque

دبک شهری در ساحل رودخانه و پر از جاذبه های طبیعی و فرهنگی است. موزه و آکواریم ملی رودخانه می سی سی پی (National Mississippi River Museum and Aquarium) در کنار اسکله جذاب، مقصدی عالی برای گردش آخر هفته بوده و اعضای خانواده در تمام سنین درباره تأثیرات فرهنگی و موجودات زنده آب های اطراف مطالب زیادی یاد می گیرند. باغ های کشاورزی و گیاهان دارویی دبک (Dubuque Arboretum and Botanical Gardens) با کمی فاصله از رودخانه، جاذبه های آموزشی و زیبای بیشتری را ارائه می نمایند. به عنوان یک نقطه عالی در بین جاذبه های گردشگری آیووا، بازدیدنمایندگان می توانند به سرعت به تفرجگاه معادن اسپانیا (Mines of Spain) و پناهگاه کوهستانی سان دون (Sundown Mountain Resort) دسترسی داشته باشند.

سدار رپیدز Cedar Rapids

در بخش آیووای شرقی، سدار رپیدز را که در کنار ساحل رودخانه سدار ساخته شده، می بینید. اینجا شامل مرکز شهری پررونق، موزه های الهام بخش و تئاترهای تاریخی است. این شهر دومین شهر پرجمعیت در آیووا بوده و تماشای لیگ کوچک بازی بسکتبال سدار رپیدز کرنلز (Cedar rapids kernels) از فعالیت های جالب خانوادگی در عصر تابستان به شمار می رود. بازدیدنمایندگان می توانند در طول سال از موزه و کتابخانه ملی چک و اسلواکی (National Czech & Slovak Museum) واقع در کنار رودخانه دیدن نمایند. افراد اهل هنر می توانند از موزه هنر سدار رپیدز که دارای یک مجموعه عالی از گرنت وود (Grant Wood) بوده و املاک زیبای بروس مور (brucemore) در سفر به آیووا بازدید نمایند. نمایش های متنوعی در تئاتر پارامونت (Paramount Theatre) که محلی تاریخی بوده، اجرا می شوند. همچنین، در حومه شهر مرکز نهر طبیعی سرخپوستی (Indian Creek Nature Center) و راستاهایی برای عالی پیاده روی وجود دارند که می توان از آن ها بهره برد.

دریاچه اکوبوجی Okoboji Lake

دریاچه اکوبوجی بازدیدنمایندگان و خانواده های زیادی را از سراسر آیووا برای فعالیت های آبی مانند ماهیگیری، قایقرانی، شنا و غذا خوردن به خود جذب می نماید. همچنین علاقمندان به طبیعت کارهای متعددی را می توانند انجام دهند. این مورد از جاهای دیدنی آیووا دارای جاذبه های محبوب دیگری مانند موزه دریایی دریاچه های بزرگ آیووا (Iowa Great Lakes Maritime Museum)، پارک تفریحی آرنولدز پارک (Arnolds Park Amusement Park) و مرکز طبیعت محله دیکینسون (Dickinson County Nature Center) است.

سدار فالز Cedar Falls

سدار فالز در ناحیه مرکز شهر و همسایه دانشگاه آیووای شمالی قرار داشته و حس انجام کارهای جالب زیادی را به شهری کوچک منتقل می نماید. گردش در فضای آزاد با وجود پارک ایالتی جرج ویث (George Wyth State Park) و مرکز ذخایر طبیعی هارتمن (Hartman Reserve Nature Center) آسان بوده و راستاهای فراوان دوچرخه سواری و پیاده روی این شهر دانشگاهی را به مساعدترین شهر برای دوچرخه سواری در ایالت تبدیل نموده اند. هتل شاهین سیاه (The Black Hawk Hotel) مکانی شیک و تاریخی برای اقامت در سدار فالز است. این هتل در خیابان اصلی تاریخی واقع شده و امکاناتی مدرن با دکوری شیک را به مشتریانش در سفر به آیووا ارائه می نماید.

کلونیهای آمانا Amana Colonies

در نزدیکی سمت غرب شهر و دانشگاه آیووا، هفت روستا در کلونیهای آمانا وجود داشته که دوری از زندگی روزمره پر دغدغه را تشویق می نمایند. این مکان دیدنی و تاریخی توسط روحانی آلمانی در سال 1855 ساخته شده و همچنان سبک زندگی دسته جمعی گذشته را به نمایش می گذارد. جاذبه های محبوب در کلونیهای آمانا شامل موزه های متنوع، مکان های تاریخی، رستوران ها و فرصت هایی عالی برای خرید صنایع دستی است. رویدادهای متنوع شامل نمایشگاه های اتومبیل های قدیمی تا جشن شروع بهار (Spring Maifest) با موسیقی لهستانی (Polka) نیز در اینجا برگزار می شوند.

کانسیل بلافز Council Bluffs

گردش آخر هفته در کانسیل بلافز شامل گشت و گذار در فضای آزاد، تجربیات آموزشی و مکان های مناسب برای شام خوردن و خرید کردن هست. در نزدیکی رودخانه میسوری در کانسیل بلافز کارهای بسیاری از قبیل تماشای پارک های ساحلی، پیست گلف و راستاهای سنگ فرش شده را می توان انجام داد. در نزدیکی مرکز شهر، موزه راه آهن اتحادیه اقیانوس آرام (Union Pacific Railroad Museum) علاقمندان به لوکوموتیو را جذب می نماید و زندان اسکوئیرل کیج به صورت اجمالی داستان های گذشته را در سفر به آیووا به نمایش می گذارد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 584

به "سفر به آیووا؛ منطقه ای زیبا با جاذبه هایی افسانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آیووا؛ منطقه ای زیبا با جاذبه هایی افسانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید