سمپوزیوم بین المللی مخابرات 25 آذرماه شروع می گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری مجازی دهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات (IST2020) از ارائه 53 مقاله و برگزاری 5 کارگاه با موضوع آخرین رویدادها و دستاوردهای این حوزه در این کنفرانس اطلاع داد.

سمپوزیوم بین المللی مخابرات 25 آذرماه شروع می گردد

وی با بیان اینکه این سمپوزیوم همواره یک قدم از رویدادهای کشور جلوتر حرکت می نماید، اضافه کرد: در این سمپوزیوم که از سال 2001 به صورت دوسالانه برگزار می گردد رویدادهای روز جهان و آخرین دستاوردهای فناورانه جهان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آنالیز می گردد.

یزدانیان با اشاره به اینکه آخرین تحقیقات و دستاوردهای محققان ایرانی در این کنفرانس ارائه می گردد، گفت: 107 مقاله به این سمپوزیوم ارسال شد که 53 عنوان از این مقالات مورد قبول کمیته علمی واقع شده و به دلیل شرایط برگزاری سمپوزیوم به صورت مجازی، مقالات در قالب مجموعه ای از نشست ها ارائه می گردد.

وی سمپوزیوم بین المللی مخابرات را دارای 3 محور اصلی در حوزه نسل های آینده گفت و اضافه کرد: شبکه ها، سامانه ها و فناوری های نسل آینده، خدمات و سرویس های نسل آینده و تنظیم مقررات در نسل های آینده محورهای اصلی این کنفرانس را تشکیل می دهد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به پیشنهاد برگزاری 35 کارگاه اشاره نمود و گفت: از این تعداد، 5 پیشنهاد برگزاری کارگاه با عنوان های نسل 6G، CDN، بهداشت بر بستر شبکه های مجازی، تحلیل شبکه های اجتماعی با تمرکز بر استخراج فیک نیوزها و موضوع کارگاه پنجم نیز بلاکچین است که یک روز قبل از شروع رسمی این کنفرانس کارگاه های آن شروع می گردد.

وی از حضور 3 سخنران بین المللی در این سمپوزیوم اطلاع داد و اضافه کرد: مدیر گروه مطالعاتی استاندارد ITU، نماینده انجمن بین المللی مهندسان برق و الکترونیک IEEE و مدیر گروه مطالعاتی گروه 17 ITU با تخصص امنیت از سخنرانان بین المللی این سمپوزیوم هستند.

یزدانیان از حضور بیش از 300 نفر از محققان، پژوهشگران، دانشجویان و اساتید دانشگاه در ایران و خارج از کشور در این سمپوزیوم اطلاع داد و توضیح داد: افتتاح این سمپوزیوم با سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1269

به "سمپوزیوم بین المللی مخابرات 25 آذرماه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمپوزیوم بین المللی مخابرات 25 آذرماه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید