سهیل و ثریا هدیه ویژه چینی ها به قطر!

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، چین دو پاندای غول پیکر برای جام جهانی 2022 به قطر هدیه می دهد.

سهیل و ثریا هدیه ویژه چینی ها به قطر!

به گزارش الجزیره، در حالی که قطر برای میزبانی جام جهانی فوتبال آماده می گردد، چین اعلام نموده است که هدیه ای بسیار ویژه به این کشور عربی خواهد داد؛ دو پاندا غول پیکر چینی.

سفیر چین در دوحه با اعلام روابط ویژه بین چین و قطر گفت که پاندا ها هدیه ای از همه مردم چین به قطر هستند و مطمئناً به نماد جدیدی از دوستی چین و قطر تبدیل خواهند شد.

ژو جیان گفت که این دو پاندا بومی، سهیل و ثریا نام دارند و انتظار می رود در ماه اکتبر، درست قبل از آغاز مسابقات به قطر برسند.

نام پاندا ها به طور خاص با در نظر گرفتن مقصد انتخاب شده است: سهیل نام یکی از درخشان ترین ستاره های مشاهده شده در منطقه است، در حالی که ثریا نام عربی برای خوشه ستاره ای Pleiades است.

در حالی که تیم ملی فوتبال چین در جام جهانی 2022 بازی نمی کند، چندین شرکت از چین در ساخت زیرساخت ها و استادیوم های این کشور نقش داشتند. شرکت ساخت و ساز راه آهن چین کوشش زیادی برای ساخت استادیوم لوسیل کرد که میزبان ملاقات نهایی جام جهانی است.

این اولین بار نیست که چین این حیوانات نمادین را به یک کشور دوست هدیه می دهد.

در سال 2012، یک جفت پاندا غول پیکر دیگر برای 10 سال به فرانسه قرض داده شد که از آن به عنوان دیپلماسی پاندا یاد شده بود.

سال گذشته، چین پس از افزایش تعداد ساکنان در طبیعت، پاندا های غول پیکر را از لیست گونه های در معرض خطر حذف کرد. پکن می گوید در حال حاضر 1800 پاندا زندگی می نمایند، به این معنی که این گونه به جای در خطر انقراض به عنوان آسیب پذیر طبقه بندی می گردد.

پاندا ها برای اولین بار در سال 1990 به عنوان گونه های در خطر انقراض معرفی شدند، اما بیش از 30 سال کار حفاظتی شاهد افزایش تعداد آن ها بود.

منبع: فرارو
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2048

به "سهیل و ثریا هدیه ویژه چینی ها به قطر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهیل و ثریا هدیه ویژه چینی ها به قطر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید