شهر قدیم کالیچی ؛ از جاذبه های بی نظیر آنتالیا

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، شهر قدیم (کالیچی یا کلیچی)، یکی از جاذبه های بی نظیر آنتالیا است. آنتالیا یک منطقه گردشگری استثنائی در ترکیه است. اطراف کوه های توروس پوشیده از جنگل درخت های کاج است که به سمت دریای درخشان امتداد پیدا می نمایند و ساحلی که از زیباترین ساحل های دنیا است. این فقط نمونه ای از زیبایی باشکوه آنتالیا است.

شهر قدیم کالیچی ؛ از جاذبه های بی نظیر آنتالیا

آنتالیا شهری است که جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی را در برگرفته است و هر ساله گردشگران زیادی را مبهوت زیبایی خود می نماید. اگر با خرید اینترنتی بلیط هواپیما به آنتالیا سفر کردید، از این بخش شهر حتما دیدن کنید.

چرا بازدید از کالیچی آنتالیا پیشنهاد می شود؟

کالیچی مرکز تاریخی آنتالیا است.

جاذبه های تاریخی فراوانی در کالیچی واقع شده است.

کالیچی چشم انداز زیبایی از دریا را پیش رویتان قرار می دهد.

تاریخچه کالیچی آنتالیا

کالیچی یکی از قدیمی ترین مناطق آنتالیا است. کالیچی که با عنوان شهر قدیم هم شناخته می شود تا پیش از دوران مدرن، توسط دیوار هایی محصور بوده است. بد نیست بدانید کلمه کالیچی به معنای درون قلعه است. شهر قدیم از پیشینه طولانی برخوردار است و قدمت برخی از سازه های آن به دوران روم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی برمی شود. این شهر توسط رومیان برای واردات و صادرات کالا ساخته شده و برای در امان ماندن از سرزمین های دیگر توسط دیوار هایی پوشیده شده بود. در برخی از خانه های کالیچی ساکنان اقامت دارند ولی بیشتر خانه ها به بوتیک، هتل، رستوران، فروشگاه های صنایع دستی و هنر های فولکلوریک تبدیل شده اند.

معماری کالیچی آنتالیا

کالیچی از معماری جذابی برخوردار است و جذابیت عمده آن به دلیل ترکیب معماری قدیم و مدرن است. هرچند این شهر توسط رومیان ساخته شده است ولی سازه های مربوط به دوره های دیگر به ویژه دوره عثمانی در این شهر، بیشتر است. در حقیقت بیشتر آثار کالیچی مربوط به قرن هجده و نوزده میلادی است. این شهر توسط صخره ها بنا نهاده شده است و به همین دلیل کوچه های کالیچی مارپیچی شکل و باریک هستند.

جاذبه های کالیچی

دروازه هادریان : زیباترین و مهم ترین بنای کالیچی، دروازه هادریان است. دروازه هادریان بخشی از دیواری است که در دوران رومیان بر گرداگرد شهر قرار داشته است. این دروازه یادگاری از دوران باستان است و از مرمر سفید ساخته شده است.

برج ساعت آنتالیا : برج ساعت آنتالیا در ورودی کالیچی واقع شده است و تنها بازمانده از برج های قدیمی است که شهر را احاطه نموده بود. این برج از سنگ ساخته شده و نوشته های باستانی بر روی سنگ ها قرار دارند.

مسجد تکلی مهمت پاشا : این مسجد یکی از جاذبه های مهم کالیچی است. این مسجد زیبا توسط تکلی مهمت پاشا در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است. از ویژگی های این مسجد می توان به گنبد اصلی و کاشی کاری های رنگی آن اشاره نمود.

ساحل مرمرلی : ساحل مرمرلی در فاصله کمی از کالیچی واقع شده است و با یک پیاده روی کوتاه می توانید از آن بازدید کنید. این ساحل یکی از زیباترین ساحل های شهر آنتالیا است. ساحل مرمرلی از امکانات خوبی برخوردار است و لوازم شنا در آن اجاره داده می شود. اگر اهل شنا باشید، نمی توانید به آب های درخشان مرمرلی نه بگویید.

ناگفته هایی از کلیچی آنتالیا

کالیچی پر از جاذبه های تاریخی است که قدم زدن در آن به مثابه سفری در زمان است. هنگام قدم زدن در این شهر هماهنگی آثار باستان و مدرن را تماشا نموده و لذت ببرید. حواستان باشد این آثار به خوبی نگهداری و بازسازی شده اند و به آن ها صدمه نزنید. ضمناً، کافه ها و رستوران های کالیچی، محیط های مناسبی برای استراحت و گپ زدن با هم سفران هستند. یادتان نرود از بوتیک های شهر برای خودتان یادگاری بخرید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از کالیچی چه قدر است؟

همان طور که گفته شد کالیچی یک منطقه شهری است و بازدید از آن رایگان است. با وجود جاذبه های فراوانی که در کالیچی واقع شده است، بهتر است یک روز کامل به بازدید از آن اختصاص دهید. در صورتی که مدت اقامتتان در آنتالیا کوتاه است، یک بعد از ظهر برای بازدید از کالیچی کافی به نظر می رسد. پس زمانی که بلیط هواپیما آنتالیا را خریداری می کنید، بازدید از این بخش شهر را به شما توصیه می کنیم.

فصل مناسب برای بازدید از کالیچی چه زمانی است؟

آنتالیا آب و هوای مدیترانه ای دارد که در نتیجه آن تابستان های این شهر گرم و خشک و زمستان ها سرد و مرطوب هستند. ولی در بهار و پاییز هوای این شهر بسیار خنک و مناسب سفر است.

چگونه به کلیچی آنتالیا برویم؟

در صورتی که فاصله محل اقامتتان تا کالیچی کم است، می توانید پیاده از این مکان بازدید کنید. برای پیدا کردن محل دقیق کالیچی می توانید از اپلیکیشن های آنلاین مسیریاب بهره ببرید. ولی اگر کالیچی از محل اقامت شما دور است از تاکسی های اینترنتی و یا خطی استفاده نموده و در کاله کاپیسی پیاده شوید.

در نزدیکی کالیچی آنتالیا از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

دروازه هادریان: 350 متر

مسجد ییولی مناره: 600 متر

پارک کارالی اوغلو: 1.2 کیلومتر

پارک تنفس: 3.4 کیلومتر

مسجد مراد پاشا: 3.6 کیلومتر

شهر قدیمی مارینا: 5.3 کیلومتر

موزه آنتالیا: 6.4 کیلومتر

آکواریوم آنتالیا: 7.9 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی کلیچی آنتالیا برای اقامت وجود دارد؟

هتل تووانا: 140 متر

هتل تونتی: 160 متر

هتل آرگوس: 240 متر

هتل اسکی ماسال: 250 متر

هتل دوگان: 400 متر

برای آشنایی با هتل های آنتالیا و خدمات رفاهی و اقامتی این هتل های لوکس ترکیه از وبلاگ سفرمارکت دیدن کنید.

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به کالیچی هستند؟

کافه رستوران عثمانلی: 47 متر

رستوران حسن آقا: 300 متر

رستوران اسکله: 450 متر

رستوران وانیلا: 500 متر

رستوران پارادایس: 550 متر

منبع: گردشبان
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1506

به "شهر قدیم کالیچی ؛ از جاذبه های بی نظیر آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر قدیم کالیچی ؛ از جاذبه های بی نظیر آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید