شه بخش: در رویاهایم هر شب خود را روی سکوی جهانی می دیدم، حرکاتم در رینگ باعث شد لقب جادوگر بوکس را بگیرم

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، نخستین مدال آور بوکس ایران در مسابقات جهانی گفت: در این مدت هرشب در رویاهایم خود را روی سکوی جهانی می دیدم و خوشحالم که این رویا، رنگ واقعیت به خود گرفت.

شه بخش: در رویاهایم هر شب خود را روی سکوی جهانی می دیدم، حرکاتم در رینگ باعث شد لقب جادوگر بوکس را بگیرم

دانیال شه بخش در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در موردی کسب نخستین مدال دنیای تاریخ بوکس ایران برای او و استان سیستان و بلوچستان گفت: موقعی که داور ملاقات یک چهارم نهایی دست من را به عنوان فرد پیروز بالا برد، از ته دل اشک ریختم. واقعاً احسنام در آن لحظات قابل وصف نیست و از اینکه توانستم تاریخ ساز بوکس ایران شوم با تمام وجود شاد شدم. احساس می کنم توانستم کار کوچکی برای استان و کشورم انجام بدهم.

وی اضافه نمود: کسب این مدال هم استانی هایم را خیلی شاد و امیدوار کرد. استان ما از لحاظ امکانات واقعاً مسائل زیادی دارد. از طرفی کسانی که قصد حضور در بوکس و ورزش را دارند، باید حداقل پول اولیه را داشته باشند تا دیگر برای کسب عایدی کاری ننمایند و روی ورزش تمرکز نمایند، اما متاسفانه در استان ما آنقدر توانایی اقتصادی وجود ندارد که با کمترین دغدغه تمرین کرد. قطعاً با این مدال، بسیاری از هم استانی هایم به سمت ورزش خواهند آمد تا مثل دانیال شه بخش در جای جای دنیا پرچم ایران را به اهتزار در بیاورند.

دارنده مدال برنز بوکس دنیا در پاسخ به این سوال که چقدر برای کسب تاریخ سازی در صربستان انگیزه داشت، گفت: قبل از حضور در مسابقات قهرمانی دنیا و در ماه های گذشته حضور در المپیک را تجربه کردم. المپیکی که حضور در آن آرزوی هر ورزشکاری است و من اولین المپین تاریخ سیستان و بلوچستان بودم. هدفم ابتدا تاریخ سازی در المپیک توکیو بود و قصد داشتم مدال طلا را به کشور بیاورم و به هموطنان و هم استانی های خود تقدیم کنم، اما متاسفانه مصدومیت مانع این کار شد.

شه بخش اظهار داشت: پس از اتفاقات المپیک با اعتماد به نفس بسیار بالا در مسابقات قهرمانی دنیا حاضر شدم و اصلاً به شکست فکر نمی کردم. هر شب خود را روی سکوی قهرمانی می دیدیم و حتی مدال مسابقات دنیای را لمس نموده بودم. ما 4 روز پیش از مسابقات دنیای به صربستان رسیدیم و در این مدت هرشب در رویاهایم خود را روی سکوی دنیای می دیدم و شادم که این رویا، رنگ واقعیت به خود گرفت.

وی در مورد اینکه در صورت عدم مصدومیت شانس کسب مدال طلای مسابقات را داشت، گفت: همه حریفان قدرتمند در مسابقات حاضر شده بودند و مسابقات دنیای شاهد حضور برترین ها بود. با این وجود در صورت عدم مصدومیت شانس بالایی برای حضور در ملاقات فینال داشتم. بوکسور فرانسوی که در این مسابقات قهرمان شد، مدال نقره المپیک 2016 ریو را داشت. مصدومیتم به عصب نزدیک بود و همین موضوع باعث شد تا هیچگونه شانسی برای حضور در ملاقات نیمه نهایی و مبارزه مقابل بوکسور ازبک را نداشته باشم.

دارنده مدال نقره آسیا در مورد عملکرد سایر بازیکنان به خصوص ناداوری در حق میثم قشلاقی تاکید نمود: صفحه فدراسیون دنیای بوکس(aiba) در فضای مجازی یک پست در مورد تیم ایران گذاشته بود و نوشته بود که بوکسورهای ایرانی همواره جنگجو هستند و برای پیروزی روی رینگ حاضر می شوند و حتی از من، میثم قشلاقی، شاهین موسوی و بچه های دیگر نام برده بود.

شه بخش تاکید نمود: همه روی موفقیت میثم قشلاقی حساب باز نموده بودند و او حداقل می توانست در این مسابقات به مدال برسد، اما ناداوری همواره در بوکس است. میثم قشلاقی مغلوب بوکسور کوچکی نشد و حریف او به ملاقات فینال رسید و می توانست حتی قهرمان دنیا گردد. حق میثم قشلاقی این بود که در کنار من در این مسابقات مدال دنیای بگیرد و این پتانسیل و این توانایی را داشت و دارد.

وی در مورد لقب جادوگر بوکس ایران گفت: بوکسور باتجربه قرقیزستانی در ملاقات سوم مسابقات دنیای، من را دست کم گرفته بود و من کاری کردم که بازی یک طرفه به نفع من به خاتمه برسد. یک سری حرکات نیز در رینگ انجام می دهم که داوران و هیئت ژوری را جذب می نماید و فکر می کنم به خاطر این حرکات این لقب را به من دادند. کسانی که این لقب را به من دادند، لطف دارند. همه بوکسورهای ما خوب هستند و از کسب این لقب خیلی شاد هستم.

ملی پوش بوکس ایران در مورد برنامه های خود برای کسب مدال المپیک 2024 پاریس گفت: نه تنها من بلکه این تیم ملی بوکس واقعاً توانایی کسب مدال المپیک را دارد. باید شرایط ما بعد از این مدال تغییر کند و توجهات بیشتر و بازی های برون مرزی بیشتری داشته باشیم. ما تا حدودی می توانیم با تمرین در ایران آماده شویم و برای پیشرفت بیشتر احتیاج داریم با بوکسورهای مطرح دنیا مبارزه کنیم. با آنالیز مسابقات دنیای معین است که بچه های ما هیچ چیزی از بوکسورهای خوب دنیا کم ندارند و فقط مشکل آنها کمبود مبارزه است.

وی ادامه داد: من و شاهین موسوی به عنوان باتجربه ترین بوکسوهای این تیم، آخرین مبارزات خود را در رقابت های رسمی المپیک انجام داده بودیم و سایر بچه ها نیز بعد از قهرمانی آسیا دیگر در هیچ مسابقه ای حضور نداشتند. فدراسیون بوکس برای ما همه جوره سنگ تمام گذاشته است، اما بودجه فدراسیون بیشتر از این نیست. از حسین ثوری عزیز تشکر می کنم و خیلی شاد هستم این مدال در دوران ایشان کسب شد.

شه بخش در مورد نقش علیرضا استکی در این موفقیت گفت: علیرضا استکی برادر و رفیق ما است و رابطه او با کل تیم بسیار صمیمی است. استکی برادرانه با همه بچه ها رفتار می نماید و طوری برای ما کوشش می نماید که کمبودی را احساس نکنیم. این رفتار به عنوان یک مربی برای ما لذت بخش است و احساس می کنم این موفقیت ها به تنهایی حاصل نشده است. به عنوان یک خانواده و تیم این پیروزی بزرگ را کسب کردیم. مطمئن هستم در رقابت های مانند بازی های آسیایی و المپیک آینده افتخارات بیشتری کسب و برترین ها را برای ایران رقم بزنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1774

به "شه بخش: در رویاهایم هر شب خود را روی سکوی جهانی می دیدم، حرکاتم در رینگ باعث شد لقب جادوگر بوکس را بگیرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شه بخش: در رویاهایم هر شب خود را روی سکوی جهانی می دیدم، حرکاتم در رینگ باعث شد لقب جادوگر بوکس را بگیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید