ضرب الاجل 45 روزه ترامپ به تیک تاک

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رییس جمهور آمریکا موافقت کرد 45 روز به شرکت چینی بایت دنس مهلت دهد تا درباره فروش برنامه اشتراک گذاری ویدیویی تیک تاک به مایکروسافت مذاکره کند.

ضرب الاجل 45 روزه ترامپ به تیک تاک

مقامات آمریکایی اظهار نموده اند که تیک تاک تحت تحت مدیریت یک شرکت چینی، به دلیل دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی، تهدید ملی ایجاد می نماید. رییس جمهور آمریکا روز آدینه اعلام نموده بود که به دنبال اعلام ممنوعیت تیک تاک در آمریکا در پی مخالفت این شرکت با فروش به مایکروسافت است.

اما در پی مذاکرات میان ترامپ و ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، این شرکت روز یکشنبه در بیانیه ای گفت که به مذاکرات برای خرید تیک تاک از بایت دنس ادامه می دهد و میخواهد تا 15 سپتامبر در این زمینه به توافق برسد.

به گفته منابع مطلع، رییس جمهور آمریکا در پی فشار بعضی از مشاورانش و بسیاری از اعضای حزب جمهوری خواه، نظر خود را تغییر داد. ممنوعیت تیک تاک باعث نارضایتی بسیاری از کاربران جوان این اپلیکیشن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر خواهد شد و ممکن است موج چالش های حقوقی را به دنبال داشته باشد. در دو روز گذشته چندین نفر از قانونگذاران جمهوری خواه برجسته با صدور بیانیه هایی، از ترامپ خواستند از طرح فروش تیک تاک به مایکروسافت صرف نظر کند.

مذاکرات میان مایکروسافت و بایت دنس تحت نظارت کمیته سرمایه گذاری خارجی در آمریکا خواهد بود که از اختیار جلوگیری از انعقاد توافق شرکتها در این کشور برخوردار است. مایکروسافت در بیانیه خود موضع محتاطانه ای اتخاذ کرد و گفت معلوم نیست این توافق حاصل گردد.

در بیانیه این شرکت آمده است: مایکروسافت بر اهمیت رسیدگی به نگرانیهای رییس جمهور واقف است و متعهد است تیک تاک را که هدف بازبینی امنیتی واقع شده است خریداری نموده و منافع مالی مناسبی برای آمریکا از جمله وزارت خزانه داری فراهم کند.

بایت دنس درباره مذاکرات با مایکروسافت اظهارنظر نکرد اما روز یکشنبه در بیانیه ای گفت در فرایند دنیای شدن خود با دشواری های پیچیده و غیرقابل تصوری روبرو شده است.

روابط میان آمریکا و چین بر سر تجارت، خودمختاری هنگ کنگ، امنیت سایبری و شیوع ویروس کرونای جدید تیره شده است. تیک تاک هم به نقطه جدیدی در اختلاف میان دو اقتصاد عظیم دنیا تبدیل شده است.

روزنامه دولتی چاینا دیلی شرکت بایت دنس را قربانی کوشش آمریکا برای مجازات چینیها خواند و نوشت: واشنگتن هیچ مدرکی که نشان دهد تیک تاک یک تهدید امنیتی ملی برای آمریکا ایجاد می نماید، فراهم ننموده است.

مایکروسافت که مالک شبکه اجتماعی حرفه ای لینکدین است، اگر تیک تاک را خریداری کند، به رقیب عظیمی برای غول های شبکه اجتماعی مانند فیس بوک و اسنپ تبدیل خواهد شد.

تحت قراردادی که مورد مذاکره واقع شده است، مایکروسافت فعالیتهای تیک تاک در آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند را خریداری خواهد نمود و اطمینان حاصل خواهد نمود همه اطلاعات خصوصی کاربران آمریکایی تیک تاک منتقل شده و در آمریکا خواهند ماند.

مایکروسافت ممکن است از سایر سرمایه گذاران آمریکایی برای داشتن سهم کوچکی در تیک تاک دعوت کند. حدود 70 درصد از سرمایه بایت دنس از آمریکا تهیه شده است.

هنوز تعیین نیست مایکروسافت چگونه پول خرید تیک تاک را فراهم خواهد نمود. ارزش این اپلیکیشن تا هفته گذشته از 50 میلیارد دلار فراتر رفت با این حال فشار آمریکا برای واگذاری تیک تاک از سوی شرکت مادر چینی ممکن است قیمت فروش آن را کمتر کند.

یک موضوع کلیدی در این مذاکرات، جدا کردن فناوری تیک تاک از زیرساخت بایت دنس و دسترسی به آن خواهد بود تا نگرانی آمریکایی ها درباره یکپارچگی اطلاعات شخصی رفع گردد.

به گفته یکی از منابع مطلع، یک ایده مورد آنالیز هم دادن یک دوره مهلت به مایکروسافت و بایت دنس برای طراحی فناوری برای تیک تاک است که کاملا از بایت دنس جدا خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا به شدت در حال آنالیز سازندگان برنامه در مورد عملکرد آنها پیرامون اطلاعات شخصی کاربران است به خصوص اگر این اطلاعات مربوط به نیروهای نظامی یا اطلاعاتی آمریکا باشد. دستور فروش تیک تاک، نخستین مورد نیست که آمریکا بر سر چنین نگرانی هایی صادر می نماید.،ایسنا

بیشتر بخوانیم: خرید تیک تاک توسط مایکروسافت جدی تر شد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1044

به "ضرب الاجل 45 روزه ترامپ به تیک تاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرب الاجل 45 روزه ترامپ به تیک تاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید