ماجرای برداشت های بدون اجازه از حساب مشتریان

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، برداشت های بدون اجازه از حساب بانکی مردم طی روز های اخیر سر و صدای زیادی به پا نموده است؛ کلاهبرداران با کپی کردن کارت بانکی مردم، به وسیله کارتخوان های ناشناس، اقدام به برداشت پول می نمایند.

ماجرای برداشت های بدون اجازه از حساب مشتریان

به گزارش ، طی روز های گذشته برخی مشتریان بانکی با موارد مشابهی روبرو شده اند که به یک باره پیامک های کاهش مبالغی از حسابهایشان را دریافت نموده و در شوک فرو می روند؛ اما با پیگیری از شعب بانکی که در آن حساب دارند، تعیین می گردد که این برداشت ها توسط افراد غیر، و به وسیله دستگاه های کارتخوانی اجرا شده است که ردیابی در مورد آن ها بسیار سخت است.

این اتفاقات طی دو روز گذشته تشدید شده و مشتریان زیادی در نظام بانکی وجود دارند که از حساب آن ها بدون اجازه مبالغی کسر شده است و دستشان برای پیگیری این پول به جایی نمی رسد؛ چراکه شعب بانکی به مشتری معترض اعلام می نمایند که مشتری باید شکایت حقوقی کند تا بانک بتواند به استناد آن شکایت، نسبت به پیگیری این کلاهبرداری اقدام کند؛ اما با توجه به اینکه ممکن است این پروسه اندکی زمان بر باشد، مشتریان با نگرانی زیادی در مورد سرنوشت پول برداشت شده، روبرو نموده است.

ایرانی ها بیشتر از 412 میلیون کارت بانکی دارند/ چگونه کارت مفقودشده را بسوزانیم؟

ع. ک یکی از مشتریان شبکه بانکی گفت: صبح دیروز، در عرض یک ساعت، 50 میلیون تومان پول از حساب من در بانک آینده کسر و به حساب فرد دیگری در بانک رفاه منتقل شد؛ این در حالی است که با پیگیری ها تعیین شد که این برداشت و انتقال پول، به وسیله یک دستگاه کارتخوان رخ داده است.

وی اضافه کرد: به بانک خودم مراجعه و مراتب را گزارش دادم و خواهان پیگیری موضوع شدم، اما گفتند برای اینکه بانک بتواند موضوع را پیگیری کند باید پرونده حقوقی تشکیل بدهم تا بر اساس این شکایت و پرونده حقوقی، بتوان در بانکی که وجه به آن انتقال یافته، موضوع را پیگیری کرد، اما طبیعتا طی کردن این روند، زمانبر است و تعیین نیست وقتی پرونده تشکیل شد، ایا پول من در حساب مقصد، همچنان موجود است یا توسط کلاهبرداران به حساب دیگری منتقل شده است.

د یکی دیگر از مشتریان نظام بانکی گفت: در فاصله زمانی 30 دقیقه، هفت میلیون تومان از حساب کارت بانکی ام کم شده است.

او اضافه کرد: این برداشت ظرف مدت چند دقیقه رخ داده است که بار اول کمی مانده به اتمام ساعات کاری بانک ها برداشت صورت گرفت که به طور قطع دیگر مجالی برای مراجعه به شعبه باقی نمانده بود؛ ده دقیقه بعد از آن مبلغ دیگری کسر شد و شک و تردید را برای عجیب بودن این ماجرا به قطعیت تبدیل کرد.

وی ادامه داد: برداشت سوم هم درست ده دقیقه بعد از آن رخ داد و متاسفانه در مجموع بالغ بر 7 میلیون تومان از حساب من بدون اجازه برداشت شد. این در حالی است که متصدیان شعبه بانکی تنها بر این تاکید دارند که باید رمز ها را تغییر دهیم و جای پیگیری امیدوارانه ای وجود ندارد.

یکی دیگر از مشتریان نظام بانکی که مبالغی هم از حساب او کم شده است،گفت: متاسفانه این اتفاق رخ داده است و برداشت هایی از حساب اجرا شده است؛ اما بانک ها پاسخگویی لازم را ندارند و تعیین نیست چرا یک شماره مستقیم بدون صف انتظار برای سوزاندن کارت یا دریافت اطلاعات درباره این کلاهبرداری وجود ندارد؟

وی گفت:: اگر به سایت بانک ها مراجعه کنید، شماره های متعددی وجود دارد، اما شما در آن لحظه که کارتتان به سرقت رفته و هر لحظه پیامک برداشت جدیدی برای شما ارسال می گردد، باید کدام شماره را بگیرید که سریع تر مانع ادامه برداشت شوید.

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 46

به "ماجرای برداشت های بدون اجازه از حساب مشتریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای برداشت های بدون اجازه از حساب مشتریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید