مرحله چهارم بازسازی بافت تاریخی روستای یاسه چای سرانجام یافت

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، معاون میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله چهارم بازسازی بافت تاریخی روستای هدف گردشگری یاسه چای شهرستان سامان به اسم تنها روستای دالانی ایران به انتها رسید.

مرحله چهارم بازسازی بافت تاریخی روستای یاسه چای سرانجام یافت

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، کوروش بابائیان روز پنجشنبه یکم مهرماه 1400 با اعلام این خبر تأکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اجرای این طرح 900 میلیون ریال اعتبار از محل ردیف های ملی هزینه کرد.

او با اشاره به بازسازی بدنه سازی و معبرهای بافت تاریخی روستای یاسه چای در این مرحله اضافه نمود: این طرح قرار بود در مدت 2 ماه انجام گردد که با سرعت عمل پیمانکار در مدت یک ماه به سرانجام رسید.

بابائیان توضیح داد: تا به امروز برای تعمیر و بازسازی بافت تاریخی روستای یاسه چای شهرستان سامان در چهارمحال و بختیاری افزون بر چهار میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی تامین و هزینه شده است.

او یادآور شد: البته فرایند اجرای این طرح با مشکلاتی از سوی مردم و اهالی محلی روبه رو شد که با یاری مسئولان محلی و یروی انتظامی شهرستان سامان برطرف و زمینه انجام بازسازی خانه های بافت مسکونی روستای یاسه چای فراهم شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1704

به "مرحله چهارم بازسازی بافت تاریخی روستای یاسه چای سرانجام یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله چهارم بازسازی بافت تاریخی روستای یاسه چای سرانجام یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید