مقایسه ام وی ام X33s با جک S3 و چانگان CS35

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خودروهای چینی، حضور پررنگی در بازارهای ایرانی داشته و دارند. یکی از همین حضورها هم مربوط به همین خودروهای ام وی ام است که در مدل های مختلف راهی خیابان های ایران شده اند. مدل X33s از این خودروها نیز جزو مواردی بود که در بازار ایران حضور یافت که قصه خودش را داشت.

مقایسه ام وی ام X33s با جک S3 و چانگان CS35

این خودرو در سال 2016 در چین ساخته شده و در سال 1395 هم فروش خود را در بازارهای ایران آغاز کرد. اما شاید بپرسید فلسفه این نام گذاری چه بوده است؟ ام وی ام X33 وقتی که سری دومش به بازار آمد، به آن لقب نیو ایکس 33 دادند تا نشان بدهند که بله، این خودرو تفاوت هایی نموده است.

با این حال، در سری سوم که این خودرو راهی بازارهای ایران شد، دیگر نمی شد به آن عنوان نیو داد، در نتیجه حرف S با به معنای اسپرت به نام خودرو اضافه کردند تا معین بگردد که درباره چه چیزی داریم صحبت می کنیم.

ام وی ام X33s از نمای روبرو

ام وی ام X33s از جعبه دنده دستی به گیربکس CVT هفت سرعته ارتقا یافته بود. این خودرو در دو تیپ معمولی و اسپرت تحویل کاربران داده شد. البته در میانه راه، تیپ معمولی دیگر از خط فراوری خارج شده و تنها با تیپ اسپرت با آپشن هایی نو و به روز روبه رو بودیم.

ام وی ام X33s البته تفاوت فنی چندانی با نسل های گذشته نداشت، ولی سعی نموده بودند عایق بندی را بهتر نموده و دو حالت رانندگی و … به آن اضافه نمایند. البته در سال 2020 نیز فیس لیفت دیگری از این خودرو راهی بازار شد که به نوعی فیس لیفتی از چری تیگو 3 بود. قیافه اش را کمی عوض نموده بودند و البته به بقیه آپشن ها و معینات فنی اش چندان دست نزده بودند با این شرح که به جای گیربکس CVT که چند سالی از آن استفاده نموده بودند، از گیربکس اتوماتیک سود برده بودند.

با توجه به این فیس لیفت های مختلف، می توان نسل ام وی ام X33s آن را با نمونه هایی چون لیفان X60 ، چانگان CS35 (مونتاژ) و جک S3 مقایسه کرد؛ چرا که این مدل ها نزدیکی بیشتری به هم دارند.

در ادامه این مطلب به مقایسه ام وی ام X33s با جک S3 و چانگان CS35 می پردازیم و تا ببینیم در این مقایسه چینی، ام وی ام X33s چه حرفی برای گفتن دارد.

نمای داخل ام وی ام X33s

مقایسه ام وی ام X33s با جک S3 اتوماتیک

اجازه بدهید که ابتدا با مقایسه ام وی ام X33s با جک S3 اتوماتیک آغاز کنیم؛ مقایسه ای بین دو شاسی بلند جمع و جور چینی. برند جک کلاً جزو برندهای پیروز چینی در ایران است و نسبت به دیگر برندهای آن، مقبولیت بیشتری دارد. محصولات پیروزی هم که این کمپانی ارائه داده، در این فرآیند بی تاثیر نبوده اند.

کرمان موتور مدل S3 را در سال 1396 معرفی کرد. این کراس ها البته ظاهری خاص داشتند که شاید برای ایرانی ها چندان مرسوم نبود، اما هر چه که بود، شاسی بلندی جمع و جور یا یک کراس چینی بود که می توانست آرزومندان سواری گرفتن از شاسی بلندها را به آرزوی شان برساند. البته این کراس اوور، دو باری هم به روز شد، ولی کماکان نسخه های موجود آن در ایران همان نسخه های اول یا 2014 هستند.

با مقایسه ام وی ام X33s با جک S3 اتوماتیک در نگاه اول، باید هندلینگ و شرایط تعلیق و لذت رانندگی را در خودرو یکسان بدانیم، با این تفاوت که شرایط ام وی ام X33s کمی بهتر است. اما در طراحی ظاهری، همان طور که اشاره شد طراحی کراس جک کمی خاص تر و غیرمرسوم تر است و شاید خیلی ها دوست نداشته باشند خودرویی با چنین ظاهری داشته باشند؛ هرچند که ظاهرش تهاجمی به نظر می رسد.

ظاهر ام وی ام X33s به واسطه کلاسیک بودن و ظرافت در چراغ ها و ورودی های هوا و بعلاوه طراحی بهتر مه شکن ها و …، عمومی تر و کاربرپسندتر از آب در آمده است. از نظر کابین و طراحی و متریال و امکانات، دو خودرو نمره یکسانی می گیرند، با این تفاوت که شرایط جک S3 اتوماتیک کمی بهتر است. کیفیت ساخت و ارزش خرید دو خودرو هم تقریباً یک سطح دارند.

لازم به ذکر است ام وی ام X33s در نسخه اتوماتیک اسپرت خودش، تغییرات زیادی نسبت به مدل های دیگر داشته که شاید در مقایسه با این مدل از جک، کمی دست برتر را داشته باشد. از جمله اینکه گیربکس CVT آن به گیربکس هفت دنده مجازی تغییر یافته است که شرایط را بهتر نموده اند. عایق بندی بهتر و دید وسیع تر آینه ها هم از دیگر داشته های آن است. بعلاوه آپشن های آن نسبت به مدل های دیگر این خودرو تغییراتی داشته و کلی به بخش های مختلف آن نیز رسیده اند.

با مقایسه ام وی ام X33s با جک S3 اتوماتیک متوجه می شویم که ام وی ام ایکس 33 اس با پیشرانه دو لیتری خودش، می تواند 139 اسب بخار قدرت ایجاد کند؛ یعنی 32 اسب بخار بیشتر از جک S3 اتومات. اما این باعث نشده تا در تند و تیز بودن و شتاب گیری، این خودرو پیروز تر عمل کند؛ بلکه سه، چهار ثانیه ای عقب افتاده است. ضمن اینکه مصرف جک S3 یک لیتری مالی تر بوده و 10 کیلومتر هم نهایت سرعت این خودرو بر ساعت، بیشتر است.

روی هم رفته می گردد گفت که از نظر فنی، شرایط ام وی ام X33s بهتر است، اما برای کسانی که دنبال خودرویی خاص تر هستند، جک S3 می تواند گزینه مناسبی باشد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه جک S3 با ساندرو استپ وی و چانگان CS35 و ام وی ام X22 را هم مطالعه کنید.

نمای پشت ام وی ام X33s

مقایسه ام وی ام X33s با چانگان CS35

از دیگر خودروهایی که معمولاً خیلی در مقایسه با ام وی ام X33 S قرار می گیرد، باید به همین مدل از چانگان اشاره کنیم. غالباً می پرسند که بین این دو کدام یک را باید انتخاب کرد. پس اجازه بدهید که به طور اجمالی، به مقایسه ام وی ام X33s با چانگان CS35 بپردازیم تا ببینیم که کفه مقایسه به طرف کدام یک سنگینی می نماید.

از نظر هندلینگ و تعلیق و شرایط رانندگی، دو خودرو تفاوت چندانی با هم ندارند. اما در طراحی ظاهری، مدل مورد آنالیز چانگان نمره بیشتری می گیرد؛ چرا که چشم نوازتر و به روزتر طراحی شده است. هماهنگی رینگ ها و جلوپنجره و چراغ ها و مه شکن و طراحی بدنه و کناره های چانگان CS35 باعث شده تا تبدیل به خودرویی محترم تر از نظر طراحی بدنه گردد.

با مقایسه ام وی ام X33s با چانگان CS35 از نظر طراحی داخل کابین و آپشن هایی که در اختیار شما می گذارد، بهتر است که دو خودرو را یکی فرض کنیم و نمره بیشتری به کسی ندهیم. اما کیفیت ساخت و مونتاژ چانگان CS35 در این میانه شرایط بهتری دارد. ارزش خرید دو خودرو هم تقریباً یکسان است.

هر دو خودروی دیفرانسیل جلوی چهار سیلندر، قدرت تقریباً یکسانی فراوری می نمایند؛ هرچند که حجم پیشرانه ام وی ام X33s از مدل جک بیشتر است. اما تفاوتی که در قدرت فراوری شده موجود است، چندان معنادار نیست. شتاب ها و حداکثر سرعت گرفته شده از خودرو هم شرایط چندان متفاوتی نسبت به هم ندارد، با این تفاوت که ام وی ام X33s کمی پرمصرف تر از رقیب خودش ظاهر می گردد.

بعلاوه، مدل چانگان در این مقایسه، در بعضی آپشن ها شرایط بهتری دارد؛ مثل تعداد ایربگ ها و ترمز کمکی و کمربند ایمنی پیش کشنده و تعداد بیشتر اسپیکرها و … . در کل، در این حوزه هم تفاوت چندان معناداری نمی توان سراغ گرفت.

بد نیست برای بالا بردن اطلاعات خودتان در زمان خرید، مطلب مقایسه چانگان CS35 با جک S3، ام وی ام X22 و ساندرو استپ وی را هم مطالعه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از ام وی ام X33s در اختیارتان قرار دهد. با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران می توانید از آخرین قیمت خرید و فروش ام وی ام X33s در بازار ایران آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ آیا تجربه سواری با هر سه خودرو را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1999

به "مقایسه ام وی ام X33s با جک S3 و چانگان CS35" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه ام وی ام X33s با جک S3 و چانگان CS35" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ام وی ام X33s با جک S3 و چانگان CS35"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید