جاذبه های دیدنی در شهر شنزن

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، با شهر شنزن در چین بیشتر آشنا شویم

شهر شنزن عنوان ثروتمندترین شهر در کشور پهناور چین را به خود اختصاص داده است. به همین علت از امکانات رفاهی زیادی برخوردار می باشد و گردشگرانی که سالانه به این شهر سفر می نمایند همیشه رضایت زیادی از سفر خود دارند. این شهر همانطور که بیان شد جزء ثروتمندترین شهرهای چین می باشد اما به معنای این نیست که تنها ثروتمندان می توانند به شنزن سفر نمایند بلکه برای افرادی که سفرهای مالی را ترجیح می دهند هم مناسب است خبرنگاران را در سفر به شنزن همراهی کنید تا بیشتر با این شهر زیبا آشنا شویم.

جاذبه های دیدنی در شهر شنزن

شهر شنزن دارای هتل های خوب و مناسبی جهت اقامت می باشد. از جمله هتل های خوبی که در این شهر برای اقامت وجود دارد هتل های اینترکانتیننتال، شرایتون و فیوژن شانگری لا می باشد. این نکته را از قلم نیاندازید که با توجه به لاکچری بودن این هتل ها هزینه نسبتا بالایی هم دارند. اما هتل های مالی هم در شنزن وجود دارد که نام های آنها به ترتیب هتل هیات پالاس، هتل هانیانگ و همینطور هتل هالیدی است، که آماده سرویس دهی به گردشگران این شهر می باشد.

یکی از سوالات برای ایرانیان پیش می آید هنگام سفر به چین این است که چی بخورند؟ یا به کجا بروند برای خوردن غذا؟ از جمله غذایی که بیشتر به سبک ذائقه ایرانی های نزدیک است می توان به این موارد اشاره نمود : خوراک گوشت چینی، مرغ یان سوجی، سالاد سیب زمینی چینی و برنج و کیمچی سرخ نموده، سوپ ذرت و مرغ برای تهیه غذا در رستوران هم می توانید سری به رستوران های دکیچن کوکو پارک، تریس و میلانو بزنید.

دیگر جاذبه های گردشگری شهر شنزن که شامل مراکز خرید و گردشگری می گردد :

اگر بخواهیم کمی اغراق کنیم بازارهای شهر شنزن یکی از بزرگترین بازارهای الکترونیک در قاره آسیا می باشند. این شهر به دلیل قرار گرفتن در کنار شهر هنگ کنگ به سرعت پیشرفت نموده و مقام کلان شهر پیشرفته را در چین به خود اختصاص داده است. شما می توانید در بازارهای این شهر تمامی نیازهای خود را از جمله خرید پوشاک، لوازم تخصصی الکترونیکی و همینطور مواد خوراکی مورد نیازتان را تهیه فرمایید. بزرگترین مرکز فروش لوازم الکترونیکی به نام SEG در شهر شنزن قرار گرفته است که بسیاری از واردنمایندگان لوازم الکترونیکی از این بازار خرید می نمایند.

مرکز خرید رین بو شنزن

در شهر شنزن مراکز خرید زنجیره ای همچون کشور خودمان ایران وجود دارد. مرکز خرید رین بو در شهر شنزن هم دارای شعبه های متعددی هست. شما در این مراکز خرید می توانید نیازهای روزمره خودتان را بر طرف سازید.

بازار خیابانی دونگمین شنزن

در این بازار شما احساس می کنید که گویی در بازار تهران در حال قدم زدن و خرید کردن هستید. این بازار که خیابان دونگ مین قرار گرفته است از جمله مهمترین بازارهای این شهر قلمداد می شوند. شما در این بازار علاوه بر خرید می توانید به رستوران های مختلفی هم بروید و همینطور در سینمای بازار فیلم هم تماشا کنید.

خیابان انگلیسی ها

یکی از پر بازدید ترین خیابان های شهر شنزن، خیابانی است به نام انگلیسی ها که در منطقه yantian واقع شده است. مهمترین نکته در این خیابان پرداخت نکردن مالیات و تمامی محصولات در آن بدون مالیات عرضه می گردد.

دره شادی شهر شنزن

شهر شنزن دارای مجموعه پارک های وسیعی می باشد که سالانه باعث جذب گردشگر های زیادی به این شهر می گردد. در سال 2002 پارکی با وسعت 350000 متر مربع به نام دره شادی در شهر شنزن در منطقه نانشان افتتاح شد. این پارک که به 9 بخش مختلف که شامل میدان اسپانیایی ، شهر کارتون ها ، ماجراجویی در کوه ها ، شهر معادن طلا ، جنگل های بهشت خیالی ، ساحل تابش آفتاب ، در مقابل طوفان ، پارک آبی پلایا مای و دوران خوشبختی تقسیم می گردد. در این پارک برای هر سلیقه ای تفریح در نظر گرفته شده است. تا مدت زمانی که در این پارک هستید برترین لحظاتتان را سپری بنمایید.

دهکده فرهنگ شنزن چین

در سفر به شهر شنزن یکی از کارهایی که باید حتما انجام دهید رفتن به دهکده فرهنگی این شهر می باشد. این پارک که دومین پارک در جهان است که دارای مساحت 200.000 متر مربعی می باشد. در این دهکده 56 خانه عجیب از 24 روستا ساخته شده است که نشان دهنده 56 ملیت موجود در کشور چین می باشد. اگر می خواهید با آداب و رسوم این کشور آشنا شوید رفتن به دهکده فرهنگ شنزن را نباید فراموش کنید.

دریاچه عسل

شما می توانید تلفیقی از معماری سنتی چینی و معماری غرب را همزمان در دریاچه عسل مشاهده کنید. شب ها بر روی این دریاچه نورهای رنگارنگی پخش می گردد و همین باعث افزایش مقدار بازتماشامایندگان این جاذبه تماشای می گردد. این دریاچه شامل 5 مهمانخانه و همینطور باغ های زیبایی می گردد، شما می توانید برای به هتل هایی که در اطراف این دریاچه قرار گرفته است بروید و شب را آنجا بگذرانید.

جهانی مینسک

یکی از با ارزشترین مجموعه های تماشای شهر شنزن جهانی مینسک نام دارد. این مجموعه که در ساحل Sha Tav Kok در سال 1972 ساخته شد، سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به وسیله تور چین به این مکان سوق داده می شوند دلیل این بازدید هم تماشا تجهیزات عملی و در زمینه علوم نظامی می باشد.

پارک سافاری شنزن چین

در شمال شهر شنزن پارکی به نام سافاری وجود دارد. این پارک که عنوان اولین باغ وحش بدون قفس در کشور چشن را به خود اختصاص داده در کنار دریاچه شیلی واقع شده است. این پارک دارای 300 گونه حیوانی می گردد: پانداها، زرافه ها، فیل های آسیایی، مرغ های ماهیخوار، کاکل قرمز، ببرهای سیبریایی و فلامینگو ها ،چهارپایان درنده، ببرهای سپید، ببر های شمال چین، ببرهای جنوب چین، خرس ها، گرگ ها، شیر ها و چیتا ها می گردد.

پارک پنجره ای رو به جهان Window of the World

از دیگر تماشای های شهر شنزن پارکی است به نام پنجره ای رو به جهان و دارای مساحت 480000 متر مربعی می باشد. این پارک تماشای که در 18 ژوئن سال 1994 ساخته شده و دلیل نام گذاری این پارک به نام پنجره ای رو به جهت آن است که بیش از 130 نوع از تماشای های جالب 43 کشور جهان را در این پارک قرار گرفته است. شما با قدم زدن در این پارک احساس می کنید که تمامی جهان را در مشت خود دارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1914

به "جاذبه های دیدنی در شهر شنزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی در شهر شنزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید