میدان تیان آن من، بزرگترین میدان دنیا

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تیان آن من گوانگ چنگ، دروازهآرامش بهشتی، میدانی وسیع و بتنی است که در شهر قلب پکن قرار گرفته است. تیان آن من یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری در تور پکن می باشد. در مجاورت این میدان، ساختمان های دهه 50 که به سبک چینی ساخته شده اند قرار گرفته است و اغلب پر از گردشگرانی است که همه جا در حال پرسه زدن هستند. از این میدان همواره در راهپیمایی ها و تجمعات مردمی به عنوان یک سکو استفاده می شد. تجمع و اعتراضات دانشجویان در سال 1989 و قتل عام بی رحمانه آنها در همین میدان رخ داد و تصویر آن از نگاه این میدان جدا نشدنی است.

میدان تیان آن من، بزرگترین میدان دنیا

مقبره مائو

بدن مومیایی شده مدیر مائو در کنار مجسمه انقلاب واقع شده است. تابوت او در محلی خنک نگهداری می گردد و صبح ها و بعد از ظهر ها قابل بازدید است.

تالار بزرگ مردم

این تالار، محل نشست قوه مقننه، تالار کنفرانس و ضیافت می باشد که به جز مواقعی که کنگره ملی مردم جلسه دارد، بخشی از روز باز می باشد.

ژنگ یانگ من

در امتداد برج پیکان، برج

Qian Men قرار گرفته است که دارای دو دروازه است و موزه تاریخی پکن را در دل خود جای داده است.

موزه ملی چین

در سال 1959 ساخته شد. این موزه در اصل ترکیبی از موزه تاریخ چین و موزه انقلاب چین است. در این تالارها موزه های دیگری را نیز به معرض نمایش گذاشته شده اند.

تصویر مائو

در سال 1949، مائو درست مقابل دروازه سلسله مینگ بود که برپایی جمهوری خلق چین را بیان کرد و تصویر بزرگ او هنوز در آنجا قرار گرفته است.

بنای یادبود

برای قهرمانان مردم این بنای گرانیتی در سال 1958 برپا شد. بر روی آن قسمتهایی از تاریخ انقلاب چین به صورت برجسته کار شده است و نام سربازها، مائو زدونگ و ژو انلای را بر روی آن خوشنویسی نموده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 359

به "میدان تیان آن من، بزرگترین میدان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان تیان آن من، بزرگترین میدان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید