آمریکا در پی افزایش حضور امنیتی در دریای جنوبی چین

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزیر دفاع آمریکا امروز یکشنبه تاکید نمود: مناقشات بر سر مالکیت دریای جنوبی چین موجب شده است تا تقاضاهای کشورهای منطقه برای حضور امنیتی آمریکا افزایش پیدا کند.

آمریکا در پی افزایش حضور امنیتی در دریای جنوبی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در حالی بر لزوم حضور امنیتی این کشور در دریای جنوبی چین تاکید نموده است که گشت زنی یک فروند ناو جنگی آمریکایی در نزدیکی جزایر مصنوعی چین در این منطقه با واکنش شدید پکن روبرو شده است.

وو شنگ لی فرمانده نیروی دریایی چین پیش از این تاکید نمود: اگر آمریکا اقدامات تحریک آمیز خود در دریای جنوبی چین را متوقف نکند، هرگونه اتفاق و حادثه کوچکی می تواند منجر به وقوع جنگ گردد.

فرمانده نیروی دریای چین توضیح داد: اگر آمریکا به این نوع اقدامات خطرناک و تحریک آمیز ادامه دهد، شرایط بین نیروی هوایی و دریایی دو طرف در دریای جنوبی چین حاد خواهد شد و هرگونه اتفاق کوچکی می تواند منجر به وقوع جنگ گردد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه اضافه نمود: توجه به ادعاهای مطرح شده در مورد مالکیت دریای جنوبی چین، موجب شده تا بسیاری از کشورهای منطقه خواهان تقویت همکاری امنیتی با آمریکا شوند.

وی گفت: مذاکرات در نشست آینده وزرای دفاع در مالزی شامل تحولات دریای جنوبی چین خواهد بود.

کارتر قرار است امروز یکشنبه به سئول سفر کند و فردا دوشنبه با وزیر دفاع کره جنوبی ملاقات و مصاحبه خواهد نمود. مساله هسته ای و برنامه های موشکی کره شمالی، مهمترین موضوع مصاحبههای وزرای دفاع دو کشور خواهد بود.

وی سپس به مالزی سفر خواهد نمود تا در نشست وزرای دفاع جنوب شرق آسیا شرکت کند. وزیر دفاع چین نیز قرار است در این نشست شرکت کند.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 597

به "آمریکا در پی افزایش حضور امنیتی در دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

861 کاربر به "آمریکا در پی افزایش حضور امنیتی در دریای جنوبی چین" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در پی افزایش حضور امنیتی در دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید