ناوگان اتوبوسی در ده ماهه شیوع ویروس کرونا بسیار متضرر شدند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران/بوشهر مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به تبعات و عوارض شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: ناوگان اتوبوسی در ده ماهه شیوع ویروس کرونا بسیار متضرر شدند.

ناوگان اتوبوسی در ده ماهه شیوع ویروس کرونا بسیار متضرر شدند

سیدحمیدرضا علم در نشست با خبرنگاران بیان کرد: در سیل اخیر استان بوشهر سرازیر شدن آب های بالادستی به ویژه جنوب کهگیلویه و بویراحمد و همچنین حجم زیاد بارش ها سبب بروز مشکلاتی برای مردم در نقاطی از استان به ویژه شهرستان های گناوه و دشتستان شد.

وی با تقدیر از راهداران و فعالان عرصه حمل و نقل برای تلاش بی دریغ در شرایط سخت اظهار کرد: استان بوشهر امسال در شرایط ترسالی واقع شده است و هنوز به زمستان نرسیده حجم بارش ها بیشتر از میانگین است؛ به طوری که در باران اول تنها در حوزه دشتستان 165 میلی متر بارندگی داشتیم.

مدیرکل راهداری بوشهر خاطرنشان کرد: قرارگاه های راهداری زمستانی از فردا راه اندازی می شوند که در آنها عوامل راهداری در نقاط پرخطر مستقر شده و در زمان حادثه اقدامات لازم را انجام می دهند.

علم با اشاره به تبعات و عوارض شیوع ویروس کرونا در کشور شرح داد: ناوگان اتوبوسی در ده ماهه شیوع ویروس کرونا بسیار متضرر شدند که جا دارد از عزیزان فعال در این حوزه نیز تشکر شود.

این مسئول بیان کرد: نظارت ها در ناوگان اتوبوسی بسیار خوب است و قوانین و شیوه نامه ها نیز به بهترین شکل ممکن رعایت می شود.

وی با اشاره به آسیب های ناشی از کرونا گفت: بیشتر در ناوگان مسافری دچار مشکل شدیم هر چند در ناوگان باری نیز مشکلاتی به وجود آمده است، از اسفند سال گذشته تا فروردین ماه 99 که به شکل محدود ترددها آغاز شد و البته همان سرویس های محدود نیز مسافر چندانی ندارند و متحمل خسارات زیادی شده اند، مانند آژانس های هوایی.

سید حمیدرضا علم خاطرنشان کرد: تسهیلاتی توسط ستاد کرونا در نظر گرفته شده که البته رقم زیادی ندارد اما دولت در حد توان خود و در قالب تسهیلات کم بهره به این رسته کمک کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت: در خصوص خسارات سیل اخیر برآورد اولیه ما خسارت 38 میلیاردی به راه های استان بوشهر است که بیشترین خسارت مربوط به شهرستان دشتستان با 26 میلیارد بوده که بیشترین تخریب در پل ها و جاده ها بوده است

این مسئول یادآور شد: در حوزه ناوگان بار 6.5 درصد رشد داشته ایم، هم از بنادر و هم مراکز تولید و کارخانجات حوزه پتروشیمی یا محصولات کشاورزی، اما حوزه مسافربری برعکس بوده و کاهش شدید داشته ایم که در حال حاضر تنها 30 درصد ناوگان مسافربری فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه طرح راهداری زمستانی از فردا آغاز می شود، گفت: در این چندماه کاهش تلفات رانندگی 16 درصدی در جاده ها داشته ایم که البته کاهش ترافیک جاده ای در این آمار نقش دارد، در حوزه آشکارسازی علائم و ایمنی راه ها نیز اقدامات خوبی اجرا شده مثلا در راستا خورموج به محمدآباد نصب نیوجرسی اجرا شده که در کاهش تصادفات نقش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1289

به "ناوگان اتوبوسی در ده ماهه شیوع ویروس کرونا بسیار متضرر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان اتوبوسی در ده ماهه شیوع ویروس کرونا بسیار متضرر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید