ناکامی ها را پشت قهرمانی آسیا مخفی کردند، با احساسات مردم بازی شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، تیم والیبال جوانان، مدافع اسم قهرمانی در رقابت های قهرمانی دنیا در مرحله گروهی رقابت ها حذف شد. حذف تیم ایران در مرحله گروهی با واکنش هایی از سوی کارشناسان همراه شد و انتخاب یک سرمربی در راس دو تیم ملی یکی از دلایل این ناکامی اسم شد.

ناکامی ها را پشت قهرمانی آسیا مخفی کردند، با احساسات مردم بازی شد

ناصر شهنازی در مصاحبه با خبرنگاران درباره نتایج تیم والیبال جوانان و حذف از مرحله گروهی رقابت های قهرمانی جهان گفت: مسابقات جوانان همواره برای پشتوانه سازی والیبال ایران معنا دارد و ثبات نتیجه خیلی حائز اهمیت نیست اما اعتقاد دارم بازیکنانی می توانند برای این رویداد انتخاب شوند تا آینده والیبال ایران را تضمین نمایند.

کارشناس والیبال ادامه داد: تیم ایران قهرمان دوره گذشته رقابت ها بود و می توانست در این دوره حداقل از مرحله گروهی صعود و به جمع چهار تیم مسابقات ملحق گردد، این حداقل خواسته کارشناسان و مردم بود اما متأسفانه تیم از مسابقات حذف شد که عوامل متعددی باعث این ناکامی بود. مهم ترین آن انتخاب یک سرمربی در راس دو تیم در رده سنی مهم بود.

مسابقات قهرمانی آسیا را بزرگ جلوه دادیم

وی تاکید نمود: مسابقات جهانی را که اعتبار جهانی داشت فدای مسابقات قهرمانی آسیا کردیم که حساسیت کاذبی برای آن ایجاد شده بود. چراکه تیم ملی در المپیک و لیگ ملت ها نتیجه خوبی کسب نکرد مسابقات قهرمانی آسیا را بزرگ جلوه دادیم، قهرمان شده ایم و ما هم تقدیر کردیم اما رقابت های قهرمانی آسیا برای والیبال ایران از سال 2011 که ولاسکو آقایی ما را در آسیا آغاز کرد دیگر جنبه مثبتی برای تیم ملی و پیشرفت والیبال نداشت.

قهرمانی جوانان جهان را به راحتی از دست دادیم

شهنازی ادامه داد: والیبال ایران امروز با تیم های بزرگ جهان رقابت دارد و مسابقات آسیایی نمی تواند خیلی برای ما حائز اهمیت باشد. قهرمانی بسیار بزرگ جلوه داده شد و در کنار آن اتفاقاتی افتاد که نباید رخ می داد. قهرمانی جوانان جهان را به راحتی از دست دادیم چون نتوانستیم تصمیمات منطقی بگیریم. درحال حاضر هم برای آینده والیبال باید از تصمیمات احساسی پرهیز کنیم. اگر بخواهیم رنکینگ والیبال ایران در جهان را حفظ کنیم باید تصمیمات اساسی و اصولی بگیریم تا در سه سال آینده مجددا به بن بست نرسیم.

صدای منتقدان شنیده نمی گردد

وی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون صدای منتقدان را نمی شنود گفت: متأسفانه در فدراسیون والیبال نمی دانم چرا فقط یک تعداد تعیین و محدودی که در پی حکم هستند نظراتشان را بیان می نمایند و شنیده می گردد! فدراسیون فقط به آن ها اهمیت می دهد، سایر کارشناسان هم دلسوز هستند، من عاشق والیبال، جوانان مملکتم و پیشرفت والیبال هستم. همواره تمام صحبت هایی که در رسانه مطرح نموده ام به واقعیت تبدیل شده است. این که چرا فدراسیون صدای دلسوزان را نمی شنود واقعاً مرا متعجب می نماید. یک تعداد مشاوره اشتباه به فدراسیون داده می گردد که علی رغم این که به نتیجه دلخواه نمی رسند بازهم از همان مشاوران استفاده می گردد! مطمئنا با این اتفاقات و عدم راهیابی تیم جوانان به مرحله دوم تاثیر بسیار منفی در فرایند آینده والیبال ایران خواهد گذاشت و فرایندی که به مراتب بیشتر از قهرمانی آسیا بازخورد دارد.

شهنازی تاکید نمود: همه چیز در سایه قهرمانی آسیا گم شد و چون قهرمان شدیم دیگر گوش شنوایی وجود ندارد. باید نتایج تیم جوانان آسیب شناسی، حرف مردم و کارشناسان شنیده گردد. مهم ترین علت این ناکامی انتخاب یک سرمربی برای دو رده سنی بود و هم استفاده از تعدادی بازیکنان در پست های غیرتخصصی!

با احساسات مردم بازی شد

شهنازی با اشاره به حواشی پیرامون استفاده از بردیا سعادت ادامه داد: شعار فدراسیون در رده جوانان بحث پشتوانه سازی بود اما اگر واقعاً در پی پشتوانه سازی بودند و نتیجه برای آن ها حائز اهمیت نبود چرا اصرار داشتند بردیا سعادت باوجود آسیب دیدگی در این مسابقات حاضر گردد؟ پس این نشان می دهد که آن ها در پی نتیجه در این رقابت ها بودند و حال که به نتیجه نرسیدند پس باید پاسخ گوی مردم و کارشناسان باشند. بردیا سعادت هم باید راه و روش خود را درست انتخاب کند در غیر این صورت به مشکل خواهد خورد. او یکی از بازیکنان آینده دار والیبال ایران است. اتفاقاتی که در این زمینه رخداد بازی با احساسات مردم و حیثیتی که از دست رفت و باید این موضوعات کالبدشکافی گردد

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1707

به "ناکامی ها را پشت قهرمانی آسیا مخفی کردند، با احساسات مردم بازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکامی ها را پشت قهرمانی آسیا مخفی کردند، با احساسات مردم بازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید