نحوه اختصاص بودجه به نهادهای علمی باید تغییر کند ، دانشگاه ها به میزان خلق ارزششان مورد حمایت قرار نگرفته اند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه نحوه اختصاص بودجه به نهاد های کشور از جمله نهاد علمی باید دستخوش تغییر گردد، گفت: تمام نهاد های کشوری از جمله نهاد های علمی باید حسابداری ارزش شوند.

نحوه اختصاص بودجه به نهادهای علمی باید تغییر کند ، دانشگاه ها به میزان خلق ارزششان مورد حمایت قرار نگرفته اند

عادل پیغامی، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه نحوه اختصاص بودجه به نهاد های کشور از جمله نهاد علمی باید دستخوش تغییر گردد، گفت: تمام نهاد های کشوری از جمله نهاد های علمی باید حسابداری ارزش شوند؛ به طوری که تعیین گردد به چه میزان برای جامعه مفید بوده اند و با فراوری سرمایه انسانی چه صفحات مثبتی را در جامعه ایجاد نموده اند.

پیغامی با اشاره به اینکه دولت ها و بخش های خصوصی موظف هستند پس از حسابداری ارزش نهاد ها، آن ها را تحت پوشش قرار دهند، اظهار کرد: اگر با این دید به مسئله توجه گردد، باید بگوییم که متاسفانه تا کنون دانشگاه ها به میزان خلق ارزششان مورد حمایت قرار نگرفته اند.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) درباره دلایل عدم کاربردی بودن انتها نامه های دانشجویی توضیح داد: بخشی از این مسئله مربوط به دانشگاه است به طوری که دانشگاه متولی آن خواهد بود، اما بخش اعظم آن به خارج از مرز های دانشگاه مرتبط می گردد.

وی ادامه داد: برای تحقق انتها نامه های دانشجویی قبل از هرچیزی باید تقاضا برای مسئله محور شدن انتها نامه ها وجود داشته باشد؛ بنابراین اگر حلقه بیرونی دانشگاه ها تشکیل گردد، زنجیره خلق ارزش خارج در درون دانشگاه که نام آن را می توانیم انتها نامه های کاربردی بگذاریم رخ خواهد داد.

پیغامی با بیان اینکه اساسا به دانشگاه ها و مجموعه های مختلف دولتی و غیردولتی آمارو اطلاعاتی داده نمی گردد، تاکید نمود: درحقیقت اگر اطلاعات وجود نداشته باشد، انتها نامه قابل نوشتن نخواهند بود اگر هم نوشته شوند صرفا به کلیات خواهند پرداخت. متاسفانه در این زمینه چرخش اطلاعات از بیرون به داخل دانشگاه وجود ندارد و به همخین دلیل است که انتها نامه ها مسئله محور نیستند.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) در انتها اعلام کرد: تمام اطلاعات باید در اختیار نخبگان قرار گیرد تا آن ها بتوانند برای مسائل کشور راهکار مناسب ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 616

به "نحوه اختصاص بودجه به نهادهای علمی باید تغییر کند ، دانشگاه ها به میزان خلق ارزششان مورد حمایت قرار نگرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه اختصاص بودجه به نهادهای علمی باید تغییر کند ، دانشگاه ها به میزان خلق ارزششان مورد حمایت قرار نگرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید