نظام فنی بازسازی در ایران نقد می گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، همزمان با گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی، نظام فنی و اجرایی بازسازی در ایران تحلیل و آنالیز می گردد.

نظام فنی بازسازی در ایران نقد می گردد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، سیدهادی احمدی ـ مدیرکل بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی ـ نظام فنی اجرایی کشور را برای بازسازی ناکافی و ناکارآمد توصیف کرد و لزوم استقرار نظام ویژه بازسازی و احیا را به صورت مجزا از نظام فنی مهندسی ساختمان، هدف و آرزوی همه فعالان حوزه میراث فرهنگی دانست.

او ادامه داد: استفاده از حداکثر توان فنی و مهندسی کشور، حمایت از ابتکارات، خلاقیت ها و نوآوری ها در پدیدآوری طرح ها و پروژه های بازسازی و احیاء، انتخاب فناوری مناسب و زمینه سازی برای بومی کردن آن ها، و استقرار و نهادینه ساختن نظام فنی بازسازی اجتناب ناپذیر است. امیدواریم با همفکری تمام ذی مدخلان و ذی نفعان و برگزاری نشست های تخصصی با حضور فعالان و صاحب نظران با هدف جمع آوری نظرات و پیشنهادات تا انتها سال جاری این چهارچوب آماده گردد.

احمدی لزوم استفاده از مصالح و فرآورده های ساختمانی و کالاهای تأسیسات و تجهیزات مکانیکی و برقی استاندارد در طرح های بازسازی و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی را از جمله مواردی برشمرد که به نظام فنی و اجرایی احتیاج دارد.

در نشست آنالیز نظام فنی و اجرایی بازسازی در ایران که از ساعت 15 تا 17 یکشنبه 29 فروردین ماه به صورت وبینار برگزار خواهد شد، سیدهادی احمدی روئینی، محمدسعید ایزدی، اکبر تقی زاده اصل، اسکندر مختاری طالقانی، عادل فرهنگی شبستری، میترا آزاد، هادی صفایی پور، فرامرز پارسی، نریمان فرحزاد، امیدعلی صادقی، محمد صادقی و نیلوفر رضوی سخنرانی خواهند کرد.

شرکت در این نشست که با همکاری دانشگاه شهید بهشتی برگزار می گردد، به وسیله لینک https://old.sbu.ac.ir/webinar/pages/default.aspx برای علاقه مندان فراهم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1461

به "نظام فنی بازسازی در ایران نقد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام فنی بازسازی در ایران نقد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید