هشدار: افزایش بچه ها مبتلا به فشارخون بالا

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، نتایج یک آنالیز جدید حاکی از آن است که فشارخون بالا بین بچه ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

هشدار: افزایش بچه ها مبتلا به فشارخون بالا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید به خوبی نشان می دهد شمار بچه های که مبتلا به فشارخون بالا هستند در دهه 2000 بیش از دو برابر نسبت به سال های قبل افزایش یافته است.

کارشناسان دانشگاه آکسفورد داده های مطالعات بین سالهای 1994 و 2018 را جمع آوری کردند، این متخصصان دریافتند سه درصد از بچه ها در دهه 2000 دچار فشار خون بالا بودند.

این مطالعه نشان داد که بچه ها اضافه وزن یا چاق در معرض خطر بیشتری قرار دارندو بیماری های زیادی آنها را تهدید می نماید.

طبق تحقیقات صورت گرفته، در حال حاضر شما بچه های که مبتلا به فشارخون هستند بیش از دو برابر افزایش یافته و بیماری های قلبی سلامت این افراد را در معرض خطر قرار داده است.

شش درصد از جوانان در سراسر دنیا در سال 2015 دچار فشار خون بالا بودند ، در حالی که در دهه 2000 این رقم تنها 3 درصد بوده است.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد دریافتند که شیوع این بیماری در بچه ها و نوجوانان در دهه 1990 فقط یک درصد بوده است.

این یافته ها ، بر اساس داده های 47 مطالعه ، نشان داد که میزان فشار خون بالا در بین کلیه بچه ها از جمله افراد 6 ساله افزایش یافته است.

محققان تأکید می نمایند، بین وزن اضافی و فشار خون بالا رابطه قوی وجود دارد؛ زنان چاق بیش از مردان در معرض ابتلا به فشارخون بالا هستند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 389

به "هشدار: افزایش بچه ها مبتلا به فشارخون بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار: افزایش بچه ها مبتلا به فشارخون بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید