هنر در حرکت: نوآوری فونیکس در بازی نور و سایه

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، در پی سال های تحریم و رکود کشور در زمینه طراحی خودرو، مدتی طولانی شاهد نمایش خودروهایی با ظاهر مشابه در خیابان های ایران بودیم. بازاری خسته کننده و پرتکرار که مدیران خودرو با برند لوکس خود (فونیکس)، برای دمیدن روح تازه در آن کوشیده است.

هنر در حرکت: نوآوری فونیکس در بازی نور و سایه

برند فونیکس که با هدف تحول و نوآوری در بازار خودرو ایران ظهور کرد، طی مدت کوتاه ورود خود به این عرصه توانست تحول قابل توجهی در طراحی خودروهای موجود در بازار ایجاد کند. در زمینه طراحی، این برند تا کنون از فلسفه زندگی در حرکت یا Life In Motion بهره برده است که در ظاهر نخستین خودروهای عرضه شده به وسیله این برند از جمله تیگو 8 پرو، تیگو 7 پرو، به خوبی حس می گردد. در این زبان طراحی، چراغ های LED، جلوه ای از تکنولوژی را تداعی می نماید و کابین مجلل با امکانات و طراحی داخلی زیبا، ابعاد لوکس بودن در خودروهای تیگو را مضاعف می سازد.

فونیکس در ادامه نوآوری های خود میخواهد برای دسته ای از محصولات آینده که به طور خاص، قشر جوان موسوم به نسل زی Gen-Z (متولدین 1997 تا 2012 میلادی) را هدف قرار می دهد از فلسفه هنر در حرکت یا Art In Motion استفاده کند.

فلسفه طراحی هنر در حرکت

در قلب فلسفه هنر در حرکت، این ایده وجود دارد که طراحی در عین کاربردی بودن، می تواند فوق العاده زیبا نیز باشد. این فلسفه طراحی را باید از بیرون دید، لمس نمود و پشت فرمان تجربه کرد. این مفهوم، طراحی را از منظر توسعه و تعادل، بین حرکت و سکون می بیند؛ از همین رو فضای آزادتر و شکیل تری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. سبکی از طراحی که با دنیای واقعی و زمینی ما فاصله دارد و از این رو می تواند مورد استقبال نسل جوان باشد. از همین روست که سبک طراحی نور و سایه به کار گرفته شده تا زیبایی متمایز و پویای خود را لحظه به لحظه نمایش دهد. از همین گذرگاه، بی نهایت امکان برای ترکیب با شکوه نور و سایه به تصویر کشیده می گردد.

این رویکرد از طراحی در دنیای امروز، جوابگوی ترجیحات نسل جوان است و از همین رو می تواند خواست مصرف نمایندگان دنیای را تامین کند. تولد زبان طراحی هنر در حرکت، در واقع سبکی عالی برای برجسته کردن شخصیت مشتریان جوان است. طراح محصول معتقد است این اصطلاح، ترکیب هیجان با فناوری پیشرو است: چیزی فراتر از ایجاد ادراک بصری علمی-تخیلی و آینده نگر.

مفهوم دنیا موازی شباهت های زیادی با شرایط زندگی نسل جوان در دوره نو دارد: آن ها در بازی های اجتماعی خود در پی آزادی و استقلال هستند و از فناوری واقعیت افزوده استفاده می نمایند تا دنیای مجازی منحصر به خودشان را بسازند. درست مثل دنیا های موازی، سرنشینان این خودرو هم حین تجربه صحنه های چشم نواز اطراف، از سفر رویایی خود لذت می برند. هدف هنر در حرکت، ارائه یک زبان طراحی است که به برترین وجه ممکن برای جوانان در دنیای امروز تعبیر گردد و روندی سورئال در طراحی دنیای خود را رهبری کند.

فونیکس با ارائه زبان طراحی نو خود که جلوه های پویا و مدرن آن پیش از هر چیزی به چشم می آید، تحول بزرگی در بازار خودرو ایران ایجاد خواهد نمود. این برند در تصمیم خود برای ارائه محصولات آینده، مساله تجربه مشتری را در رأس قرار داده و مشتریان را بیش از همواره برای ظهور نسل نو خودروهای خود، کنجکاو می بیند. انتظار می رود در محصول آینده برند فونیکس در ایران که به عنوان FX شناخته خواهد شد، برای نخستین بار شاهد ظهور این سبک طراحی باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر، با وب سایت فونیکس همراه باشید:

https://fownix.com

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2036

به "هنر در حرکت: نوآوری فونیکس در بازی نور و سایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر در حرکت: نوآوری فونیکس در بازی نور و سایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید