پزشکان مونترآل برای بیماران خود بازدید از موزه تجویز می نمایند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، در یک طرح ویژه و منحصر به فرد، پزشکان مونترآل می توانند برای بیماران خود نسخه رفتن به یک موزه هنری جدید به صورت رایگان را تجویز نمایند. برای جزئیات بیشتر با ما بخوانید.

پزشکان مونترآل برای بیماران خود بازدید از موزه تجویز می نمایند

احساس مریضی می کنید یا آب و هوا به شما نمی سازد؟ شاید وقت یک سفر به دنیای هنرهای زیبا است.

هم اکنون دکترها در مونترآل کانادا می توانند یک نسخه برای سفری به موزه هنرهای زیبای مونترآل، علاوه بر درمان لازم و مرسوم، برای بیماران شان بنویسند. پزشکانی که عضو سازمان پزشکان فرانسوی زبان کانادا (Médecins francophones du Canada) هستند، می توانند 50 نسخه برای موزه ای که در تاریخ یکم نوامبر (10 آبان) افتتاح خواهد شد، بنویسند. این موضوع بدین معنا است که بیماران می توانند به همراه اعضای خانواده و یا پرستارانشان از مزایای هنر در یک بازدید رایگان لذت ببرند.

این اولین اقدام خلاقانه این موزه در ایجاد ارتباط بین هنر و سلامتی نیست. این موزه، همچنین خانه کارگاه بین المللی آموزش و هنر تراپی میشل دلا شونولیق (Michel de la Chenelière)، یک مجموعه آموزشی پر از برنامه های هنر درمانی و سلامتی برای تمامی سنین است.

این موزه با گردهم آوردن محققانی از انیستیتوهای مختلف در کبک بر جنبه های مثبت بازدید از موزه و اینکه آیا این تجویز قابل مقایسه با مزایای ورزش فیزیکی هست یا نه، مطالعه می نماید.

بر طبق مطالعات اجرا شده این موزه، این اولین نوآوری در نوع خود در دنیا به شمار می آید و برای یاری به بیمارانی با مسائل روحی و جسمی طراحی شده است. این برنامه، افراد را به محیطی آرام و حیات بخش، جایی که می توانند در آن استراحت و ارتباط خود را با عزیزان شان تقویت نمایند، دعوت می نماید.

ناتالی باندیل، مدیر کل و مدیر ارشد موزه هنرهای زیبای مونترآل در یک بیانیه گفت:

من متقاعد شده ام که در قرن بیست و یکم، فرهنگ مشابه آنچه فعالیت فیزیکی در قرن بیستم برای سلامتی انجام می داد، است. تجربیات فرهنگی به سلامتی و تندرستی یاری می نمایند، درست همانطور که ورزش کردن به تناسب اندام می انجامد. افراد شکاک به خوبی به یاد دارند که صد سال گذشته، باورها بر این بود که ورزش، باروری زنان را تهدید و بدن را از شکل طبیعی خارج می نماید.

انجمن پزشکان نیز اذعان کردند که این برنامه با کوشش های آن ها در خصوص شناخت فردیت و بشریت (individuality and humanity) بیماران همخوانی دارد. اگر می خواهید مزایای سلامتی موزه را تجربه کنید، به آنجا بروید و به تماشای آثار بی نظیر استادان اروپایی چون رمبرانت، پیکاسو و مونت و البته یک مجموعه باورنکردنی از هنر کانادایی بپردازید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 355

به "پزشکان مونترآل برای بیماران خود بازدید از موزه تجویز می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان مونترآل برای بیماران خود بازدید از موزه تجویز می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید