پشت مبل های اسنوا، این مرد ایستاده است
به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، اسنوا به عنوان شرکتی با گسترده ترین زنجیره فروشگاهی لوازم خانگی در کشور، چندی ست که مبلمان را نیز به عنوان بخشی از محصولات خود به بازار عرضه نموده است.
سبک زندگی اسنوایی در دل چوب و پارچه
تغییر سبک زندگی در دنیای مدرن، موجب توسعه روزافزون برندشاپ ها در دنیا شده است. این موضوع از طرفی فضایی را برای رساندن کالا به صورت مستقیم به مصرف نمایندگان فراهم نموده و از طرف دیگر توانسته سلائق مینیمالیستی مخاطبان برای هماهنگی بیشتر در چیدمان لوازم خانگی را ارضا کند.
علیرضا پیمان پور، مدیر کسب و کار و مالک محصولات (product owner) Snowa and Tools (S&T) است که طراح پروپوزال نخستین Life Style Center اسنوا نیز به شمار می رود. او درباره تصمیم اسنوا برای فراوری مبلمان می گوید: اسنوا خود را نه تنها یک فراوری نماینده لوازم خانگی بلکه ارائه نماینده سبکی از زندگی می داند و در این سبک از دانش و تکنولوژی بهره می برد تا تجربه ای خوشایند و کارآمدتر خلق کند. ایده ساخت مبلمان اسنوا Snowa از آنجایی پدید آمد که ما مبلمان را به عنوان کالایی ضروری در کنار لوازم خانگی و بخش مهمی از سبک زندگی اسنوایی دیدیم. ما در بیش از 1600 فروشگاه در 460 شهر کشور با این تقاضا روبرو شدیم که از طرفی در زندگی امروز و برای بهره مندی از امکانات تکنولوژی، مردم یکپارچگی در لوازم خانگی منزل را دوست دارند و از طرف دیگر علاقه خانواده ها در معماری داخلی و دکوراسیون خانه هایشان به این سمت رفته که از یک برند با گفتمان مشترک در خط طراحی محصولات خرید نمایند و خانه ای مینیمال و یکدست داشته باشند. این موضوع ما را بر آن داشت تا S&T را با طراحی ای متناسب با زندگی امروزی عرضه کنیم.
خلق سبک زندگی اسنوایی از دل پارچه و چوب
علیرضا پیمان پور طراحی را یکی از مهم ترین عوامل موثر بر ارزش مالی کالا می داند و تاکید می نماید: هرچه یک محصول بهتر طراحی گردد و انطباق بیشتری با پرسونای مخاطب داشته باشد، ارزش آن بالاتر و اقبال مخاطب از منظر درگیر شدن در حوزه ناخودآگاه با محصول بیشتر است. به همین دلیل است که بعضی محصولات را می بینیم و حس می کنیم چقدر نسبت به آن حس خوشایندی داریم و حتماً دوست داریم آن را داشته باشیم. برای خلق S&T کارگروهی از تیم های طراحی صنعتی، تأمین، مدیریت محصول، کنترل کیفیت، فروش و تحلیل رفتار مصرف نمایندگان تشکیل شد و در نهایت از دل آن محصول Comfort پدید آمد. براساس لاین آپ و پرسونایی که محصولات اسنوا دارند، نخستین مبل که تلفیقی از مبل آوانگارد و اسپرت بود برای جامعه مخاطبان زیر 45 سال و بالای 30 سال طراحی شد. مبلمان Comfort با کمترین استفاده از چوب، دارای خطوط شکسته و زوایای 90 درجه و به رنگ طوسی به بازار ارائه شده است.
پیمان پور درباره رعایت استانداردهای کیفی در فراوری مبلمان اسنوا، می گوید: ما فراوری مبلمان براساس استانداردهای ایران و در سطح بین المللی را هدف خود قرار داده ایم و به همین سبب در انتخاب چوب و پارچه و کلاف، طراحی، کنترل مستمر کیفیت در تمامی اتوماسیون خط فراوری و عرضه محصول وسواس به خرج دادیم.
به گفته او در فراوری این محصول از چوب راش گرجستان، کلاف از جنس چوب مرغوب روس و فوم ویژه استفاده شده و پارچه های به کار رفته در مبلمان نیز با همکاری مرکز کنترل کیفیت دانشگاه اصفهان در تست های مقاومت، کشسانی، تاب آوری و ماندگاری بالاترین امتیاز را کسب نموده است.
مدیر کسب و کار محصولاتS&T با اشاره به استقبال از نخستین مدل S&T در کمتر از پنج ماه می گوید: استقبال از این محصول باعث شد که ما به عرضه لاین آپ نوی به نام هارمونی بیندیشم. برندی باشخصیتی رسمی تر که در دو رنگ طوسی تیره و روشن وارد بازار شد.
مبل هارمونی تجلی سبک زندگی اسنوایی است که جوان پسند، کوچک و راحت است. مبلمانی برای خانه های جمع و جورتر، محیط های محبت آمیز و صمیمانه و حتی کافی شاپ ها. این مدل قرار است در خانه های زوج های جوان و نوجوان ها جا باز کند و آرامش بخش و ساده و کاربردی باشد. ما در پی یک سبک زندگی کامل اسنوایی برای لایه های متفاوت مشتریانمان هستیم.
به گفته علیرضا پیمان پور در حال حاضر نیز سه مدل نو از S&T هم با فضای نیمه اسپرت، مبلمان L و یک مدل مدرن- کلاسیک که ترکیبی از طراحی های دهه 80 آمریکایی و مدرن اروپایی است، طراحی شده که به زودی وارد بازار خواهد شد.
چالش های فراوری مبلمان در ایران
مدیر محصولات S&T درباره چالش های فراوری این محصولات در کشور می گوید: زمانی که ما عرضه مبلمان را در فروشگاه های اسنوا شروع کردیم با این چالش روبرو شدیم که نیروهای فروش ما برای فروش لوازم خانگی آموزش دیده بودند، به همین سبب باید در ابتدا تشکیل باور درباره محصول در آن ها ایجاد می شد. این باور که مبلمان اسنوا، با اینکه در کنار لوازم خانگی ارائه می گردد ولی شخصیتی منحصر به فرد دارد و در کنار سایر محصولات ما هویت اسنوایی را رقم می زند موضوعی بود که کم کم توانستیم ایمان به آن را در بین فروشندگان اسنوا نهادینه کنیم. شعار ما در گروه محصولات S&T این است که ما مبل می فروشیم ولی مبل فروش نیستیم. در واقع برندSnowa&Tools طیفی از محصولات و سرویس ها را ارائه می دهد که مکمل تجربه شما از سبک زندگی اسنوایی است.
با الهام از بزرگان فراوری مبلمان در دنیا
به گفته پیمان پور آنچه مبلمان اسنوا را متمایز از رقبای خود در بازار می نماید، برخورداری از اتوماسیون فراوری صنعتی است. او در این باره تاکید می نماید: وجود خط فراوری صنعتی سبب شده است که ما نگاهی جامع به ساخت مبلمان داشته باشیم. من به ماورای طراحی و معماری فکر می کنم. طراحى مبلمان یکى از اصلى ترین مباحث دنیاى طراحى و مد به حساب مى آید و تعداد زیادی از معماران و طراحان معروف دنیا سبک و بینش خود را با طراحى مبلمان به نمایش گذاشته اند. من نیز کوشش کردم که با الهام گرفتن از بزرگان ساخت مبل و لایف استایل مثل ایکیا و ورساچه، شخصیتی اسنوایی از دل پارچه و چوب خلق کنم. شخصیتی که از دل صنعت پدید آمده ولی پر از احساس و هنر است و بعدها نیز در سایر وسایل خانه و اکسسوری ها پیاده خواهد شد.
آینده S&T
علیرضا پیمان پور که این روزها در حال افتتاح نخستین مرکز سبک زندگی اسنوایی در اصفهان است، مهم ترین هدف خود را توسعهSnowa Life Style Center ها عنوان می نماید و در این باره می گوید: بخشی از موفقیت مراکز سبک زندگی در دنیا به تنوع پیشنهادات آن ها نسبت داده می گردد که تجربه مصرف نماینده را فراتر از خرید خرده فروشی به یک تجربه سبک زندگی گسترده تر تبدیل می نماید. ما در نخستین مرکز سبک زندگی اسنوایی سعی نموده ایم که با ارائه محصولات متنوع که تکمیل نماینده لوازم خانگی بزرگ و کوچک اسنواست، دنیای نوی از خرید راحت و سریع را برای مصرف نمایندگان محصولاتمان خلق کنیم و امیدواریم با افزایش تعداد این مراکز در جای جای کشور تجربه متفاوتی از خرید لوازم خانگی را رقم بزنیم
به گفته مدیر محصولات Snowa&Tools این مراکز بعد از اصفهان در سایر شهرهای کشور نیز افتتاح خواهد شد.
منبع: پیام دلتا