کسب 14 جایزه جهانی طی یک سال توسط آثار سینمایی حوزه هنری

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، مریم نقیبی مدیر بخش بین الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری از کسب 14 عنوان جایزه بین المللی و حضور در 52 جشنواره رقابتی و غیررقابتی توسط این سازمان در سال 95 خبر داد و گفت: سازمان سینمایی حوزه هنری در سال نود و پنج 14 جایزه بین المللی از جمله جشنواره واچ داکز لهستان، جایزه ویژه هیات داوران سینیه دو نویی فونیکس استرالیا، تصویر زنان زیمبابوه، فیلم های ایرانی لندن را از آن خود کرده است.

کسب 14 جایزه جهانی طی یک سال توسط آثار سینمایی حوزه هنری

نقیبی در مورد عملکرد یک ساله و حضور جهانی سازمان سینمایی حوزه اظهار داشت: حوزه هنری در سال نود و پنج با هشت فیلم سینمایی، پنج اثر مستند و دوازده فیلم کوتاه در جشنواره های جهانی شرکت کرد که در مجموع با بیست و پنج عنوان، در پنجاه و دو جشنواره جهانی رقابتی و غیر رقابتی پذیرفته شدند که پیروز شدند 14 جایزه بین المللی را از آن خود کنند.

وی اضافه کرد: مستند A157 به کارگردانی بهروز نورانی پور از تولیدات مرکز مستند سوره حوزه هنری در سال نود و پنج مورد توجه جشنواره های متعددی قرار گرفت، این فیلم بخش رقابتی فیلم های مستند و انیمیشن بلند پنجاه و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های مستند و انیمیشن لایپزیگ و در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم مستند داکیومنت آرت کشور آلمان نمایش داده شد. ضمن اینکه در شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم حقوق بشر واچ داکز با دیگر آثار راه یافته به این جشنواره هم به رقابت پرداخت و به عنوان بهترین مستند جشنواره بین المللی فیلم واچ داکز لهستان انتخاب و در جشنواره بین المللی Movies That Matterکشور هلند هم به نمایش در آمد.

مدیربخش بین الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری با بیان اینکه یکی از افتخارات این فیلم کسب جایزه ویژه هیات داوران (The Signes Award) چهاردهمین جشنواره سینیه دو نویی (Signes de Nuit) امضاهای شب بوده، این جایزه برای بیانی شگفت انگیز از جنبه های دردناک و ملموس واقعیت به این فیلم اهدا شده است.

وی توضیح داد: درسال 95 فیلم سینمایی مزارشریف به کارگردانی عبدالحسن برزیده از محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری، بهترین فیلم جشنواره فونیکس استرالیا شد، همچنین، فیلم مستند A157، انیمیشن آنتراکت و دو فیلم کوتاه خانه و مثل بادکنک نیز، در این جشنواره حضور داشتند. فیلم های بچه ها باران، مرد و بچه، رویای گل ها، علمک، قرار بی قرار، ولد، آزادی مشروط، مبارک و مثل بادکنک در بخش رقابتی جشنواره بین المللی بچه ها کلکته به نمایش در آمده است.

نقیبی با بیان اینکه فیلم حق سکوت ساخته هادی نائیجی با حضور در جشنواره بین المللی فونیکس ملبورن استرالیا جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد، ادامه داد: دو فیلم سینمایی حوض نقاشی و فرشته ها باهم می آیند از آثار حوزه هنری در جشنواره بین المللی تصویر زنان که در کشور زیمباوه برگزار گشت با دیگر آثار این بخش به رقابت پرداختند که در این میان فیلم حوض نقاشی عنوان بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد. همچنین، در این جشنواره جایزه بهترین بازیگر مرد به شهاب حسینی برای بازی در این فیلم و جایزه بهترین فیلمنامه به حامد محمدی اهدا شد.

مدیربخش بین الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری اظهار داشت: فیلم کوتاه علمک به کارگردانی حسین دارابی که در بخش دین و جامعه جشنواره بین المللی فیلم مذاهب امروز روی پرده رفته بود توانست جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره را از آن خود کند و فیلم مات به کارگردانی صبا کاظمی نیز در بخش رقابتی این رویداد حضور داشت.

نقیبی با بیان اینکه سازمان سینمایی حوزه هنری سال 95 با پنج فیلم کوتاه روزنه به کارگردانی امیر مهران، نافرمانی به کارگردانی محسن صالحی فرد، آنتراکت به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان، علمک به کارگردانی حسین دارابی و بچه و مرد به کارگردانی خردمندان در هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های ایرانی لندن شرکت کرد، گفت: فیلم های علمک به کارگردانی حسین دارابی جایزه بهترین فیلم کوتاه و آنتراکت به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان جایزه بهترین انیمیشن را از این جشنواره از آن حود کردند. ضمن اینکه انیمیشن کوتاه آنتراکت به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان در ادامه حضور بین المللی خود به بخش مسابقه ششمین جشنواره بین المللی کوآندو تایوان نیز راه یافت.

وی توضیح داد: از حضور بین المللی دیگر فیلم هایی که پخش آن برعهده سازمان سینمای حوزه هنری است به فیلم انیمیشن - رئال مبارک به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی می توانیم اشاره داشته باشیم که در بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی بوسان کره جنوبی در بخش سینه کید به نمایش درآمد و در بخش تمرکزی بر سینمای جهان جشنواره بین المللی فیلم مونترال کانادا نیز نمایش داشت. همچنین، فیلم کوتاه مثل بادکنک به کارگردانی مرجان اسماعیلی از تولیدات حوزه هنری در اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم معلولین به نمایش درآمد.

وی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: فیلم سینمایی سکوت رعنا نیز در جشنواره های متعددی به نمایش درآمد. این فیلم به کارگردانی بهزاد رفیعی در چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سیلک رود نمایش داده شد و تندیس بهترین فیلم کودک این جشنواره را از آن خود کرد.

نقیبی به فیلم مزار شریف حسن برزیده اشاره کرد و گفت: این فیلم و سکوت رعنا به کارگردانی بهزاد رفیعی از محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری، در بخش رقابتی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم تامیل نادو کشور هند حضور داشتند. این نکته را هم باید گفت که جشنواره فیلم صلح و دوستی ایران-هیروشیما که هدف از برگزاری آن معرفی فرهنگ غنی ایران از طریق سینما به جهان و علی الخصوص مردم هیروشیما است در سومین دوره خود میزبان فیلم سینمایی مزارشریف به کارگردانی حسن برزیده بود.

مدیربخش بین الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری اظهار داشت: فیلم سینمایی آزادی مشروط به کارگردانی حسین مهکام که پخش آن بر عهده سازمان سینمایی حوزه هنری بود در بخش اصلی سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کمبریج به نمایش درآمد و همچنین به عنوان تنها کننده سازمان سینمایی حوزه هنری در بخش فیلم هایی از ایران هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم بغداد نمایش داده شد و در چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم چنای کشور هند هم، به نمایش در آمد.

نقیبی در سرانجام گفت: همچنین، فیلم مستند نسل سوم به کارگردانی محمدعلی رخشانی در جشنواره بین المللی فیلم های مستند و کوتاه اسماعیلیه مصر شرکت کرد و فیلم سینمایی دلبری محصول سازمان سینمایی حوزه هنری و موسسه سیمای مهر در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم داکا بنگلادش نمایش داده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 792

به "کسب 14 جایزه جهانی طی یک سال توسط آثار سینمایی حوزه هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب 14 جایزه جهانی طی یک سال توسط آثار سینمایی حوزه هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید