یاری سمن ها برای احیای باغ کاخ موزه باغچه جوق

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو گفت: سیاست توانمندسازی سمن ها، سرلوحه اقدامات اداره کل استان آذربایجان غربی واقع شده است.

یاری سمن ها برای احیای باغ کاخ موزه باغچه جوق

جهت دریافت خدمات ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، علی خورابلو گفت: اداره ماکو ارتباط تنگاتنگی با سمن های میراث فرهنگی، محیط زیست و منابع طبیعی داشته و 21 مورد از برنامه های فرهنگی و آیینی و گردشگری اجراشده در این شهرستان، با همکاری سمن ها و انجمن ها برگزار شده است.

او اضافه نمود: یکی از این انجمن های مردم نهاد، انجمن درختکاران جوان ماکو است، این انجمن در راستای تقدیر و تشکر از حمایت های مادی و معنوی اداره میراث فرهنگی ماکو، یک نهال درخت تزئینی و 20 گلدان انواع درختچه های زینتی شامل گل رز و نسترن را به این اداره اهدا نموده است.

خورابلو توضیح داد: این نهال ها و درختچه ها در فضاهای سبز کاخ موزه باغچه جوق کاشته شد تا زینت بخش محوطه این بنای تاریخی باشد.

او اضافه نمود: انجمن درختکاران ماکو با استفاده از روش های مختلف تکثیر توانسته اند نمونه های موجود درختان و درختچه های باغ سردار ماکو را پرورش دهند و امید است در طرح احیای این باغ که با همکاری سازمان منطقه آزاد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد از تجربیات و فعالیت های مثبت انجمن یادشده بهره کافی را ببریم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 705

به "یاری سمن ها برای احیای باغ کاخ موزه باغچه جوق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری سمن ها برای احیای باغ کاخ موزه باغچه جوق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید