آثار باستانی مسروقه به هند بازمی شود

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، دو اثر باستانی دزدیده شده توسط یکی از بزرگ ترین باندهای قاچاق آثار باستانی دنیا، با همکاری ایالات متحده و بریتانیا به هند بازگردانده می گردد.

آثار باستانی مسروقه به هند بازمی شود

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آرت نیوزپیپر، با توجه به گزارش منتشر شده توسط سازمان اعمال مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE)، در ماه جولای امسال یک مجموعه دار آثار هنری و تاریخی اهل لندن با مراجعه به وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا (HSI) اعلام نمود، میخواهد چند اثر باستانی متعلق به هند را تحویل دهد.

با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی (the hindu) یکی از روزنامه های هند، این مجموعه دار انگلیسی پیش تر این دو اثر باستانی را از یک دلال آثار باستانی ساکن نیویورک به نام کاپور خریداری نموده بود. این آثار یک کتیبه سنگ آهکی متعلق به قرن اول پس از میلاد مسیح و یک مجسمه برنزی متعلق به قرن هفدهم را شامل می گردد.

این دلال آثار باستانی اهل نیویورک در ماه جولای، توسط مقامات ایالات متحده به جرم مشارکت در 86 فقره پرونده مرتبط با قاچاق و فروش آثار باستانی و فرهنگی کشورهای مختلف به عنوان متهم شناخته شد.

مقامات ایالات متحده از کاپور به عنوان یکی از بزرگ ترین قاچاقچیان آثار باستانی دنیا یاد می نمایند. کاپور از سال 2011 مورد تعقیب قرار گرفته است. او برای اداره کردن یک باند بزرگ در گالری های هنری نیویورک و خرید و فروش آثار باستانی و هنری کشور های مختلف در 30 سال گذشته نیز به عنوان متهم شناخته شده است. ارزش تمام آثار خرید و فروش شده توسط کاپور در 30 سال اخیر 146 میلیون دلار برآورد شده است.

پیش از رسیدگی به اتهامات کاپور در ایالات متحده، این دلال آثار باستانی باید به جرم قاچاق آثار باستانی متعلق به معبد تامیل نادو در دادگاهی در هند حاضر گردد.

مراسم رسمی بازگرداندن این آثار باستانی همزمان با هفتاد و سومین سالروز استقلال هند صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 236

به "آثار باستانی مسروقه به هند بازمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار باستانی مسروقه به هند بازمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید