تور آلمان ارزان: آثار باستان شناختی ایران به آلمان می فرایند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، در پی انعقاد تفاهم نامه بین ایران و آلمان، نمایشگاهی از آثار باستان شناختی ایران در این کشور برگزار می گردد.

تور آلمان ارزان: آثار باستان شناختی ایران به آلمان می فرایند

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

جبرئیل نوکنده، مدیر کل موزه ملی ایران با اعلام این خبر اظهار کرد:

نمایشگاهی از آثار دوره پیش از تاریخ ایران تا قبل از هخامنشی در اواخر سال 1395 در شهر بُن آلمان برگزار می گردد.با هدف تحکیم همکاری های فرهنگی و پژوهشی بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران و تالار هنری و نمایشگاهی جمهوری فدرال آلمان در حوزه همکاری های موزه ای، یادداشت تفاهمی به امضای مدیر موزه ملی ایران و مدیر تالار هنری و نمایشگاهی آلمان رسید که به مدت پنج سال اعتبار دارد.

از دیگر موضوعات این یادداشت تفاهمِ همکاری، برگزاری نمایشگاه آثار ایران در لیست میراث دنیای در جنب نمایشگاه آثار باستان شناختی، آموزش نحوه برگزاری نمایشگاه های اشیاء موزه ای و معماری نمایشگاه ها، همکاری در زمینه پروژه های بازسازی اشیای فرهنگی هنری برای ارائه در نمایشگاه و برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه موزه داری است.

در این نمایشگاه علاوه بر آثار موزه ملی از سایر موزه های وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، آثار انتخاب و به نمایشگاه ارسال می گردد.

موزه ملی ایران تا به امروز 27 نمایشگاه خارجی در کشورهای مختلف دنیا برگزار و کوشش نموده تا غنای فرهنگ ایران را به دنیایان نشان دهد، بنابراین این حرکت در جذب گردشگران خارجی به ایران و نیز تقویت روابط دیپلماتیک فرهنگی در عرصه بین الملل تأثیرگذار بوده است.

منبع:ایسنا

منبع: کجارو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1819

به "تور آلمان ارزان: آثار باستان شناختی ایران به آلمان می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: آثار باستان شناختی ایران به آلمان می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید