آمازون کتاب هیتلر را جمع کرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، فروشگاه های مختلف آمازون در سطح آمریکا همه کتاب های نبرد من نوشته آدولف هیتلر را جمع آوری نموده اند.

آمازون کتاب هیتلر را جمع کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، فروشگاه کتاب آمازون فروش تمام نسخه های کتاب نبرد من نوشته آدولف هیتلر و هر کتاب دیگری که افکار این حزب را تبلیغ می نماید، ممنوع نموده است. فروشگاه های مختلف آمازون در سطح آمریکا همه کتاب های مذکور را جمع آوری نموده اند.

بیانیه آمازون بعد از آن صادر شد که یک نسخه از کتاب هیتلر در سایت آمازون به فروش رسیده بود. تصمیم آمازون تاثیر زیادی در فروش کتاب هیتلر چاپ شده توسط انتشارات رندوم هاوس خواهد گذاشت. انتشارات هاوس گفته است این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب هایش است.

در حال حاضر بسیاری از نسخه های ارزان قیمت الکترونیک این کتاب از سایت آمازون حذف شده است. پیش از این میلیون ها نسخه از کتاب نوشته هیتلر در سایت آمازون به فروش رفته بود. گفته می گردد برخی کتاب های دست دوم هنوز وجود دارد.

آمازون کتاب دیگری به نام قارچ سمی چاپ انتشارات جولیوس استرچر متعلق به حزب نازی آلمان در زمان جنگ را نیز از سایتش حذف نموده است.

هیتلر کتاب مشهورش را در سال 1924 هنگامی که در قلعه لندربرگ زندانی بود نوشت. پس از به قدرت رسیدن حزب ناسیونال سوسیالیسم در آلمان و تشکیل رایش سوم این متن به کتاب مقدس حکومت نازی تبدیل شد و حزب در هر فرصتی، از جمله در مراسم ازدواج و اخذ مدرک دیپلم، آن را در میان مردم پخش می کرد و پیر و جوان را به خواندن آن فرا می خواند. در سال 1943، بیش از 10 میلیون نسخه از این کتاب در آلمان پخش شد.

با قدرت دریافت ناسیونال سوسیالیست ها در آلمان، فروش و توزیع نبرد من نیز رواج گرفت. از اواسط دهه 1930 کتاب هیتلر به خرج دولت به زوج های تازه ازدواج نموده هدیه می شد، فروش نسخه های دست دوم کتاب ممنوع بود و تدریس آن در مدرسه ها به عنوان جزئی از برنامهٔ تبلیغاتی حزب ناسیونال سوسیالیست از همین دوران شروع شد. از این کتاب تا سرانجام جنگ دوم دنیای نزدیک به یازده میلیون نسخه انتشار یافت.

نبرد من پس از جنگ دنیای هرگز در آلمان تجدید چاپ نشد. البته دلیل اصلی آن مخالفت وزارت دارایی ایالت بایرن بوده که امتیاز نشر آن را در اختیار دارد و ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد. این کتاب به بسیاری از زبان های دنیا از جمله فارسی ترجمه شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 791

به "آمازون کتاب هیتلر را جمع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون کتاب هیتلر را جمع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید