سفر کوتاه به ژاپن ، برنامه ریزی خود را کامل کنید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، اگر برای اولین بار به کشور ژاپن سفر می کنید، یک سفر دو هفته ای می تواند کاملا ایده آل باشد و تمامی جاذبه های گردشگری ژاپن را در برگیرد. این برنامه ریزی دو هفته ای شامل بسیاری از جاذبه های گردشگری ژاپن و منظره ها چشم نواز این کشور است که حتما گوشه هایی از آن ها را در تبلیغات مسافرتی یا کتاب های راهنمای سفر به ژاپن دیده اید. در نوشتار راهنمای سفر به ژاپن، برنامه ریزی دو هفته ای فوق العاده ای برای سفر کوتاه به ژاپن در نظر گرفته ایم که تمامی نقاط ذکر شده را در بر می گیرد و می تواند به خاطره انگیزترین و لذت بخش ترین سفر شما تبدیل گردد. با خبرنگاران همراه باشید.

سفر کوتاه به ژاپن ، برنامه ریزی خود را کامل کنید

روز اول: رسیدن به توکیو

به محض اینکه به شهر توکیو می رسید، از فرودگاه ناریتا Narita که با مرکز شهر در حدود یک ساعت فاصله دارد، خارج شوید و به سمت شینجوکو Shinjuku بروید. بهتر است سفر کوتاه به ژاپن را با یک شب فوق العاده در مشهورترین و بزرگترین چهار راه توکیو شروع کنید. رستوران ربات ها Robot Restaurant یا روپونگی Roppongi نیز در راهنمای سفر به ژاپن و این منطقه که برترین منطقه برای کلوب رفتن و گذراندن شب در توکیو به شمار می رود، واقع شده است.

روز دوم تا چهارم : وقت گذرانی در توکیو

اقامت سه روزه در توکیو به نظر کوتاه می آید، اما برای تماشا جاذبه های گردشگری ژاپن در این بخش کافی می باشد. از محبوب ترین منطقه توریستی توکیو به نام آساکوسا Asakusa تماشا کنید و از تجربه فضای سنتی متعلق به دوره ادو Edo لذت ببرید. سوار یک ریکشا شوید و به گشت و گذار در مرکز شهر توکیو بروید. مرتفع ترین برج ژاپن که توکیو اسکای تری Tokyo Skytree نام دارد، در این بخش از شهر واقع شده است. بخش های جالب دیگر توکیو که نباید بازدید از آن ها را از دست بدهید، منطقه هاراجوکو Harajuku، مرکز کاوایی (ملوسی و بامزگی مخصوص ژاپنی ها) است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. منطقه شیبویا Shibuya نیز بخاطر چهارراه مشهور و شلوغ آن و فرهنگ پر انرژی جوانان ژاپنی محبوبیت دارد. بزرگترین بازار غذای توکیو نیز در منطقه تسوکیجی Tsukiji واقع شده است. این منطقه برترین جا برای مزه کردن غذاهای دریایی تازه هست. باغ هاماریکیو Hamarikyu نیز در همان نزدیکی واقع شده است. آکیهابارا Akihabara نیز جایی است که می توانید در آن با فرهنگ زیرزمینی منحصر به فرد توکیو آشنا شوید. اگر عاشق بازی کردن در راهنمای سفر به ژاپن هستید، این منطقه برایتان مانند بهشت است. بعلاوه می توانید برترین و جدیدترین محصولات الکتریکی را به قیمت های بسیار خوب در این منطقه بخرید. آکیهابارا Akihabara جایگاه صدها فروشگاه جالب و منحصر به فرد است که می بایست حتما از نزدیک آن ها را ببینید تا باور کنید. برای داشتن تجربه های شاد و منحصر به فرد می بایست حتما فعالیت هایی مانند مسابقات ماشین سواری، رفتن به کافه های حیوانات و تجربیات سامورایی را در سفر کوتاه به ژاپن امتحان کنید.

روز پنجم: نیکو

از توکیو می توانید یک سفر یک روزه به شهر نیکو داشته باشید، شهری که دارای یک بنا در لیست میراث دنیای یونسکو است. آسان ترین راه رسیدن به این شهر این است که از ترمینال اتوبوس شینجوکو Shinjuku یا ترمینال اتوبوس توکیو سوار اتوبوس های مستقیم آن شوید. نیکو با یک کوه زیبا، یک دریاچه درخشان و یک آبشار تماشایی، طبیعت بسیار زیبایی نیز دارد. اگر قصد دارید در فصل پاییز به این شهر در بین جاذبه های گردشگری ژاپن سفر کنید، برترین تصمیم را گرفته اید، زیرا این شهر یکی از برترین نقاط کشور ژاپن برای تماشای برگریزان پاییزی است. در انتها روز به توکیو بازگردید و آخرین شام خود را در توکیو بخورید.

روز ششم تا هشتم: کیوتو

در اولین ساعات صبح به مرکز تاریخی ژاپن، شهر کیوتو سفر کنید. برای رسیدن به کیوتو می توانید از ایستگاه توکیو سوار قطار سریع السیر ژاپنی (شینکانسن) Shinkansen شوید و در عرض دو ساعت و نیم خودتان را به کیوتو برسانید. معبدها و زیارتگاه های بسیار زیادی در کیوتو وجود دارند و سه روز برای بازدید از همه آن ها کافی نیست، اما توصیه می کنیم که از برترین نقاط این شهر از جمله معبد کینکاکوجی Kinkakuji، معبد کیومیزودرا Kiyomizudera، زیارتگاه فوشیمی ایناری Fushimi Inari، معبد گینکاکوجی Ginkakuji، مسیر فیلسوف ها Philosophers Path و معبد سانجوسانگندو Sanjusangendo تماشا کنید. اگر در فصل پاییز یا بهار به کیوتو سفر می کنید، حتما به بازدید از بعضی نقاط خاص بروید. مثلا در فصل بهار (فصل شکوفه های گیلاس)، پارک مارویاما Maruyama، معبد نیناجی Ninnaji و معبد دایگوجی Daigoji از زیباترین نقاط شهر کیوتو به شمار می روند. در فصل پاییز (برگریزان) معبد آنکوجی Enkouji، معبد آنریان Enrian و چندین معبد دیگر بسیار تماشایی هستند. حتما یک سفر یک روزه به منطقه آراشیاما Arashiyama، منطقه توریستی محبوب دیگری در کیوتو داشته باشید و در این منطقه جنگل بامبو و پل زیبای توگتسوکیو Togetsukyo قرار دارند. کیوتو بعلاوه یک مکان عالی در زمان سفر کوتاه به ژاپن برای خریدن اشیای سنتی و شیرینی های خوش طعم ژاپنی به عنوان سوغات سفر به شمار می رود.

روز نهم و دهم: نارا

نوبت آن است که به یک شهر تاریخی دیگر ژاپن، شهر نارا که در مجاورت کیوتو واقع شده است سفر کنید. نارا در حقیقت از لحاظ تاریخی از کیوتو قدیمی تر است و در دوره هیجو Heijo به عنوان اولین مرکز ژاپنی برگزیده شده، بوده است. نارا دارای بناهای تاریخی عالی است که همه در لیست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته اند. بازدید از مجسمه بزرگ بودا در معبد توداییجی Todaiji را از دست ندهید. حتما برای تماشا آهوهای دوست داشتنی به پارک نارا Nara Park بروید و از قدیمی ترین بنای چوبی دنیا به نام معبد هوریوجی Horyuji بازدید کنید. در روز دوم، هنگام بعد از ظهر به شهر اوساکا بروید و با خوردن غذای محلی اوساکا و تماشای چراغ های درخشان نئون از یک شب فوق العاده در سفر به ژاپن لذت ببرید.

روز یازدهم: اوساکا

اوساکا، مرکز غربی ژاپن یک مقصد گردشگری محبوب دیگر در این کشور است که می بایست در برنامه ریزی سفر شما قرار گیرد. از یکی از مهمترین قلعه های ژاپن به نام قلعه اوساکا Osaka Castle تماشا کنید. سپس به نوستالژیک ترین نقطه این شهر که مرکز شهر آن است و شینسکای Shinsekai نام دارد، بروید تا فضای واقعی ژاپن را احساس کنید. اگر به خرید کردن علاقمند هستید، توصیه می کنیم حتما سری به منطقه شینسایباشی Shinsaibashi بزنید. در هنگام شب به منطقه دوتونبوری Dotonbori که توریستی ترین منطقه اوزاکا به شمار می رود و دارای فروشگاه های بسیار بزرگ و چراغ های نئون فراوان است در بین جاذبه های گردشگری ژاپن، بروید.

روز دوازدهم و سیزدهم: هیروشیما

برای رفتن به هیروشیما، می توانید از قطارهای سریع السیری که در ایستگاه شین اوزاکا Shin Osaka قرار دارند، بهره ببرید و در عرض یک ساعت و نیم به این شهر برسید. در روز اول از شهر هیروشیما تماشا کنید، به بازدید از پارک یادبود صلح هیروشیما Hiroshima Peace Memorial Park و قلعه هیروشیما Hiroshima Castle بروید. شما به آسانی می توانید در شهر به صورت پیاده به گشت و گذار بپردازید یا برای سرگرمی سوار تراموای شهر شوید. روز بعد به جزیره میاجیما Miyajima island که بخاطر ایتسوکوشیما Itsukushima دروازه شناور سرخ رنگ مشهورش شناخته می گردد، بروید. این دروازه نیز در لیست میراث دنیای یونسکو جای گرفته و به عنوان یکی از سه چشم انداز بسیار زیبا در ژاپن معروفیت دارد. در این دو روزی که در هیروشیما به سر می برید، حتما غذاهای محلی آن مانند صدف های غذایی و اوکونومیاکی Okonomiyaki به سبک هیروشیما را امتحان کنید و از خریدن سوغاتی های محلی و سنتی لذت ببرید. قبل از فرا رسیدن شب به اوساکا بازگردید و آخرین شام خود را در این شهر صرف کنید.

روز چهاردهم: پرواز برگشت از اوساکا

از فرودگاه بین المللی کانسای Kansai International Airport یا KIX که دومین فرودگاه بزرگ در ژاپن به شمار می رود، یک پرواز برگشت بگیرید. رسیدن به این فرودگاه از مرکز شهر اوساکا یک ساعت زمان می برد. خریدن بلیط در این فرودگاه باعث برنامه ریزی بهتر، صرفه جویی در زمان و پس انداز پولتان خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2098

به "سفر کوتاه به ژاپن ، برنامه ریزی خود را کامل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر کوتاه به ژاپن ، برنامه ریزی خود را کامل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید