آمریکا 18 هواپیمای بی 52 و اف 18 در افغانستان مستقر نموده است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از یو اس ای تودی، ارتش آمریکا برای حفاظت از فرایند خروج نظامیان خود از افغانستان 18 هواپیمای جنگی شامل بمب افکن های بی 52 و جنگنده های اف 18 را در افغانستان مستقر نموده است.

آمریکا 18 هواپیمای بی 52 و اف 18 در افغانستان مستقر نموده است

در همین رابطه ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای آمریکایی گفته شش بمب افکن دوربرد بی 52 و 12 جنگنده اف 18 برای محافظت از فرایند خروج 2 هزار و 500 نظامی و 16 هزار پیمانکار غیرنظامی آمریکایی در افغانستان مستقر شده است.

ژنرال میلی اضافه کرد در حالی که نیروهای طالبان هر روز بین 80 تا 120 حمله به اهداف دولت افغانستان انجام می دهند، از شروع فرایند خروج در اول ماه می هیچ حمله ای علیه نیروهای آمریکا و ائتلاف صورت نگرفته است.

این در حالی است که طالبان هشدار داده که دیگر به تعهد خود در مورد هدف قرار ندادن نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان متعهد نیست.

در مورد خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز به خبرنگاران گفت: کمتر از یک هفته از شروع فرایند خروج نیروها گذشته و این فرایند طبق برنامه پیش می رود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مهلت خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان را 11 سپتامبر سال جاری یعنی بیستمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر 2001، معین نموده است.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان طالبان و نمایندگان دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا امضا شد، نظامیان آمریکایی باید تا اول ماه می افغانستان را ترک می کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1545

به "آمریکا 18 هواپیمای بی 52 و اف 18 در افغانستان مستقر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 18 هواپیمای بی 52 و اف 18 در افغانستان مستقر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید