سازمان جهانی بهداشت: جهان وارد مرحله آپارتاید واکسن شده

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دوشنبه مدعی شد جهان وارد مرحله آپارتاید واکسن شده است.

سازمان جهانی بهداشت: جهان وارد مرحله آپارتاید واکسن شده

به گزارش فارس، تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دوشنبه با اشاره به شرایط نامناسب توزیع واکسن ضد کرونا مدعی شد جهان وارد شرایط آپارتاید واکسن شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت که در یک نشست مجازی در مجمع صلح پاریس سخنرانی می کرد گفت: مشکل عظیم، عدم توزیع است، بنابراین، راه چاره توزیع بیشتر است.

پیشتر، چین اعلام نموده بود در حالی که مردم آمریکا تنها چهار درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند دولت این کشور نزدیک به یک چهارم کل واکسن های ضد کرونا را انبار نموده است.

هوا چانیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: آمریکا 330 میلیون نفر جمعیت دارد که معادل تنها چهار درصد جمعیت جهان است. با وجود این، 2.6 میلیون دوز واکسن خریداری نموده که معادل یک چهارم کل دوزهای واکسن موجود در جهان است.

او در ادامه گفت: در حالی که کشورها در کوشش هستند از تمامی ابزارهای موجود برای به دست آوردن واکسن هایی که به آن احتیاج اضطراری دارند استفاده نمایند صدها میلیون دوز واکسن در انبارهای آمریکا است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد مقام های آمریکایی خواهان ادامه سیاست اول آمریکا که از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ شروع شد هستند.

او گفت: مقام های آمریکایی کماکان تأکید دارند که آمریکا باید رویکرد اول آمریکا یا اولویت دهی به توزیع واکسن در داخل را ادامه دهد. آمریکا علاوه بر این، برای صادرات مواد خام واکسن هم محدودیت ایجاد می نماید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1538

به "سازمان جهانی بهداشت: جهان وارد مرحله آپارتاید واکسن شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: جهان وارد مرحله آپارتاید واکسن شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید