آنسی، شهری معروف به ونیز آلپ

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، شهر اَنِسی (Annecy) در جنوب شرق فرانسه واقع شده و در کنار دریاچه زیبا و خیره کننده آنسی قرار گرفته است. منظره کوهستان ها با قله های برفی آن برای گردشگران جذاب خواهد بود. در این مقاله شما را با 10 جاذبه برتر این شهر مسحورکننده آشنا می کنیم.

آنسی، شهری معروف به ونیز آلپ

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

1. دوچرخه سواری دور دریاچه

دریاچه آنسی (Lac dAnnecy) انگار که از یک رویا بیرون آمده است. باید خودتان را نیشگون بگیرید تا بتوانید زیبایی حیرت انگیزش را به عنوان واقعیت بپذیرید. می توانید یک دوچرخه اجاره نموده و روزتان را به گشت و گذار دور آن سپری کنید. هر زمان که خسته شدید، در بین علف هایی که پر از گل های بابونه هستند دراز بکشید و استراحت کنید. اگر از شنا کردن بدتان نمی آید، می توانید یک آب تنی حسابی را هم تجربه کنید.

2. سواری با قایق

اگر حوصله رکاب زدن و سختی کشیدن برای گردش دور دریاچه را ندارید، می توانید قایق پارویی اجاره کنید و با آن از زاویه دیگری به تماشای زیبایی دریاچه بنشینید. بدون دغدغه و با فراغ بال، در سطح این آبی زلال گردش نموده و از مناظر باشکوه کوهستانی لذت ببرید.

3. خوردن راکلت

در تمام روزها و در هر ساعتی از شبانه روز نباید از این خوراکی لذیذ سوئیسی غافل شد! این خوراک با پنیر تهیه شده از شیر گاو تهیه می گردد که روی آتش آبش می نمایند، داخل بشقاب می ریزند و با سیب زمینی، گوشت خشک شده، پیاز مزه دار شده و غیره می خورند. مطمئن باشید که هیچ لحظه ای به اندازه زمانی که جلوی شومینه رستوران نشسته اید و به کانال ها نگاه می کنید، مناسب خوردن راکلت نیست. به هر صورت این خوراکی به یاد ماندنی را از دست ندهید.

4. قدم زدن در امتداد کانال ها

یک، دو یا حتی سه روز را به گردش های پیش بینی نشده در امتداد کانال های آنسی سپری کنید. این شهر کوچک فرانسوی که به ونیز آلپ شهرت دارد، با خیابان های سنگفرش پیچ در پیچی که با ردیفی از خانه های رنگارنگ و جعبه گل های درخشان تزئین شده می تواند هر کسی را شیفته و مسحور خود کند. می توانید سر راه در یک شیرینی فروشی توقف نموده و یک کروسان بخرید یا حتی در کافه ای نشسته و حین نوشیدن قهوه به تماشای مردم و معماری زیبای شهر بنشینید.

5. خرید در بازارها

در طول هفته بازارهای متعددی در شهر برپا می شوند. در بین کالاهایی که برای فروش گذاشته شده اند، از مواد غذایی تازه تا چیزهای دیگر را می توانید پیدا کنید. یکشنبه بازارهای آنسی بهترین بازار فرانسه بوده و با غرفه های رنگارنگش که خیابان های محله قدیمی و کانال ها را اشغال می نمایند، جذابیت عجیبی دارد.

6. بازدید از پل عشق

پل عشق (Pont des Amours) یکی از زیباترین نقاطی خواهد بود که می توانید در آنسی ببینید. افسانه ای می گوید که اگر زن و شوهری روی این پل همدیگر را ببوسند، برای ابد در کنار هم می مانند. حتی اگر کسی را برای تحقق این افسانه ندارید، می توانید به آن سر زده و از مناظری که شامل دریاچه و کوهستان می گردد، لذت ببرید. مطمئن باشید که ارزشش را دارد!

7. پیک نیک در باغ های اروپایی

باغ های اروپایی زیبای کنار دریاچه یکی از بهترین نقاط برای پیک نیک و نهار هستند. می توانید از یکی از غرفه های بازار اندکی شیرینی، پنیر، نان و گوشت سرد تهیه نموده و یک بعد از ظهر آرام و بی دغدغه را روی چمن ها سپری کنید و به تماشای گردشگرانی بنشینید که در حال عبور هستند.

8. بازدید از کاخ جزیره

پله دولیل (Palais de lIsle) یا همان کاخ جزیره، انگار درست از وسط داستان های پریان بیرون آمده است. قدمت این بنای تاریخی به قرن 12 میلادی بازگشته و امروزه یک موزه تاریخ را میزبانی می نماید. این کاخ در گذشته زندان، دادگاه و محل اقامت لرد بوده و باید هر طور شده کنار آن توقفی داشته و عکسی بگیرید. شاید بتوان به سادگی این بنای معروف را جزو جاذبه هایی از فرانسه نام برد که بیشترین عکس از آن گرفته شده است. اگر بخواهید داخل ساختمان را هم ببینید، باید بدانید که در ماه های گرم سال، تنها چند روز در هفته آن را به روی بازدیدنمایندگان باز می نمایند.

9. اکتشاف در کلیساها

آنسی چندین کلیسای کاتولیک داشته که به خاطر معماری تاریخی شان ارزش بالایی دارند. از بین آن ها می توان به شیشه های رنگی زیبا، ارگ های عظیم و شگفت انگیز و نقاشی های قرون وسطایی اشاره نمود. اگر به تاریخ علاقه دارید، باید برای بازدید از کلیساهای قدیمی اطراف محله قدیمی آنسی وقت بگذارید.

10. سپری کردن روز در ساحل

اگر در تابستان به آنسی رفتید، سواحل شنی یا چمنی زیادی در امتداد دریاچه انتظارتان را می کشند. شنا کردن در آب های زلال و دل انگیز این دریاچه می تواند حسابی حال و هوایتان را عوض کند. حتی برای استراحت و ریلکس کردن در مناظر زیبای آنسی هم این گزینه بهترین چیزی خواهد بود که پیش رو دارید.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1225

به "آنسی، شهری معروف به ونیز آلپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنسی، شهری معروف به ونیز آلپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید