همه چیز درباره کبک، شهر فرانسوی کانادا

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، کبک شهری که در بدو ورود به آن شما را یاد کشور فرانسه می اندازد! عمده دلیل شباهت این شهر کانادایی به کشور فرانسه، وجود خیابان های سنگفرش شده و ساختمان های قدیمی است که هر کدام به تنهایی برای گردشگران یادآورد خیابان شانزلیزه پاریس هستند. اما تمام ماجرا به اینجا ختم نمی گردد، صحبت کردن اهالی شهر کبک به زبان فرانسوی از دیگر دلایلی است که گردشگران را در شهر کبک به یاد فرانسه می اندازد. جالب است بدانید که شهر مونترال کبک، دومین شهر عظیم فرانسوی زبان البته بعد از پاریس به شمار می آید. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا به طور کامل درباره شهر کبک در کانادا صحبت کنیم. در صورتی که شما قصد سفر به این شهر کانادایی را دارید پیشنهاد می کنیم در ادامه چند دقیقه ای با ما همراه باشید.

همه چیز درباره کبک، شهر فرانسوی کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

مختصری از تاریخ فرانسوی کانادا، کبک

کمی بالاتر هم گفتیم، کبک جز شهرهای قدیمی کانادا به شمار می آید از همین رو قطعا سرگذشت تاریخی جذابی هم دارد. به طور مختصر اگر بخواهیم توضیح دهیم، اینطور بیان می گردد که از آغاز سال 1600 به بعد شهر کبک یکی از مقاصد اصلی اقامتی برای فرانسوی ها به شمار می رفته و شاید همین خود دلیلی رسمی شدن زبان فرانسوی در این شهر فرانسوی باشد.

در قرن 18 میلادی اتفاقات تاریخی بسیار مهمی در این شهر رخ دارد که ماحصل آنها جدا شدن کامل کبک از فرانسه بود. اما این به معنای استقلال شهر کبک نبود چرا که این جنگ بین قدرت های آن موقع رخ داد و فرانسه تمامی تصرفات خودش را به بریتانیای کبیر وگذار کرد.

پس از گذشت 2 قرن خاتمه در قرن بیستم کبک توانست یک دوره مدرنیزه شدن را پشت سر بگذارد؛ کبک توانست با یک انقلاب بسیار آرام تمام حقوق خودش را پس بگیرید و دیگر مستعمره هیچ کشوری نباشد و به عنوان یک شهر مستقل کانادایی به شمار بیاید.

این شهر در حال حاضر یکی از مقاصد اصلی گردشگران در سراسر دنیا بوده و سالانه افراد زیادی به منظور گردشگری، تحصیل، کار یا هر منظور دیگری به سمت آن سفر می نمایند.

جستجو و خرید بلیط هواپیما کبک در خبرنگاران

شرایط آب و هوایی و بهترین زمان سفر به شهر کبک

از لحاظ آب و هوایی باید این بدانید که کبک هر چهار فصل سال را داراست. فصل بهار شهر کبک در کانادا شرایط نسبتا معتدلی دارد؛ فصل تابستان کم کم هوای این شهر روبه گرما و شرجی شدن می رود. با آغاز شدن فصل پاییز دیگر شرایط آب و هوایی به سمت سرما می رود و زمستان ها هم به شدت سرما این شهر را فرا می گیرد.

پس با این تفاصیر اگر می خواهید بهترین زمان سفر به کبک را بدانید فصل های بهار و پاییز به دلیل شرایط جوی بسیار جذابی که در این شهر وجود دارد، پیشنهاد خوبی می تواند باشد.

اما اگر قصد سفر ارزان به کبک را دارید، خوب حتما برنامه سفرتان را باید در فصل زمستان قرار دهید چرا که در این فصل از حجم مسافران و گردشگران کاسته می گردد و نسبت هزینه های خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل کبک و همچنین دیگر هزینه های مربوطه کاهش چشم گیری پیدا خواهد نمود.

جستجو و رزرو هتل کانادا در خبرنگاران

در سفر به کبک بهتر است کجا اقامت داشته باشیم؟

خوب رسیدیم به بخش اصلی موضوع مقاله همه چیز درباره شهر کبک در کانادا، اقامت!

به منظور اقامت در شهر کبک کانادا، پیشنهاد می کنیم که به سمت هتل های 4 و 5 ستاره نروید، چرا که می توانید با هزینه بسیار کمتر هتل های بسیاری خوبی را برای اقامت خودتان در کبک انتخاب کنید. دو هتل Le Manoir dAuteuil و Le Chateauguay جز بهترین هتل های این شهر هستند و در کنار امکانات خوبی که ارائه می دهند هزینه نسبتا کمی را هم از شما دریافت می نمایند.

اگر قصد دارید در منطقه قدیمی کبک به گشت و گذار بپردازید، حتما سعی کنید هتل هایی که در همان منطقه وجود دارند را برای اقامت خودتان انتخاب کنید. از جمله این مناطق قدیمی می توان به Frontenac و ارگ کبک یا منطقه قدیمی Basse-Ville اشاره نمود.

شکم گردی حرفه ای در شهر کبک

با توجه به تاریخی که شهر کبک دارد و البته حضور کشورهای مختلف در این شهر، دلیلی شده تا فرهنگ های غذایی بسیار متنوعی در این شهر به وجود بیاید. در کبک تا دلتان بخواهد غذاهای مختلف با طعم و رنگ متفاوتی را می توانید از منوهای غذایی آن ها انتخاب کنید. بیشتر غذاهای کانادا ترکیبی از فرهنگ غذایی کشورهای فرانسه و ایرلند هستند.

از مهم ترین و جذاب ترین غذاهای کانادایی می توان به شیره درخت افرا، گوشت گوزن، غذاهای دریایی و همینطور انواع خوراکی های سرخ شده اشاره نمود.

برای صبحانه هرگز دونات و قهوه را از دست ندهید، این صبحانه برای آغاز یک روز عالی است.

برای ناهار و شام هم غذاهایی نظیر پوتین، ساندویچ گوشت دودی، خوراک لوبیا، کرتون (ترکیبی از گوشت، پیاز و ادویه)، پاته چینی (ترکیبی از گوشت، سیب زمین و ذرت) می تواند جز مواردی باشد که تا همواره یاد سفر به شهر کبک در کانادا را در ذهنتان بیدار نگه دارد.

در سفر به شهر کبک در کانادا به هیچ وجه رفتن به رستوران های ریچموند استیشن، لوسی و la banquise را از دست ندهید.

اگر هم اهل خوردن غذاهای ایرانی هستید، رستوران های شهرزاد و انار را به یاد داشته باشید.

پیشنهاد ما برای کسانی که به شهر کبک در کانادا سفر نموده اند، این است که به منظور کاهش هزینه های مربوط به خورد و خوراک در این شهر، بیشتر وعده های غذایی خودتان را از غذافروشی های خیابانی این شهر تهیه کنید.

مهم ترین جاذبه های گردشگری در کبک برای گردشگران حرفه ای

در این قسمت از مقاله معرفی شهر کبک کانادا قصد داریم درباره جاذبه های دیدنی که در این شهر جذاب کانادایی وجود دارد، صحبت کنیم.

توبوگان اسلاید 1884

توبوگان اسلاید یکی از ساختمان های قدیمی در شهر کبک است که از سال 1884 در این شهر باقی مانده و در حال حاضر به یکی از جاذبه های جذاب گردشگری در این شهر تبدیل شده است. بازدیدنمایندگان این ساختمان می توانند سوار سورتمه هایی که در محوطه سرسره مانند آن وجود دارد شوند و اوقات بسیار مهیج و سرگرم نماینده ای را برای خودشان رقم بزنند؛ توجه داشته باشید که قبل از رفتن به سمت این ساختمان لباس های گرم بر تن داشته باشید.

این سورتمه های سرعت شان 70 کیلومتر در ساعت است و حس خوبی را به افراد می دهد.

دژ تاریخی کبک

بازدید از جاذبه های تاریخی یکی از جذابیت های هر سفر محصوب می گردد؛ از همین رو پیشنهاد ما این است که مسافران کبک سیتی بازدید از دژ تاریخی این شهر را به هیچ وجه از دست ندهند. این دیوار دفاعی که بیش از 6/4 کیلومتر طول دارد، بیش از 3 قرن پیش در این شهر ساخته شده و همچنان هم پایدار باقی مانده است.

قایق سواری در امتداد رودخانه کبک!

به منظور تماشای وسعت زیبایی شهر کبک در کانادا قطعا قایق سواری در میان رودخانه این شهر می تواند بهترین انتخاب باشد. هنگام قایق سواری در این رودخانه شما از میان رودخانه سنت لورنس عبور می کنید و منظره های شگفت انگیزی که مشرف به کبک قدیم است را مشاهده خواهید کرد.

هتل یخی کبک را نباید فراموش کنید!

برای کسانی که دنبال کشف و تجربه تازه ترین ها هستند، همواره راه های جذابی وجود دارد. برای این منظور گردشگران شهر کبک می توانند به سمت هتل یخی این شهر بروند که به جرات می توان گفت یکی از جاذبه های بی همتای زمستانی در این شهر کانادایی به شمار بیاید. از دیگر تفریحاتی که می توانید در این هتل ها انجام دهید، سورتمه سواری، اسکی کراس، گشت و گذار در آیس شاپل و همچنین نوشیدنی های گرمی که در کافه های آن سرو می گردد، هستند.

توجه داشته باشید که برای اقامت در این هتل شب ها باید در کیسه خواب بخوابید.

باغ گیاه شناسی راجر

اگر به تماشای گیاهان علاقمند هستید، باغ گیاه شناسی راجر را در سفرتان به کبک از دست ندهید. این باغ مجموعه ای از گیاهان نادر و کمیاب دنیا را در خود جای داده و از سال 1987 در این شهر پابرجاست. نکته مهمی که در مورد این باغ باید بدانید رایگان بودن بازدید از آن است.

مگا پارک، جایی برای تمام سنین

یکی از بهترین مکان های تفریحی در شهر کبک کانادا، مگا پارک است. این پارک جذاب نه تنها برای بچه ها بلکه برای بزرگسالان هم جذابیت های خاص خودش را دارد و می تواند برای مدت زمان 3 الی 4 ساعت لحظات بسیار دلچسبی را برایتان فراهم بیاورد.

آشنایی با بهترین فستیوال های کبک

سالانه جشنواره های زیادی در شهر جذاب فرانسوی زبان کبک برگزار می گردد که هر کدام به تنهایی دلیلی برای سفر مسافران به سمت آن می گردد. اما در این مطلب ما به چند مورد از بهترین فستیوال هایی که در این شهر برگزار می گردد اشاره می کنیم، شاید یکی از آن ها دلیلی برای سفر شما به کبک باشند.

کارناوال زمستانه

این فستیوال سالانه در شهر کبک برگزار می گردد و تاریخ اجرای آن هر سال در اول فوریه (12 بهمن) بوده و تا سه هفته بعد هم ادامه دارد.

فستیوال سنت ژان باپتیست

یکی از محبوب ترین جشنواره هایی که در این برگزار می گردد قطعا سنت ژان باپتیست است و زمان برگزاری آن در 23 ژوئن (2 تیر) هست.

جشنواره موسیقی

فستیوالی پر هیجان و پر هوادار که هر سال در اواسط ماه جولای (مرداد) در شهر کبک برگزار می گردد و مسافران زیادی از اقصی نقاط دنیا به سمت این شهر جذب می نماید.

دانستن این نکات برای شما در سفر به کبک الزامیست!

در سفر به هر شهر و کشوری ضروری است تا از قبل نکاتی را بدانید که در طول سفرمشکلی برایتان پیش نیاید و نوعی آمادگی هر خیلی از اتفاقات غیر مترقبه را داشته باشید.

  • در شهر کبک سعی کنید، حسابی حواستان به کیف و وسایل ارزشمندتان باشد.
  • برای گردشگری در شهر کبک سعی کنید که حتما در تورهای پیاده روی رایگان شرکت کنید.
  • فروشگاه های کوچک محلی گزینه های عالی برای خرید مواد خوراکی هستند.
  • یادتان باشید که حتما کارت بلیط اتوبوس بخرید تا در هزینه های مربوط به حمل و نقل های شهری شما کاهش چشم گیری به وجود بیاید.
  • بازدید از بیشتر کلیساها و کتابخانه های قدیمی شهر کبک در کانادا رایگان هستند، از همین رو می توانید برای گردشگری در این شهر استفاده کنید.
  • حتما از خدمات کوچ سرفینگ برای سفر خودتان استفاده کنید.

و در انتها

کبک به عنوان یکی از زیباترین و مهم ترین شهرهای کانادا، دست پری برای عرضه به گردشگران دارد. اگر قصد سفر به کانادا را دارید، بازدید از کبک را هم در برنامه هایتان بگذارید. پیش از سفر هم شرایط جوی را چک کنید و با امکانات کامل راهی این سفر جذاب شوید.

منبع: علی بابا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 776

به "همه چیز درباره کبک، شهر فرانسوی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره کبک، شهر فرانسوی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید