آیا بیماری ایدز با نانوذرات قابل درمان است؟ ، از واکسن کرونا در دل سالاد ها تا استفاده از گیاه به اسم چراغ مطالعه!

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

آیا بیماری ایدز با نانوذرات قابل درمان است؟ ، از واکسن کرونا در دل سالاد ها تا استفاده از گیاه به اسم چراغ مطالعه!

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه علمی و فناوری کشور در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

استفاده از گیاه به اسم چراغ مطالعه!

محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با استفاده از نانوذرات تعبیه شده در برگ گیاه، یک گیاه ساطع نماینده نور ایجاد کردند که می تواند به وسیله یک LED شارژ گردد. پس از 10 ثانیه شارژ، گیاه به مدت چند دقیقه می درخشد و می توان آن ها را بار ها و بار ها شارژ کرد.

واکسن کرونا در دل سالاد ها / گیاهان مقابله نماینده با ویروس کووید پرورش می یابند

محققان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید، در حال کار روی راهی برای رشد گیاهان خوراکی هستند که داروی مشابه واکسن mRNA را حمل می نمایند. به لطف یاری 500000 دلاری بنیاد ملی علوم، محققان اکنون در پی دستیابی به سه هدف هستند. ابتدا کوشش می نمایند DNA حاوی واکسن های mRNA را با موفقیت به سلول های گیاهی برسانند، جایی که این مواد زیستی می توانند تکثیر شوند. در مرحله بعد، آن ها می خواهند نشان دهند که گیاهان می توانند mRNA کافی برای جایگزینی تزریق سنتی فراوری نمایند. در مرحله پایانی هم، پژوهشگران باید مقدار مناسب مصرف افراد برای جایگزینی مناسب واکسن را مشخص نمایند.

فراوری هیدروژن تتازهپذیر تنها با آب و نور خورشید!

شرکت سانهیدروژن (SunHydrogen) طی فعالیت های خود فناوری تازهی ارائه داده است که از آب و نور خورشید برای ایجاد هیدروژن تتازهپذیر استفاده می نماید. این شرکت به تازگی اعلام نمود که قرارداد تحقیقاتی مورد حمایت خود را با دانشگاه آیووا تمدید می نماید. تعهد مجدد با دانشگاه به شرکت سانهیدروژن اجازه می دهد تا به کار خود برای توسعه فناوری هیدروژن مبتنی بر نانوذرات سبز و فراوری آن در مقیاس تجاری ادامه دهد.

آیا بیماری ایدز با نانوذرات قابل درمان است؟

محققان کالج پزشکی هربرت ورتهایم (HWCOM) پیشگام استفاده از فناوری نانو برای ارائه دارو های ضد HIV فرای سد خونی مغزی است. در سال 2013، محققان این کالج به سرپرستی مادهاوان نایر، رئیس گروه ایمونولوژی و نانوپزشکی، یک روش انقلابی را با استفاده از نانوذرات مغناطیسی الکتریکی برای انتقال داروی ضد HIV موسوم به AZTTP به مغز توسعه دادند.

رنگ پودری الکترواستاتیک نانویی 99.99 درصد باکتری ها را نابود می نماید

رنگ پودری با روش الکترواستاتیک روی سطح فلزی نشانده شده، در کوره با دمای 180 تا 200 درجه تبدیل به یک لایه فیلم یکنواخت با خواص فیزیکی و شیمیایی جالب توجه خواهد شد. این محصول با استفاده از نانوذرات مؤثر، توانایی نابود کردن 99.99 درصد باکتری های گرم مثبت و منفی از خانواده های E.Coli و استافیلوکوکوس ها را دارد که به عفونت های بیمارستانی معروف هستند.

رشد و درمان تومور های مجازی گامی هم در درمان سرطان

توانایی رشد و درمان تومور های مجازی گامی مهم به منظور توسعه درمان های تازه برای سرطان است. نکته مهم این است که دانشمندان می توانند از تومور های مجازی برای بهینه سازی طراحی دارو های مبتنی بر نانوذرات قبل از آزمایش در آزمایشگاه یا روی بیماران استفاده نمایند.

رهایی از بیماری های لثه و پوسیدگی دندان با نانوالماس

محققان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه هنگ کنگ در مقاله ای با اسم مهار بیوفیلم در عوامل بیماری زای دهان با نانوالماس برای اولین بار تأثیر نانوذرات الماس روی بیوفیلم های بیماری زای دهان را به مقدار زیاد نشان دادند. تحقیقات این گروه نشان داد که نانوالماس های بسیار کوچک می توانند سازوکار های ژنتیکی در عوامل بیماری زا را دستکاری نموده و از اتصال آن ها به هر سطحی جلوگیری کند و از این طریق تشکیل بیوفیلم در حفره دهان را مهار نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1717

به "آیا بیماری ایدز با نانوذرات قابل درمان است؟ ، از واکسن کرونا در دل سالاد ها تا استفاده از گیاه به اسم چراغ مطالعه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بیماری ایدز با نانوذرات قابل درمان است؟ ، از واکسن کرونا در دل سالاد ها تا استفاده از گیاه به اسم چراغ مطالعه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید