آیا خرید بلیط هواپیما نیاز به ویزا دارد؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ممکن است برای هر کسی این سوال پیش بیاید که آیا برای خرید بلیط هواپیما ویزا نیز لازم است؟ شاید با خود فکر کنید که تا صادر شدن ویزا ممکن است قیمت بلیط هواپیما افزایش یابد و یا حتی سفارت موردنظر از شما بلیط خارجی هواپیما را بخواهد.

آیا خرید بلیط هواپیما نیاز به ویزا دارد؟

لازم است بگوییم که برای خرید بلیط هواپیما احتیاجی به ویزا نیست؛ اما این داستان به اینجا ختم نمی شود پس برای اینکه با جزییات این موضوع بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید.

برای اینکه شما با هواپیما سفر کنید احتیاج دارید که بلیط هواپیما رزو کنید. بستگی به مقصدی که قرار است به آن سفر کنید، بلیط خارجی یا داخلی بایستی تهیه کنید. برای سفر به خارج از کشور بایستی مواردی دیگری را نیز تهیه کنید. مواردی مثل:

1.گذرنامه یا پاسپورت که دارای 6 ماه اعتبار باشد. (گذرنامه به منظور این است کشوری که در آن هستید به شما اجازه خارج شدن از آن را می دهد.)

2.تهیه ویزا از سفارت خانه کشوری که قرار است به آنجا بروید. (ویزا نیز به منزله اجازه کشور مقصد برای ورود به آن صادر می شود.)

تنها 3 کشور وجود دارد که بدون ویزا میتوان به آنجا سفر کرد. ترکیه، ارمنستان و گرجستان این 3 کشوری هستند که برای رفتن به آنجا احتیاج به ویزا نیست اما بقیه کشورها احتیاج به ویزا دارند.

خرید بلیط هواپیما و تهیه ویزا

کشورهایی که برای سفر توریستی وخرید بلیط هواپیما احتیاجی به دریافت ویزا ندارند:

قبل از اینکه برای دریافت ویزا اقدام کنید ابتدا اطلاعاتی درباره کشور مقصد کسب کنید و متوجه شوید آیا آن کشور احتیاج به ویزا دارد یا خیر. همان طور که گفته شد برخی از کشورها وجود دارند که شما بدون احتیاج به ویزا می توانید بلیط خارجی مربوط به آن کشور را تهیه کنید و به آنجا سفر کنید. کشورهایی مثل ترکیه وارمنستان و گرجستان جزو این کشورها هستند.

کشورهایی که برای سفر توریستی احتیاج به دریافت ویزا دارند

معمولا برای سفر به اکثر کشورها احتیاج به ویزا است. برای دریافت ویزا مدارک مورد احتیاج را به سفارت های مربوطه برده و ویزای خود را بگیرید. ویزای کشورهای سریلانکا و تانزانیا به این صورت است که شما به محض ورود به آن کشور با پرداخت پول و مدارک مورد احتیاج برای شما صادر می کنند به این شکل که برچسبی بر روی پاسپورت شما می زنند. بنابراین برای خرید بلیط خارجی به این کشورها دیگر دغدغه دریافت ویزا را ندارید.

روش های خرید بلیط هواپیما

1.حضوری

2.غیر حضور و آنلاین از طریق اینترنت

برای خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما به شکل حضوری به این صورت است که شما به یک آژانس هواپیمایی معتبر می روید و بلیط موردنظر خود را انتخاب می کنید و آن را خریداری می کنید. توجه داشته باشید بعد از خرید بلیط هواپیما حتماً اطلاعات روی بلیط هواپیما را برسی کنید؛ اطلاعاتی مثل قیمت و تاریخ آن، نوع پرواز و نوع ایرلاین آن.

برای خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما به شکل آنلاین به این صورت است که شما با انتخاب یک سایت معتبر که مرتبط با یک آژانس هواپیمایی است، از طریق اینترنت وارد سایت می شوید و اقدام به خرید بلیط خارجی یا داخلی مورد نظر می کنید. برای این کار احتیاج به ایمیل و رمز اینترنتی دارید.

خرید بلیط هواپیما و نکاتی درباره آن

برای سفر به برخی کشورها مثل کشورهای قاره آمریکا و اقیانوسیه مجبورید از چند کشور عبور کنید که این کار احتیاج به این دارد که علاوه بر خرید چند بلیط خارجی، ویزاهای مربوط به آن کشورها را نیز تهیه کنید.

نتیجه

بنابراین شما برای خرید بلیط هواپیما احتیاجی به ویزا ندارید، اما برای ورود به آن کشور احتیاج دارید بنابراین بعد از دریافت ویزا به سرعت آن را به مرجعی که از آن بلیط خریدید اطلاع دهید تا از درستی آن مطلع شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 542

به "آیا خرید بلیط هواپیما نیاز به ویزا دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خرید بلیط هواپیما نیاز به ویزا دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید