اتکا به زیست بوم نوآوری راه شکست کرونا است

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: تنها با اتکا به توانمندی جوانان می توانیم به گذر از شرایط سخت مالی، اعمال تحریم ها و همه گیری کرونا امیدوار باشیم.

اتکا به زیست بوم نوآوری راه شکست کرونا است

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری در مراسم افتتاح پردیس فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، گفت: نیروی فکر و خلاقیت جوانان تنها راه نجات کشور از شرایط سخت کنونی است. ما معتقدیم جوانان هستند که می توانند راهی برای رهایی از بحران کرونا پیدا نمایند.

وی اضافه نمود: شرایط تحریم و سختی، نوآوری خلق می نماید. همه کارآفرینان برتر جهان هم کسانی هستند که در شرایط سخت مالی زندگی نموده اند.

به گفته ستاری، چرخش چرخ های مالی کشور دیگر با نفت و فرهنگ نفتی میسر نیست. این فکر و ایده جوانان است که می تواند به رونق مالی بیانجامد.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: تنها اتکا به توانایی های داخلی می تواند جوابگوی احتیاجهای کشور باشد. حتی شرایط فعلی که به دلیل شیوع کرونا در کشور ایجاد شده با توانایی های داخلی قابل حل است.

ستاری در ادامه اعلام کرد: شرکت های دانش بنیان خوبی در حوزه فراوری تجهیزات پزشکی و دارو در کشور فعالیت می نمایند که می توانند خدمات خوبی به مردم در زمینه مبارزه با بیماری کرونا ارائه نمایند.

وی معتقد است که محصول، نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی است. هیچ محصولی با پول دولت فراوری نمی گردد.

وی اضافه نمود: در جهان هیچ دانشگاهی خودرو، واکسن یا دارو فراوری نمی نماید، بلکه این شرکت های دانشگاهی هستند که این محصولات را با یاری دانشجویان و اساتید فراوری می نمایند.

ستاری همچنین تاکید نمود: همه گیری ویروس کرونا در کشور با خلاقیت های دانش بنیانی قابل درمان است و راه های تجربه نشده را به کار گرفته ایم تا بتوانیم دوران شیوع این بیماری در کشور را کاهش دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که باید تاثیرگذاری دانشگاه ها در جامعه بیشتر گردد، گفت: یعنی مردم بیشتر از وجود هیات های علمی دانشگاه ها و دانشجویان بهره ببرند.

به گفته ستاری، اقتصاد دانش بنیان تنها مالی است که می تواند تاثیرگذاری دانشگاه ها در جامعه را افزایش دهد. مالی که بر مبنای نیروی فکر شکل گرفته است نه پول و سرمایه.

رییس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان اضافه نمود: باید زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور شکل بگیرد چون دیگر نفت و فرهنگ نفتی جوابگوی احتیاج مردم نیست.

وی اضافه نمود: کشوری با داشتن 34 میلیون جوان و دانشگاه های متعدد با تفکر نفتی مدیریت نمی گردد و باید با یاری زیست بوم نوآوری اداره گردد.

به گفته ستاری، در شرایط سخت تحریم ها و همه گیری ویروس کرونا در کشور تنها با توانایی های داخلی می توانیم سربلند شویم. این توانمندی ها در قالب خلاقیت ها می تواند راه نجات مردم و کشور باشد. تحریم و سختی، نوآوری و خلاقیت می آفریند.

وی با اشاره به این که دانش بنیان های توانمند زیادی در حوزه فراوری تجهیزات پزشکی، دارو و ملزومات پزشکی فعالیت می نمایند، گفت: این دانش بنیان ها می توانند در حوزه پیشگیری و شناسایی بیماری کرونا به مردم یاری نمایند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید نمود: شرکت هایی که در حوزه فراوری ماسک های نانو و ضدعفونی نماینده ها فعالیت می نمایند می توانند در کنار توسعه بازار خود، احتیاج جامعه را هم مرتفع نمایند.

وی اضافه نمود: شرایط سخت تحریم ها، اتفاقات ناخوشایند مالی و شیوع بیماری کرونا برای بعضی دانش بنیان ها بازارسازی نموده و کسب و کار بعضی دانش بنیان ها را کساد نموده است اما باید از این فرصت بی نظیر برای رشد توانمندی های داخلی استفاده کنیم.

به گفته ستاری، ایران در حوزه بیوتکنولوژی در جهان و منطقه بی نظیر است. فراوری داروهای پیچیده زیستی در ایران یکی از افتخارات ما است. من معتقدم که بیوتک در خون ایرانیان است.

وی با اشاره به راه اندازی آموزش آنلاین دانشگاهی و مدارس، گفت: استفاده از این روش خلاق نتیجه بروز محدودیت ها و سختی ها است. در واقع از روش هایی بهره گرفته ایم که نوین هستند و تا به امروز از این تکنیک ها استفاده ننموده بودیم.

ستاری با بیان این که دانشگاه ها یکی از پایه های اصلی اقتصاد دانش بنیان هستند، تاکید نمود: افزایش تاثیرگذاری دانشگاه ها در جامعه هدفی است که باید محقق گردد.

وی معتقد است که باید تاثیرگذاری دانشگاه تربیت مدرس در جامعه و میان مردم به واسطه ظرفیت علمی بالایی که دارد بیش تر گردد.

ستاری همچنین گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از هر حرکتی که به توسعه فناوری و نوآوری بینجامد حمایت می نماید.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز پردیس فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 764

به "اتکا به زیست بوم نوآوری راه شکست کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتکا به زیست بوم نوآوری راه شکست کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید