انجمنی که سبب خیر می گردد ، از سعادت آباد تا روستاهای محروم

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، فعالیت شان از دورهمی های ساده آغاز شد و در این میان وقتی که می فهمیدند مادری برای درمان فرزندش کم آورده و معلولی به علت ناتوانی در خرید ویلچر از خانه خارج نمی گردد؛ دست به کار شده و در حد توان یاری می کردند تا گره از مسئله ای باز گردد. حالا سال ها گذشته و انجمن خیّران سعادت آباد دیگر آن دورهمی ساده نیست.

انجمنی که سبب خیر می گردد ، از سعادت آباد تا روستاهای محروم

خبرنگاران ـ مریم باقرپور: کافی است فرد احتیاجمندی شناسایی و به وسیله گروه مددکاری تأیید گردد که احتیاج به یاری دارد، از همان لحظه گروه خیّران وارد عمل می شوند تا شاید گره ای از مشکل باز نمایند. آخرین کارشان هم تهیه داروی کودک 8 ساله مبتلا به سرطان بوده که به محض اعلام در گروه هریک از اعضا در حد توان پای کارآمدند تا این دارو خریداری شد و به دست کودک رسید.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

از شهردار تا استاد، عضو خیریه

انجمن خیّران سعادت آباد از 8 سال پیش با حضور تعدادی از شهروندان محله شکل گرفت و در گذر زمان از شهردار منطقه تا رئیس کلانتری، استاد دانشگاه و چهره های شاخص عضوش شدند و حالا در گذر زمان گروهی شناخته شده در تکه دوم مرکز است که خدماتش تنها شامل ساکنان محله نمی گردد بلکه تعدادی مددجو تحت پوشش دارد که در دوره های مختلف برایشان بسته های ارزاق یا یاری های مالی ارسال می گردد. ناهید فتحی مسئول انجمن که خودش 25 سال سابقه فعالیت در گروه های خیریه را دارد می گوید: گرچه سعادت آباد محله ای متمکن است اما در محله های اطرافش افرادی سکونت دارند که بعضی از کمترین امکانات محرومند، به همین علت تعدادی از این افراد تحت پوشش خیریه قرار گرفته اند. اما بیشترین تمرکز ما بر روستاهای محروم چابهار، قم و یاسوج است؛ چون بر خلاف انتظار در این محدوده ها افراد احتیاجمند کم نیست.

حس خوب خیرخواهی

اعضای انجمن علاوه بر مشارکت درهمراهی با مددجوها که تعدادشان به بیش از 300 نفر می رسد، اگر احتیاجمندی هم در این میان معرفی گردد، یاری حالش می شوند، فرقی هم ندارد این فرد کودک چند روزه و چند ماهه باشد یا فرد معلولی که احتیاج به ویلچر دارد. فتحی می گوید: یکی از کارهایی که شیرینی خاصی برای اعضا داشت، تهیه جهیزیه برای زوجی بود که با گذشت 3 سال توان تشکیل زندگی مشترک را نداشتند. وقتی این جهیزیه به وسیله اعضا آماده و ارسال شد نه تنها شاهد شادی اعضای خانواده بودیم، بلکه خودمان هم شاد بودیم که بانی کار شدیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2121

به "انجمنی که سبب خیر می گردد ، از سعادت آباد تا روستاهای محروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمنی که سبب خیر می گردد ، از سعادت آباد تا روستاهای محروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید