9 انیمه بهاری که سرخوشتان می نمایند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، بهار فصل شکوفه زدن درختان و جوان شدن دوباره طبیعت است. خیلی ها بهار را فرصتی برای شروع دوباره در زندگی خود می دانند و کوشش می نمایند با شروع بهار و شروع سال تازه، تغییراتی بنیادین در زندگی خود ایجاد نمایند. برای لذت بردن از بهار و شروع این فصل زیبا، چه راهی بهتر از تماشای انیمه های مجذوب کننده و دوست داشتنی که حس وحال بهار را در خود دارند؟ در این مطلب می خواهیم به معرفی ده انیمه ای بپردازیم که می توانید بهار سال جاری به سراغشان بروید. انیمه های این لیست یا داستانشان در فصل بهار می گذرد یا حس وحال و سرخوشی و احساس خوش فصل بهار را به خوبی منتقل نموده اند. قطعا با این انیمه ها، سال جاری بهار متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

9 انیمه بهاری که سرخوشتان می نمایند

9. سبد میوه (Fruit Basket)

  • خالق: ناتسوکی تاکایا
  • کارگردان: یوشیهیده ایباتا
  • سال: 2019

توهرو هوندا به محض اینکه وارد قاب سریال می گردد، ما را غرق در یک هوای تازه می نماید. شخصیت سرخوشانه او هنگام ورودش به خانه سوما، یاری زیادی می نماید. او در تمام زمینه ها ناجی آن ها می گردد، از تمیز کردن آشپزخانه کثیفشان گرفته تا نظم دادن به زندگی بی نظمشان. او همانند یک نیروی مثبت بزرگ است که خیلی خوب پیروز می گردد دیگر شخصیت های داستان را تحت تأثیر قدرت خود قرار دهد.

او خیلی زود متوجه می گردد که اسیر دنیایی شده است که قبلا فکر می کرد تنها در افسانه ها وجود دارد. شخصیت توهرو خودش مظهر کاملی از بهار است و نه تنها به صفحه پیش رویتان، بلکه به کل زندگی تان امید می بخشد.

8. ایناری، کنکن، کوی ایروها (Inari, Konkon, Koi Iruha)

  • خالق: موروهه یوشیدا
  • کارگردان: تورو تاکاهاشی
  • سال: 2014

گاهی وقت ها یک عنصر کوچک و ساده می تواند تغییرات زیادی انجام دهد. انیمه ایناری، کنکن داستان ایناری است، یک آدم سربه هوای دست وپا چلفتی که نمی تواند خواسته های دیگران را نادیده بگیرد. ایناری آن قدر اعتماد بنفس ندارد که به کوجی، عشق دیرین خود را ابراز کند. او یک روز یک توله روباه را که نزدیک است در رودخانه غرق گردد، نجات می دهد. ایناری در پی بچه روباه می رود و به معبد ایناری می رسد. او در آنجا با یوکا، ایزدبانوی معبد آشنا می گردد. یوکا که قدردان نجات روباه به وسیله ایناری است، به او این امکان را می دهد که به هرچیزی که می خواهد، تبدیل گردد.

با یک انیمه ماوراءالطبیعه فوق العاده طرف هستیم. ایناری کنکن در ده قسمتی که ارائه می دهد، پر از گرما است و فضایی سرحال آور ارائه می دهد. از نظر بصری، ترکیب رنگ های سریال به نتیجه دلپذیری رسیده اند. ایناری خیلی شبیه به توهرو هوندا سبد میوه است. همواره دوست دارد به دیگران یاری کند، دوست ندارد اسباب زحمت باشد، پر از انرژی مثبت است و ذاتا قلب مهربانی دارد. شما خیلی راحت عاشق ایناری و کوشش پیوسته اش برای تأثیر گذاشتن روی دیگران می شوید. این که بتوانید تغییری در دیگران ایجاد کنید دردسر زیاد دارد، ولی این برای برخی ها عادت شده است.

در ایناری کنکن، عشق خیلی عنصر کلیدی نیست. این انیمه تمرکزش را روی این گذاشته است که باید کوشش کنیم آن چیزی باشیم که در حال حاضر نیستیم. درست است، این مضمون شاید برای چنین انیمه شیرینی کمی سنگین باشد. ولی عوامل انیمه خیلی خوب از پس آن برآمده اند. علاوه بر ایناری، کلی شخصیت مکمل مجذوب نماینده هم هستند که دغدغه ها و مسائل احساسی درونی خود را دارند. ایناری کنکن خیلی خوب پیروز می گردد اهمیت مسائلی چون عشق و دوستی را به شما یاد بدهد.

7. عروس جادوگر باستانی (The Ancient Magus Bride)

  • خالق: کوره یامازاکی
  • کارگردان: نوریهیرو ناگانوما
  • سال: 2017

وقتی چیزه هاتوری 15 ساله در یک بازار برده فروشی برای فروش گذاشته می گردد، یک مرد نقاب دار مرموز او را می خرد. این مرد جادوگری را به او یاد می دهد و یک زندگی رویایی و اسرارآمیز را برای او فراهم می نماید. همچنان که این دو شخصیت رشد می نمایند، ارتباط شان تکامل پیدا می نماید و پیوند عمیقی با یک دیگر برقرار می نمایند.

رابطه شیرین آن ها به لطف انیمیشن های درخشان انیماتورها، نمود خارق العاده ای پیدا نموده است. رابطه آن ها مثل شکوفه های بهاری می ماند. رشد می نماید و به بلوغ و کمال می رسد. در سراسر انیمه عروس جادوگر باستانی، می توان با موقعیت های شگفت انگیز و پرشوری روبرو شد که ما را دچار احساس و هیجان متفاوتی می نماید. چیزی که بیشتر از همه در عروس جادوگر باستانی جلب توجه می نماید، آن حس کنجکاوی و تجربه ماجراجویی های تازه است که مخاطب پابه پای قهرمان داستان، از سر می گذراند و با آن پیش می رود. آن ماهیت پر رمز و راز انیمه، مهم ترین نقطه قوتی بود که توجه منتقدان را جلب کرد.

6. سوار در بهار جوانی (Blue Spring Ride)

  • خالق: ایو ساکیساکا
  • کارگردان: آی یوشیمورا
  • سال: 2014

اگر دنبال یک سواری دلپذیر هستید، سوار در بهار جوانی برای شما ساخته شده است. این انیمه داستان یک دانش آموز هدایت به نام فوتوبا است که عاشق شخصیتی به نام کو است، این دو علاقه زیادی به یک دیگر دارند. قرار است در یک جشنواره تابستانی با هم ملاقات نمایند، ولی به خاطر یک سوءتفاهم (به اشتباه به کو می گویند که فوتوبا از پسرها متنفر است)، کو جلویش می ایستد و رابطه شان بهم می خورد. این دو بعدا در دبیرستان دوباره هم را می بینند، هر دو هم کلی تغییر نموده اند. فوتوبا خیلی زمخت و ناهنجار شده و خودش را خیلی مجذوب نماینده نشان نمی دهد. کو خوددارتر و سردتر از قبل شده است. آن ها این بار به اسرار یک دیگر و خود حقیقی هم دیگر پی می برند.

تک تک بخش های این سریال عالی هستند. انیمیشن های عالی باعث شده اند کل لحظات بین فوتوبا و کو، ماندگار و تماشایی باشند. هر دو شخصیت اصلی داستان به خاطر گذشته پرآشوب و ظلم هایی که در حق شان شده، هویت پیچیده ای دارند. هر دو به نوعی سرگشته هستند و این از نقاط قوت عالی سریال است که این دو به این زیبایی به مکملی برای یک دیگر تبدیل می شوند. هم زخم های یک دیگر را درمان می نمایند و هم یک دیگر را به کمال می رسانند. در فصل بهار، می توانید از این انیمه مجذوب نماینده و دوست داشتنی لذت ببرید.

5. سفیدبرفی با موهای قرمز (Snow White with the Red Hair)

  • خالق: سوراتا آکیزوکی
  • کارگردان: ماساهیرو آندو
  • سال: 2015

به لطف موهای قرمز و درخشان شیرایوکی، سرنوشت او با پیروزیت و خوش اقبالی عجین شده است. ولی او خاص تر از این حرف هاست. کم کم جامعه اشرافی کشوری که شیرایوکی در آن زندگی می نماید، درباره او کنجکاو می گردد و او مورد توجه قرار می گیرد، اینجاست که او متوجه می گردد وقت رفتن از این سرزمین است.

او در طول سفر خود، با شاهزاده ای از یک سرزمین دیگر روبرو می گردد و به لطف دانش وسیعی که از گیاهان دارویی دارد، درد او را درمان می نماید. این دو به رابطه مجذوب نمایندهی با یک دیگر می رسند و به سرزمین کلارینس می فرایند، جایی که همه چیز در آن دست یافتنی به نظر می رسد. سفیدبرفی با موهای قرمز یک انیمه عالی است که می تواند شما را تا زمان غنچه دادن گل ها، به خود مشغول کند.

4. کوباتو (Kobato)

  • خالق: کلمپ
  • کارگردان: میتسویوکی ماسوهارا
  • سال: 2009

کوباتو داستان دختری است که به میزان یک شیرینی، دلپذیر و دوست داشتنی است. کوباتو یک دختر دوست داشتنی و بامزه است که دوست دارد به یک مکان معین برود، ولی برای این کار باید بطری خود را از یک مایع عجیب به نام کنپیتو پر کند. کنپیتو در اصل مایعی است که از قلب های شفا یافته مردم درست شده است. افرادی که در زندگی خود رنجی کشیده اند، وقتی از اضطراب و ناراحتی ناشی از این رنج رها می شوند، کنپیتو ایجاد می نمایند. مشکل این است که کوباتو نمی تواند با کسانی که کنپیتو را از آن ها می گیرد، وارد رابطه عاشقانه گردد.

کوباتو یک انیمه آرام و دلنشین است و هم زمان هم آرامش بخش است و هم شگفت انگیز. کوباتو در روبروه با کسانی که سر راهش قرار می گیرند، به صادقانه ترین و بامحبت ترین شکل ممکن عمل می نماید. خود شخصیت کوباتو نقش زیادی در افزایش شور و مثبت بینی جاری در سریال دارد. او نگاه مجذوب نماینده و غیرقابل انتظاری به اتفاقات ساده و لذت بخش زندگی دارد. کوباتو تنها درباره دختری نیست که می خواهد بطری خود را از یک مایع جادویی پر کند، بلکه مفاهیم عمیقی چون خدا و دنیا پس از مرگ هم در آن می توان پیدا کرد.

3. دروغ تو در آوریل (Your Lie in April)

  • خالق: نائوشی آراکاوا
  • کارگردان: کیوهی ایشیگورو
  • سال: 2014

وقتی کوسی آریما نابغه با کائوری میازونو شاد و سرزنده آشنا می گردد، برای او بهار به زیباترین فصل سال تبدیل می گردد. آریما بعد از مرگ مادرش را نوازندگی را برای همواره رها نموده است، ولی بعد از روبروه با این ویولن زن زیبا، زندگی اش زیر و رو می گردد.

کم کم این دو وارد رابطه ای می شوند که سزاوار تبدیل شدن به یک رابطه طولانی مدت هست. ولی کائوری رازی در سینه نگه داشته که شاید برای همواره نگاه آریما به موسیقی را متحول کند. این انیمه غم انگیز و گریه آور به لطف احساسات غلیظ و انتهای غیرمنتظره، تا انتها شما را مجذوب خود نگه می دارد. این نکته را هم غافل نشوید که دروغ تو در آوریل ریتم بسیار کند و آرامی دارد و شاید مناسب هرکسی نباشد.

2. شکوفه هایی برای فردا (Hanasuka Iroha)

  • خالق: پی. ای. ورکس
  • کارگردان: ماساهیرو آندو
  • سال: 2011

این انیمه احساسی داستان اوهانا است، شخصی که مستقل است و کوشش می نماید به کسی تکیه نکند. مادرش روحیه آزادی دارد و خیلی به او گیر نمی دهد؛ همین موضوع خیلی به او یاری می نماید. مادرش که می بیند اوهانا با شرخرهای زیادی درگیر شده است، او را پیش مادربزرگ در شهرستان می فرستد، مادربزرگ آنجا یک قهوه خانه را اداره می نماید. اوهانا که تمام عمرش در یک شهر بزرگ زندگی نموده است، در این فضای کوچک و محدود، با دنیای از تجربه های تازه روبرو می گردد.

مهم ترین نقطه قوت سریال این است که خیلی خوب اهمیت آغاز تازه و سخت کوشی را نشان می دهد. اوهانا در اوایل داستان به عنوان پیشخدمت کار خود را آغاز می نماید. برای اولین بار مجبور است به دیگران تکیه کند و خودداری همیشگی را کنار بگذارد. سفری که او طی می نماید، گریه آور و لذت بخش است. اوهانا یاد می گیرد عضو یک خانواده بودن چه معنایی دارد، چیزی که در رابطه رهای خودش با مادرش درک ننموده بود. در سراسر این انیمه یک گرمای دلنشین حس می گردد. با آدم های قهوه خانه بیشتر آشنا می شویم، با جاه طلبی های آن ها و این که چرا دوست دارند این جا کار نمایند. اصلا خود تجربه حضور در یک قهوه خانه ژاپنی، یک موهبت عالی است که در کمتر جای دیگری گیرتان می آید.

1. ایرودوکو: دنیا در رنگ ها (IRODUKU: The World in Colors)

  • خالق: یوکو کاکیهارا
  • کارگردان: توشیا شینوهارا
  • سال: 2018

این انیمه احتمالا متنوع ترین طیف رنگی را در میان تمام انیمه ها داشته باشد. ایرودوکو: دنیا در رنگ ها داستان هیتومی 17 ساله است که رنگ ها را نمی تواند تشخیص دهد و دنیاش خاکستری است. این باعث شده است که هیتومی از دنیا اطرافش دور باشد. مادربزرگ هیتومی که خیلی دوست دارد به او یاری کند، به وسیله سحر و جادو هیتومی را به شصت سال قبل می برد. آن جا هیتومی با مادربزرگ خود در اوج جوانی آشنا می گردد. هیتومی که نمی داند چطور باید به زمان حال برگردد، سعی می نماید با دنیا فعلی اش کنار بیاید و با این آدم های تازه دوست گردد.

در این لیست، ایرودوکو از همه احساسی تر است. همچنان که هیتومی کوشش می نماید بفهمد جای چه چیزهایی در زندگی اش خالی است و او چگونه کوررنگ شده است، ما هم دنبالش راه می افتیم. داستان در ابتدا کمی سردرگم نماینده به نظر می آید (مثلا نمی دانیم اصلا چرا مادربزرگ هیتومی او را به گذشته می فرستد؟)، ولی پاسخ به سؤالاتی که در ابتدای انیمه مطرح شده اند، شما را به گریه می اندازد. جدا از بار احساسی بالا، این انیمه از نظر بصری هم درخشان و پرنقش و نگار است. تجربه تازه ای برای شما خواهد بود. حتی اگر تنها به خاطر جلوه های بصری ایودوکو به سراغش بروید، کار اشتباهی ننموده اید. نحوه ارتباط گرفتن هیتومی با شخصیت هایی مثل کوهاکو و دیگر دوستانش، بسیار تاثیرگذار است. این انیمه مثل یک رنگین کمان است. بسیار درخشان و رنگارنگ است، و وقتی تمام می گردد، برای همواره در خاطر شما می ماند.

منبع: MangaYokyo / Honeysanime

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1941

به "9 انیمه بهاری که سرخوشتان می نمایند" امتیاز دهید

1 کاربر به "9 انیمه بهاری که سرخوشتان می نمایند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 انیمه بهاری که سرخوشتان می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید