برترین غذاهای مالزی (تور مالزی ارزان)

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، امروز با هم سفر کوتاهی خواهیم داشت به کشور مالزی و به گشت و گذار در میان رستوران هایش خواهیم پرداخت. اگر شما هم در فکر خرید تور مالزی هستید یا دوست دارید که روزی به این سرزمین سفر کنید، در ادامه این بخش همراه ما باشید.

برترین غذاهای مالزی (تور مالزی ارزان)

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

فرهنگ غذایی مردم مالزی

در هنگام سفر یکی از مجذوب نماینده ترین قسمت ها، خوردن غذاهای محلی و خوراکی های مخصوص آن کشور می باشد. آشنایی با عادتها و آداب غذا خوردن دیگر کشورها، هیجان و لذت زیادی دارد. غذاهای مالزی به علت همسایگی این کشور با چین و هند طعمی تند دارد و رشته و ورمیشل در آنها به وفور استفاده می شود.

شکم گردی در خیابان های مالزی بسیار مرسوم است و غذاها و تنقلات خیابانی در بین گردشگران و محلی های مالزی محبوب هستند. رستورانهای مالزی تنوع غذایی بسیاری دارند، به طوریکه گاه در منوی غذایی آنها نام بیش از صد خوراکی دیده می شود. شیرینی های مخصوص و نوشیدنی ها نیز در برنامه غذایی مردم این کشور جایگاه خاصی دارند. در شهرهای زیادی از مالزی مکانهایی برای فروش غذاهای خیابانی وجود دارد که در آنجا دستفروشان انواع غذاهای خیابانی را به فروش می رسانند. بهتر است قبل از سفر به کشورهای دیگر با خوراکی های شاخص و محبوب آن کشور آشنا شوید تا در رستورانها راحت تر بتوانید از بین غذاها و دسرهای مختلف، غذایی مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

غذای مالزیایی روجاک

روجاک Rojas یک غذای محبوب خیابانی است و مالزیایی ها آن را نوعی سالاد میوه به حساب می آورند. به علت طعم عالی و مجذوب نمایندهی که دارد این غذا در بین گردشگران نیز پرطرفدار است و در بیشتر خیابانهای مالزی پیدا می شود. روجاک تشکیل شده از انواع میوه های مختلف و سبزیجاتی مانند چغندر، خیار و لوبیا است که سرخ شده اند و در کنار گوشت، میگو یا ماهی سرخ شده و در بشقابی کوچک سرو می شوند. این غذا با سس های مختلف طعم دار می شود. در میان سس های گوناگون سس سویا به علت طعم و رنگ خاصی که دارد از همه پرطرفدارتر است. در مالزی روجاک را هم به عنوان غذای کامل و هم سالادی در کنار غذای اصلی سرو می نمایند. این غذای لذیذ را در سفر به کشورهای اندونزی، سنگاپور و مالزی خواهید یافت.

غذای مالزیایی ساتای

ساتای Satay نوعی کباب است که گوشت های آن ساعتها در سسی مخصوص برای مزه دار شدن می مانند. در سس آن از زردچوبه و شیره نارگیل، نمک، فلفل و سایر ادویه های محلی استفاده می شود. در بیشتر رستورانها برای پخت این کباب از گوشتهای مرغ، گاو و یا ماهی های بزرگ استفاده می نمایند. گوشت های طعم گرفته بر سیخهای چوبی زده می شوند و روی ذغال می پزند. بیشتر رستورانها نام ساتای را در صدر منوی غذای خود قرار می دهند.

غذای مالزیایی ناسی کرابو

ظاهر مجذوب نماینده غذای ناسی کرابو Nasi Kerabu را در هیچ جای جهان نخواهید یافت. برگی پهن و سبز رنگ در کف بشقاب واقع شده است که برنج آبی رنگی در وسط آن قرار می دهند و سبزیجات و گوشت های رنگارنگ را در کنار آن قرار می دهند. برای تغییر رنگ برنج، آن را در آب لیمو و عصاره گل گلیتوریاترناتئا (Clitoria ternatea) چند ساعتی استراحت می دهند و اینگونه غذای خاص ناسی کرابو طبخ می شود.

غذای مالزیایی آسام لکسا

آسام لکسا Assam laksa درواقع نوعی سوپ ماهی است که در آن از نودل برنج استفاده می شود. علاوه بر اینها از فلفل سبز و تمبر هندی نیز در این سوپ پرانرژی استفاده می نمایند تا مزه خاصی به سوپ داده شود. این غذای خوشمزه اغلب در رستورانهای ساحلی سرو می شود و در آنها از آبزیانی که تازه از آب گرفته شده اند استفاده می نمایند.

غذای مالزیایی روتی کانای

این غذای لذیذ بیشتر در وعده صبحانه سرو می شود و محبوب کسانی است که پنکیک دوست دارند. روتی کانای Roti Canai را هم در خیابان ها و هم در رستورانها می توانید پیدا کنید. لایه های خمیر شیرین سرخ شده که برروی هم قرار گرفته اند و با سس های کاری یا شیرین مختلف طعم دار می شوند و این غذای خوشمزه را تشکیل می دهند. ناگفته نماند که این غذا سنگین است و برای میان وعده و حتی غذای اصلی نیز مناسب می باشد.

سوپ مالزیایی چندول

اصلی ترین ماده این سوپ خوشمزه لوبیا است که در کنار شیره خرما، سبزیجات و شیر نارگیل طعمی به یاد ماندنی از یک سوپ مالزیایی Chendul پدید می آورند. مردم محلی سوپ را بدون قاشق می خورند و آن را سر می کشند ولی گردشگران با قاشق آن را می خورند.

غذای مالزیایی لاکسا

لاکسا Laksa سوپی است که در چند کشور دیگر علاوه بر مالزی طبخ می شود اما اغلب آن را مالزیایی می دانند. لاکسا را از ورمیشل برنج، گوشت مرغ، ماهی یا میگو و سبزیجات مختلف می پزند. وجود ادویه های محلی و تند در این غذا جزئی اصلی و جدا نشدنی از آن است. مایع این سوپ خوشمزه شیره نارگیل و تمبر هندی می باشد که ترکیب این موارد یک لاکسای ناب را در اختیارتان قرار می دهد.

غذای مالزی آپام بالیک

آپام بالیک Apom Blik کلوچه ای خوش مزه و شکم پر است که با آرد و تخم مرغ درست می شود. آشپزان خبره مالزیایی خمیری که از این مواد به دست می آید را به شکل دایره برش می زنند و داخل آن را از مواد گوناگونی پر می نمایند سپس دو طرف خمیر را به هم می چسبانند و سرخ می نمایند.

نودل سرخ شده مالزیایی

این غذا هواداران زیادی دارد و در اغلب رستورانها و دکه های غذا فروشی کنار خیابان های مالزی پیدا می شود. نودل را با فلفل فراوان سرخ می نمایند و در کنار سیر، پیاز و موسیر و تکه های گوشت مرغ یا میگو یا ماهی خشک شده سرو می نمایند. تمام موادی که در این غذا دیده می شود جداگانه تفت داده می شود و بعد آنها را با هم مخلوط می نمایند و سس تندی روی آنها می ریزند و با سبزیجات سرخ شده تزیین می شوند. یکی از غذاهای اصیل مالزی نودل سرخ شده Mee Goreng است.

غذای مالزیایی کوی تو

قانونی در بین آشپزهای مالزیایی وجود دارد که می گوید در این سوپ خوشمزه هرگز نباید استخوانی وجود داشته باشد. این غذا که گوشت چرخ شده ماده اصلی آن است نوعی سوپ شیرین می باشد. که در آن گوشت ماهی به صورت تکه های بزرگ وجود دارد و ورمیشل و گاهی هم سیب زمینی در آن یافت می شود. کوی تو Koay Teow نیز سوپی مقوی است. از گوشت خوک و گاو در این سوپ به صورت چرخ شده به میزان زیاد استفاده می شود.

غذای مالزیایی ناسی لماک

به اعتقاد افراد بسیاری ناسی لماک خوشمزه ترین غذای محلی مالزی است. بد نیست بدانید که کلمه ناسی لماک به معنای برنج چرب می باشد. قسمت بیشتر این غذا برنج خیس خورده و پخته شده در شیره نارگیل است که در کنار بادام زمینی سرخ شده، ماهی کولی، تخم مرغ آب پز و فلفل و سس میگوی تند سرو می شود. ظاهر زیبای این غذا هر گردشگری را به سوی خود جلب می نماید و به علت طعم دلپذیری که دارد بیشتر گردشگران مشتری دائم آن هستند و تجربه کردن آن را به یکدیگر توصیه می نمایند. ناسی لماک Nasi Lemak محبوبترین غذای برنجی-خیابانی مالزی محسوب می شود و در رستورانها هم در کنار غذای اصلی سرو می شود.

غذای مالزیایی باتوماونگ ساتی

باتوماونگ ساتی Batu Maung Satay در واقع کبابی است که در آن به جای سیخ ساقه های بامبو به کار برده می شود. در این کباب از گوشت خوک و گوساله استفاده می نمایند. گوشت ها با خیار، سس بادام زمینی، پیاز و ادویه مخلوط می شوند و طعم دلپذیری به خود می گیرند، طعم ساقه های بامبو هم به این کباب خوشمزه اضافه می شود، البته امروزه بیشتر این کبابها روی سیخ چوبی تهیه می گردند.

غذای مالزیایی هوکین می

هوکین می Hokkien Mee سوپ لذیذی است که تخم مرغ و برنج پایه مواد آن هستند. این سوپ که ظاهری زیبا هم دارد سرشار از ویتامین است و بیشتر در وعده غذایی شام استفاده می شود. در این غذا از گوشت، میگو و سایر ادویه جات استفاده می شود. طعم غالب هوکین می شیرین است. در این سوپ هم مانند سوپ کوی تو هیچ استخوانی نباید وجود داشته باشد.

غذای مالزیایی چی چئونگ

در مالزی غذای دوران نقاهت و بیماری چی چئونگ Chee cheong است. سوپی بسیار لذیذ و مقوی که خوردن آن آسان می باشد و نیازی به جویدن زیاد ندارد. این سوپ از رولت هایی که با آرد برنج درست شده، تهیه می شود و با سس فلفل طعم دار می شود و در آن از تکه های گوشت و یا ماهی پخته شده نیز استفاده می شود.

غذای مالزیایی لوک لوک

برای تهیه لوک لوک Lok Lok هر چیز خوردنی را به سیخ می کشند و آن را آبپز یا بخار پز می نمایند. قارچ، انواع سبزیجات، گوشت های مختلف و سیب زمینی همه و همه را به سیخ می کشند و بعد از پختن در بشقابی در کنار هم می چینند. ترکیب رنگهای مختلف در این بشقاب اشتها را تحریک می نماید. لوک لوک یکی از غذاهای معروف خیابانی مالزی است و در بین مردم محبوبیت زیادی دارد.سخن خبرنگاران

در این سفر مجازی از خبرنگاران در میان غذاهای خوش طعم مالزیایی گشتیم و بهترین هایشان را به شما عزیزان معرفی کردیم. نظر شما در رابطه با این خوراکی ها چیست؟ تصور می کنید که این غذاها باب طبع شما باشد؟

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

منبع: فاینداتور
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2078

به "برترین غذاهای مالزی (تور مالزی ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین غذاهای مالزی (تور مالزی ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید