طرز تهیه کیک ساده و شکلاتی به همراه مواد لازم

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، کیک ها و شیرینی ها گل سرسبد مهمانی ها و مجالس مختلف علی الخصوص مناسبت هایی مثل تولد و مراسم ازدواج هستند. تنوع کیک ها باعث شده که آنها به یکی از مجذوب کننده ترین خوراکی ها تبدیل شوند و تقریباً هر ذائقه و سلیقه ای می تواند کیک دلخواه خود را پیدا کند.

طرز تهیه کیک ساده و شکلاتی به همراه مواد لازم

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام آف دکور، پختن کیک کار سختی نیست، فقط کافی است که مواد لازم برای تهیه کیک را آماده کنید و با رعایت چند نکته که در این مطلب به آن اشاره می­ کنیم یک کیک خانگی خوشمزه تهیه کنید.

یکی از محبوب­ترین کیک­ها، کیک ساده اسفنجی است که پایه و اساس تهیه بسیاری از کیک­ ها می باشد. اگر طرز تهیه کیک ساده را آموزش ببینید دیگر تهیه کیک برای شما سخت نخواهد بود.

کیک ها می­ توانند یک وعده عصرانه مجذوب نماینده در فصل سرد زمستان و پاییز برای شما فراهم نمایند و در کنار یک نوشیدنی گرم خوردن آنها لذت بخش تر خواهد بود. نیازی نیست که برای تهیه کیک حتماً به فروشگاه ها و یا قنادی ها مراجعه کنید، بلکه می توانید با مواداولیه کاملا ساده یک کیک خوشمزه تهیه کنید.

ابتدا مواد لازم برای تهیه کیک ساده را مشاهده خواهید کرد که با نسبت های دقیقی کنار یکدیگر قرار گرفته ­اند تا یک کیک برای 4 نفر تهیه گردد. اگر تصمیم گرفتید کیک را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر تهیه کنید باید با در نظر گرفتن نسب ­های بین مواد اولیه میزان آنها را تغییر دهید.

پس از آن طرز تهیه کیک ساده را به شما آموزش می دهیم و در صورتی که این کیک پایه را تهیه کردید با تزیین کیک می توانید در پذیرایی خود از مهمان ها سنگ تمام بگذارید.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده

  • آرد: دو لیوان
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • شیر: یک لیوان
  • وانیل: نصف قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر: دو قاشق چای خوری
  • روغن مایع: نصف لیوان
  • شکر: یک لیوان

طرز تهیه کیک ساده

برای تهیه کیک خوشمزه و ساده در اولین مرحله باید تخم مرغ را داخل کاسه شکسته شده و میزانی شکر و روغن مایع اضافه کنید و با همزن برقی تا جایی که شکر حل گردد هم بزنید.

پس از آن داخل یک ظرف دیگر آرد و وانیل و بیکینگ پودر را با دیگر ترکیب کنید و از الکل سه مرتبه رد کنید تا کاملاً نرم و صاف یک دست گردد و مواد را به بقیه محتویات خود اضافه کنید و مخلوط کنید.

هم زدن شما باید به گونه ای باشد که پودری به حالت گلوله ای باقی نمانده باشد. اکنون مایه کیک شما آماده شده و می توانید بقیه مراحل را انجام دهید.

حالا باید یک قالب کیک مناسب برای تهیه کیک خود انتخاب کنید که می تواند مستطیلی، مربع، دایره و یا هر شکل دیگری باشد. اگر قالب مستطیلی بود باید ارتفاع برای این میزان مواد 32 سانتیمتر باشد.

سپس داخل قالب را چرب کنید و میزانی آرد بپاشید و کاغذ روغنی قرار دهید و مواد کیک خود را داخل قالب بریزید و روی آن را صاف کنید و چند مرتبه روی سطح صاف بزنید تا هوای داخل کیک رفع گردد.

بهتر است کمی قبل از اینکه محتویات کیک را داخل فر قرار دهید آن را روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا فضای داخلی آن گرم و آمده باشد و قالب کیک را داخل آن بگذارید و در فر را ببندید و زمان آن را روی 30 یا 40 دقیقه تنظیم کنید تا بپزد.

برای اینکه چک کنید کیک پخته یا نه، خلال دندان یا چوب کبریت داخل آن فرو برده و بیرون بیاورید. اگر کیک به آن نچسبیده بود یعنی پخته و آماده سرو کردن می باشد.

بعد از اینکه پخت، کیک را از فر درآوردید و چند دقیقه منتظر بمانید تا خنک گردد و بعد آن را از قالب جدا کنید و به میزان دلخواه برش زده و تزئین کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی

همانطور که گفتیم کیک ساده پایه و اساس پختن بیشتر کیک ها است. حالا که آن را یاد گرفتید اگر به مواد پودری کیک شرح داده شده، یعنی به آرد، بیکینگ پودر و وانیل یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو هم اضافه کنید و بعد الک کنید و با محتویات مخلوط کنید می توانید کیک کاکائویی داشته باشید. اگر تمایل داشتید می توانید داخل این مواد گردو هم بریزید یا اینکه موقع تزیین بین دو لایه کیک گردو بریزید.

تزیین کیک

اگر تصمیم گرفته اید که برای مهمانی یا مناسبت خاصی کیکی که تهیه نموده اید را خودتان تزیین کنید می توانید برای تزیین هر کدام از کیک های مختلف مثل کیک شکلاتی، کیک اسفنجی، کیک کاکائویی و کیک وانیلی از موادی که گفته می­ گردد، بهره ببرید.

معمولاً برای تزیین کیک از خامه قنادی، گردو، موز و یا میوه های دیگر و بعلاوه پودر کاکائو و پودر قهوه استفاده می نمایند. علاوه بر اینها شما می توانید از بیسکوییت های شکلاتی و دراژه هم برای تزئین کیک بهره ببرید.

توجه داشته باشید که حتماً کیک خنک گردد و بعد آن را تزیین کنید.

با اینکه پختن کیک کار بسیار ساده ای است اما با توجه به یکسری نکات ریز می توانید کیک حرفه­ ای تری تدارک ببینید.

خیلی ها از پف نکردن کیک گله دارند. برای اینکه کیک شما خوب پف کند بهتر است همه محتویات پودری که داخل آن مصرف می گردد، 3 بار الک شوند و خوب با هم مخلوط شوند.

بعلاوه مواد کیک را بیش از حد و یا کمتر از حد ممکن هم نزنید تا خوب پف کند و به هیچ عنوان در 20 دقیقه ابتدایی پختن کیک در فر را باز نکنید تا خوب پف کند و ظاهر بهتری داشته باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1871

به "طرز تهیه کیک ساده و شکلاتی به همراه مواد لازم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک ساده و شکلاتی به همراه مواد لازم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید