اولین بار در ایران؛ انجام چند عمل جراحی مهم روی ناو ، نجات جان یک دریانورد در بیمارستان ناوگروه 86

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش ضمن تشریح جزئیات چندین عمل پزشکی در بیمارستان تخصصی ناوگروه 86 گفت: ما تعدادی اعمال جراحی داشتیم که برای اولین بار در تاریخ دریانوردی کشورمان در این بیمارستان صورت گرفت.

اولین بار در ایران؛ انجام چند عمل جراحی مهم روی ناو ، نجات جان یک دریانورد در بیمارستان ناوگروه 86

به گزارش خبرنگاران، امیر دریادار دوم طاهر سلطان زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در راستای ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با افتخار میزبان این عزیزان بودیم که بعد از 8 ماه به میهن عزیزمان بازگشتند. همه این عزیزان که در ناوگروه حضور داشتند قبل از اینکه اعزام شوند، پایش سلامت شدند و ما سالم ترین و برترین نفرات را انتخاب کردیم که بتوانند با تاب آوری و دوام بهتر به آمادگی بهتر، این مأموریت پیچیده و سخت را بگذرانند.

وی ادامه داد: بعد از انجام طرح پایش، انتقال خون و نوع گروه خونی عزیزان بود که با همکاری سازمان انتقال خون، همه عزیزان نمونه خون هایشان آنالیز شد که متوجه شدیم، کدام یک عزیزمان در حین بحران اگر مسئله ای پیش بیاید، می توانند خون بدهند، بعد از این مراحل همگی راهی مأموریت شدند.

امیر دریادار دوم طاهر سلطان زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان نمود: ما در ناوگروه یک بیمارستان تخصصی کامل با 8 تخت پییش بینی نموده بودیم و شامل بخش های آی سی یو، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی، اورژانس، داروخانه و همه قسمت هایی که یک بیمارستان احتیاج دارد، همه تجهیزاتش تأمین شد و بیمارستان در ناو بندر مکران به اجرا عایدی.

رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش اعلام کرد: بعد از 2 هفته اول مأموریت، یکی از همرزمان من به علت یک بیماری تقریبا نادر در نزدیکی مرگ قرار داشت، همکاران من توانستند آن بیمار را به طرز بسیار خوبی درمان نمایند و از مرگ قطعی و حتمی نجات دهند. ما تعدادی اعمال جراحی داشتیم که برای اولین بار در تاریخ دریانوردی کشورمان در بیمارستان ناوگروه 86 صورت گرفت.

وی اضافه نمود: بعلاوه عمل جراحی آپاندیس و عمل جراحی ترمیم استخوان بینی نیز داشتیم. همه این مسائل را تیم پزشکی ما بدون اینکه کوچک ترین احتیاجمندی به کشورهای منطقه و مسیر داشته باشند، همه را خودشان با موفقیت انجام دادند و همه همرزمان به سلامتی به کشور ایران بازگشتند.

امیر دریادار دوم طاهر سلطان زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه شیفت خلوت رادیو جوانپایان یادآور شد: تیم پزشکی ما به حدود 14 نفر بودند؛ شامل پزشکان متخصص بیهوشی، جراحی، اورژانس، دندانپزشک، پزشک عمومی، روانپزشک، رادیولوژی، آزمایشگاه، روانشناس و کارکنان بهداشتی که بیشتر در کارهای بهداشتی و تغذیه دخیل بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1402 بروزرسانی: 2 خرداد 1402 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2141

به "اولین بار در ایران؛ انجام چند عمل جراحی مهم روی ناو ، نجات جان یک دریانورد در بیمارستان ناوگروه 86" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین بار در ایران؛ انجام چند عمل جراحی مهم روی ناو ، نجات جان یک دریانورد در بیمارستان ناوگروه 86"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید