ایتالیا؛ پنجمین کشور درگیر کرونا محدودیت سفرهای خارجی را کاهش می دهد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، در اقدامی که نشانه شروع کنترل نسل جدید ویروس کرونا (COVID-19) به شمار می آید، دولت ایتالیا بامداد امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای گفت که میخواهد از سوم ژوئن آینده (14 خرداد) مرزهای این کشور را بازگشایی کند و اجازه از سر گیری سفر از مبدا و به مقصد آن را بدهد.

ایتالیا؛ پنجمین کشور درگیر کرونا محدودیت سفرهای خارجی را کاهش می دهد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دولت جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در این اواخر در حال برسی موافقت با صدور یک فرمان برای از سر گیری سفرهای متقابل به بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و توافقنامه شنگن بدون احتیاج به قرنطینه افراد ورودی از همان سوم ژوئن آینده بود.

بعضی گزارش های خبری حاکی از آن است که دولت ایتالیا همچنین قصد بازگشایی بعضی شرکت ها از دوشنبه آینده را دارد به شرط آن که تدابیر پیشگیرانه از قبیل رعایت فاصله اجتماعی اتخاذ شوند.

این در حالی است که به دنبال شیوع گسترده نسل جدید ویروس کرونا در ایتالیا، دولت کونته در دهه نخست ماه مارس گذشته (دهه دوم اسفند 1398) ورود به این کشور را به استثنای بعضی موارد ممنوع نمود جایی که تنها شهروندان آن در خارج حق ورود و بازگشت به کشور خود را داشتند.

یادآور می گردد که نخست وزیر ایتالیا یک شنبه گذشته ضمن پیش بینی این که ماه های آینده برای مردم این کشور بسیار سخت خواهند بود، خاطر نشان ساخت که آنها با این وجود خواهند توانست تعطیلات تابستانی را در سواحل بگذارنند نه این که آن را در قرنطینه سپری نمایند.

گفتنی است که بر اساس آخرین آمار وبسایت مرجع ورلد او متر (Worldometer)، ایتالیا با 223 هزار و 885 مورد ابتلا به ویروس کرونا (نزدیک به پنج درصد آمار دنیای) و مرگ 31 هزار و 610 تن از آنها (بیش از 10 درصد آمار دنیای)، از نظر شمار افراد مبتلا به این ویروس کشنده پس از آمریکا، اسپانیا، روسیه و بریتانیا در رتبه پنجم دنیا واقع شده است و از لحاظ آمار مرگ و میر ناشی از آن نیز پس از آمریکا و بریتانیا، در رتبه سوم قرار گرفته با این حال این کشور طی روزهای اخیر شاهد کاهش آمار مبتلایان و قربانیان بوده و به همین دلیل نیز آغاز به لغو تدریجی محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش ویروس نموده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 908

به "ایتالیا؛ پنجمین کشور درگیر کرونا محدودیت سفرهای خارجی را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا؛ پنجمین کشور درگیر کرونا محدودیت سفرهای خارجی را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید