این 6 ماده غذایی نباید با شیر ترکیب شوند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تهران (پانا) - مصرف شیر با مواد غذایی مختلف یکی از اشتباه ترین عادت های تغذیه ای افراد است، چندین مواد غذایی وجود دارد که نباید با شیر ترکیب کنید.

این 6 ماده غذایی نباید با شیر ترکیب شوند

به گزارش سایت نمناک، آیا می دانستید که شیر خود به تنهایی یک وعده غذایی کامل است و نباید با بعضی از خوراکی های خاص ترکیب گردد؟ ما اغلب دو یا چند ماده غذایی را با هم ترکیب می کنیم تا از طعم غذا لذت بیشتری ببریم اما آیا می دانستید که خوردن بعضی از مواد غذایی با هم می تواند سلامت شما را تهدید کند؟

این ترکیبات ناسازگار می توانند منجر به معده درد، نفخ، خستگی و ناراحتی شما بشوند. اگر در طولانی مدت مواد غذایی نامناسبی را مصرف کنید؛ منجر به جوش، مسائل هاضمه مزمن، و تنگی نفس نیز خواهند شد.

شیر یکی از اصلی ترین و رایج ترین آیتم های غذایی روزانه است اما یک پروتئین حیوانی است و نباید با دیگر مواد غذایی پروتئینی ترکیب گردد. فهرست ارائه شده در این بخش شامل مواد غذایی است که نباید با شیر ترکیب بشوند.

تخم مرغ، گوشت، و ماهی

از خوردن ماهی و هر نوع گوشت دیگری با شیر پرهیز کنید زیرا ترکیب آن ها با هم باعث سنگینی و مسائل هاضمه می گردد.

مواد غذایی ترش مزه

شما نباید مواد غذایی ترش مزه یا اسیدی را با شیر ترکیب کنید و بعلاوه میوه های غنی از ویتامین C نباید با شیر ترکیب شوند. شیر به مدت زمان بیشتری برای هضم شدن احتیاج دارد و زمانی که در معده با میوه های اسیدی مانند لیمو ترکیب گردد، فاسد شده و این مسئله منجر به سوزش معده و نفخ می گردد. بعلاوه بعضی از افراد به قند لاکتوز موجود در شیر حساس هستند و به همین علت نمی توانند شیر بخورند و آن را هضم نمایند.

موز

ترکیب شیر و موز برای معده سنگین است و زمان زیادی طول می کشد تا هضم گردد. همزمان با هضم این وعده شما احساس خستگی خواهید کرد. بهتر است که موز را با کمی دارچین یا پودر جوز هندی مصرف کنید تا هضم آن آسان تر گردد.

خربزه

شیر و خربزه هر دو مسهل هستند و در نتیجه اگر آن ها را با هم مصرف کنید، در عملکرد معده اختلال ایجاد می نمایند. بر اساس تحقیقات پیش رو، اسیدهایی که برای هضم خربزه ترشح می شوند؛ عملکرد هضم شیر را مختل می نمایند و در نتیجه این اتفاق، مسائل گوارشی به وجود می آید.

ماست

ترکیب شیر با ماست، یا ترکیب کردن شیر با هر ماده تخمیری دیگری ممنوع است. زیرا میتواند باعث گردد رگ ها یا دیگر قسمت های بدن دچار گرفتگی شوند و حتی مسائلی مانند عفونت و درد های شکمی به وجود می آورد.

تربچه

خوردن شیر همراه با تربچه دمای بدن را بالا میبرد و فرایند هضم را به تاخیر میندازد. بنابراین از این پس از ترکیب این مواد باهم خودداری کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1910

به "این 6 ماده غذایی نباید با شیر ترکیب شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 6 ماده غذایی نباید با شیر ترکیب شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید