بازسازی خانه های فرسوده

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، بازسازی خانه های فرسوده

آنالیز ها نشان می دهند که از عصر ایران باستان، نوسازی و بازسازی ساختمان در ایران عملی بسیار مرسوم بوده است و سنت خانه تکانی که هرساله احیا می شود نیز ریشه در آداب و رسوم آن موقع دارد.

بازسازی خانه های فرسوده

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

جدا از این مسئله، امروزه بازسازی ساختمان و یا بازسازی خانه های فرسوده آن در سراسر جهان عملی کاملا مرسوم شناخته می گردد. در ایران نیز آپارتمان ها مدتی حالت زیبا و جذاب اولیه خود را از دست داده و بسیار خسته نماینده می شوند. در این موارد باید بازسازی آپارتمان و یا همان بازسازی منزل به صورتی حرفه ای انجام گردد.

بازسازی خانه های فرسوده

مراحل اصلی بازسازی ساختمان یا بازسازی خانه

برق کشی

پیش زمینه برقکشی تمام چراغ ها، پریزها، لوازم برقی و کلیدهای برق در این مرحله انجام می گردد. سیم کشی های جدید از دیوارها و سقف عبور می نمایند، جعبه تقسیم هایی برای چراغ های جدید نصب می گردد، تابلو برق ها هم به روز می شوند تا از پس حجم برق سنگین بربیایند (این کار در ساخت و سازهایی انجام می گردد که لوازم برقی جدید اضافه می گردد).

در این مرحله برقکارها کاری می نمایند که همه وسایل برقی شما به این تابلوها دسترسی داشته باشند و با استانداردهای ساخت و ساز شهرسازی منطقه هماهنگی داشته باشد.

لوله کشی

مانند برق کشی، در مرحله لوله کشی همه لوازم جانبی، اسباب خانه و بقیه لوازم متصل به آب به لوله کشی آب و گاز وصل می شوند. احتمالا لوله ها جابجا شده یا لوله های جدید نصب می شوند، کفه حمام نصب و بازرسی می گردد، شاید لوله کشی های گاز هم جابجا، بلندتر یا حتی اضافه شوند.

گرمایشی، دودکش و تهویه هوا

برعکس دو مورد قبلی، این تنها کاری است که تقریبا همه مراحل آن در بخش دوم بازسازی ساختمان قدیمی انجام می گردد. راه های جدید دودکش (هواکش حمام یا هود آشپزخانه) معین و هواکش های جدید نصب می شوند. شاید دستگاه های تهویه هوا تعویض شوند. دریچه های ورود و خروج هوا به داخل خانه در نقاط مناسب نصب می شوند.

مراحل بازسازی ساختمان یا بازسازی خانه

دریافت مشاوره از شرکت های ساختمانی فعال در بازسازی ساختمان

در مرحله اول بازسازی خانه های فرسوده، شما باید سعی کنید که اطلاعاتی جامع و کامل از ساختمان خود و شرایط کنونی آن داشته باشید دقت کنید که پیش از تصمیم برای بازسازی ساختمان باید با خود این تصمیم را بگیرید که آیا در خصوص ساختمان شما، آیا اصلا بازسازی خانه یا ساختمان به صرفه هست یا خیر؟

مثلا اگر اسکلت ساختمان در طول سالیان طولانی دچار مشکل شده باشد، و یا سقف از نوع طاق ضربی فرسوده باشد، بازسازی خانه حتی ممکن است برای شما خطر جانی داشته باشد. چراکه ساختمان های قدیمی از منظر سازه ای در برابر زلزله داری عملکردی بسیار ضعیفی هستند.

انجام مرحله تخریب به روش مهندسی توسط تیم بازسازی منزل

مرحله تخریب ممکن است ساده به نظر برسد، اما باید این مورد را بدانیم که تخریب یکی از پرخطرترین مراحل در امر نوسازی و بازسازی ساختمان است. طبق آمار اجرا شده در ایالات متحده امریکا، بیش تری حوادث ساختمانی در مرحله تخریب رخ می دهد. برای همین باید حتما تخریب به صورت حرفه ای و مهندسی انجام گردد.

انجام مرحله ساخت با توجه به احتیاجهای ساختمان

در حقیقت مهم ترین نکته ای که باید در مرحله ساخت در بازسازی خانه های فرسوده به آن توجه کرد، احتیاجها و خواسته های مشتری است. در این مرحله باید کاملا روشن گردد که مشتری متقاضی تعمیرات ساختمانی، دقیقا چه احتیاجهایی داشته و چه نقاطی را نقاط ضعف ساختمان فعلی خود می داند.

مرحله انجام گچ کاری و سقف کاذب در تعمیرات ساختمان

در این مرحله به این نکته توجه می گردد که آیا پس از ساخت، احتیاج به گچکاری ساختمان داریم یا خیر. در صورت احتیاج به گچکاری، باید این مرحله به یاری سفیدترین و مرغوب ترین گچ انجام گردد.

چرا که اعضا جدید اضافه شده به ساختمان، معمولا بیش تر در معرض دید بوده و از این رو مورد توجه هر کسی که از خانه بازدید می نماید، قرار خواهند گرفت. علاوه بر این ها، باید در صورت احتیاج از سقف ها کاذب در بازسازی خانه نیز استفاده کنیم.

مرحله نورپردازی

مرحله نورپردازی، مرحله ای بسیار مهم در بازسازی است زیرا نورپردازی درست و اصولی، سبب زیبا شدن ساختمان می گردد. امروزه استفاده از چراغ های هالوژن و نورپردازی با نورهای رنگی، هواداران زیادی داشته و به علاوه نقش فوق العاده ای در نشان دادن کار دارد.

این تاثیر آن قدر زیاد است که افرادی که گچ بری ساختمان را انجام می دهند، معمولا خودشان ایده نورمخفی در سقف را به شما خواهند داد.

البته یادتان نرود که سیم کشی ساختمان در این مرحله بسیار مهم است. چرا که اگر مثلا نورر قسمتی از سقف در اثر سیم کشی نادرست و غیر اصولی از بین برود ، پیدا کردن نقطه اتصالی در سیم کشی، کاری سخت و زمان بر خواهد بود که چیزی جز دردسرر های اضافه به همراه نخواهد داشت.

کف سازی

پس از انجام مراحل بالا، می بایست یک نوع کف را برای ساختمان انتخاب کنیم.

رنگ آمیزی دیوارها و سقف

در خصوص رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان ، شما باید دقت کنید که چه نقاشی برایتان بهتر است. اگرچه معمولا در ایران اغلب کارفرمایان رنگ سفید را ترجیح می دهند، با این حال رنگ های قرمز آبی و سبز و … نیز امروزه توسط بسیاری از عزیزان استفاده می گردد.

با این حال انتخاب رنگ ساختمان در بازسازی منزل نیز از جمله مواردی است که کاملا بستگی به خود شما و سلیقه تان دارد.

تصمیم گیری و اجرای پوشش دیوار

در این مرحله بحث طراحی دکوراسیون داخلی مطرح می گردد. شما گزینه های فراوانی دارید که باید یکی را به عنوان پوشش دیوار خود انتخاب کنید.

سنگ دکوراتیو، شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی و کاغذ دیواری و بسیاری از موارد دیگر، همه از جمله انتخاب هایی هستند که در این مرحله در مقابلتان مطرح می گردد. البته بهتر است قبل از انتخاب، حتما نمونه کارهای اجرا شده مختلفی که ما به شما ارائه می دهیم را به دقت آنالیز نموده و با توجه به اصول معماری داخلی تصمیم بگیرید.

اجرای قرنیز

پس از انجام پوشش دیوارها در تعمیرات ساختمان نوبت به اجرای قرنیزها می گردد. شما در این مرحله باید قرنیز ها را اجرا کنید. نکته ای که در بازسازی خانه در خصوص اجرای قرنیزها وجود دارد، هماهنگی قرنیز ها با محیط است . قرنیز ها باید هم با کف (مثلا پارکت) و هم با دیوار (مثلا کاغذ دیواری) به کار رفته هماهنگ باشند. این مسائل جزء طراحی معماری داخلی است.

دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه

هرچقدر هم که برای بازسازی منزل خود هزینه نموده باشید، زمانی این هزینه به نتیجه میرسد که به چشم بیاید. برای این منظور، شما باید در بازسازی منزل خود چیدمان و دکوراسیون داخلی جدید و با سلیقه ای را در نظر بگیرید.

منبع: رویا مال
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 844

به "بازسازی خانه های فرسوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه های فرسوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید