با اپلیکیشن های ایرانی به سفر بروید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، اگر مطالب تکنولوژی سفر ما را خوانده باشید یادتان هست که با معرفی برنامه پک پوینت، بستن چمدان سفر راحت شد. برای مادر خرج بودن هم اپلیکیشن اسپیلیت وایز را معرفی کردیم. این بار با برنامه های چمدان و دُنگ که مخصوص گوشی های اندرویدی است با ما باشید.

با اپلیکیشن های ایرانی به سفر بروید

برای اینکه سفر بهتری داشته باشیم یاری دریافت از موبایل و اپلیکیشن هایش همواره یاریمان می نماید.

چمدان بستن راحت است اگر...

چمدان، اپلیکیشنی مخصوص اندروید ی هاست و هنوز نسخه iOS آن به بازار نیامده. در این اپلیکیشن شما می توانید چک لیستی از وسایل مورد احتیاج سفرتان را انتخاب کنید، آن را اختصاسی برای خودتان بسازید و برای هر آیتم مخصوصی از گزینه Alarm بهره ببرید.

ویژگی مهم دیگر این برنامه استفاده از تقویم شمسی است. بنابراین شما احتیاجی ندارید که تاریخ میلادی را به شمسی تبدیل کنید. با توجه به مشخصات فردی، نوع سفر و همراهانتان چک لیست های این سفر متفاوت است. حتی ممکن است که بخواهید در چک لیستتان تغییرات مختلفی انجام دهید که چمدان این امکان را به شما می دهد.

چمدان اپلیکیشنی متناسب با احتیاجهای جامعه ایرانی در سفر است.

کار با این اپلیکیشن راحت است و درست مثل پک پوینت، شما می توانید با دادن تاریخ، مکان و نوع وسیله نقلیه از چمدان بخواهید که به شما لیست وسایل سفر را بدهد. سوالاتی مثل جنسیت، سن، همراه داشتن کودک، رفتن به شهری ساحلی یا بارانی، سفر کاری یا شغلی از دیگر گزینه هایی است که در این برنامه به شما داده می گردد.

در قسمت هشدار یا Alarm، چمدان به شما می گوید که چند روز برای جمع آوری وسایلتان وقت دارید. سپس بعد از تهیه و خرید وسیله، علامت تیک آن را بزنید و به سراغ وسیله بعدی بروید. یک کار شسته و رُفته!

دُنگ خود را راحت بدهید

حساب و کتاب کردن مخارج سفر به عهده مادر خرج است. اینکه مدام دفتر و اتوماتیک دستتان باشد و حساب کنید که چه کسی چقدر خرج نموده، کی بدهکار و کی طلبکار است، کار سخت و طاقت فرسایی به حساب می آید. قبلا به شما برنامه اسپیلیت وایز را معرفی کردیم. این بار به سراغ نسخه وطنی اش می رویم: دُنگ.

گزینه پیش پرداخت هم در این برنامه قرار گرفته. ممکن است در طول سفر به مادر خرج پولی بپردازید که هزینه در بخش پیش پرداخت قرار می گیرد.

این نرم افزار رایگان و کار با آن راحت است. همچنین شما می توانید ارز کشورهای مختلف را انتخاب کنید. این گزینه در سفرهای خارجی شما را یاری می نماید. بعد از نصب برنامه روی گوشی موبایل تان فقط کافیست اسم سفر، افرادی که با شما همراه هستند و شماره موبایل شان را وارد کنید. لازم نیست که همه افراد گروه، هم اتاقی ها یا همسفرانتان دنگ را روی گوشی شان داشته باشند، فقط شماره موبایل آن ها کافی است. با همین شماره موبایل، دنگ افراد به اطلاع آن ها می رسد.

ویژگی دیگر دنگ ارائه گزینه ای برای تقسیم مساوی یا غیر مساوی هزینه ها است. مثلا اگر در میان گروه تان کسی بخواهد غذای گران تری سفارش بدهد یا پول بیشتری خرج کند با تقسیم غیر مساوی، این هزینه فقط به حساب او منظور گردد.

منبع: دالاهو
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1019

به "با اپلیکیشن های ایرانی به سفر بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با اپلیکیشن های ایرانی به سفر بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید