آنالیز مشخصات فنی تویوتا کمری و قیمت این خودرو

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تویوتا کمری یکی از شناخته شده ترین خودروهای سواری حاضر در بازار ایران محسوب می گردد. البته این ویژگی تنها محدود به ایران نیست و کمری در دنیا نیز محبوب است.

آنالیز مشخصات فنی تویوتا کمری و قیمت این خودرو

خبرنگاران | سرویس خودرو - تویوتا کمری از جمله مشهورترین محصولات شرکت ژاپنی تویوتا در سطح جهان به شمار می رود و هواداران فراوانی هم در گوشه و کنار جهان دارد. از زمان فراوری نخستین مدل Toyota Camry بیش از سه دهه می گذرد و طی چند سال آینده باید شاهد برگزاری جشن تولد چهل سالگی این خودرو باشیم. در طول این سال ها هشت نسل مختلف از خودروی Toyota Camry فراوری و به بازارهای جهانی عرضه شده است. هر کدام از این نسل ها هم ویژگی های مختص به خود را به مشتریان معرفی نموده اند.

نخستین نسل از خودروی Toyota Camry یک خودروی سواری کامپکت با جثه ای نسبتا کوچک محسوب می شد. البته پیش از آن خودروی Camry به عنوان یکی از محصولات جانبی خودروی سلیکا به بازار عرضه شد و هویت مستقلی نداشت. به هر حال پس از فراوری نخستین نسل از خودروی Toyota Camry این خودرو به تدریج راستا اصلی خود در صنعت خودروسازی را یافت و پس از آن به شکل پیوسته در همان راستا به حرکت ادامه داد.

این خودرو تا حدود یک دهه پس از ورود به بازار همچنان در قالب یک خودروی سواری کوچک جثه در اختیار مشتریان قرار می گرفت. اما پس از آن تغییر ماهیت داد و به یک خودروی سواری کلاس متوسط تبدیل شد. در حاضر هم خودروی Camry به عنوان یک خودروی سواری متوسط و میانه اندام شناخته می شود.

خودروی Toyota Camry مانند بعضی دیگر از خودروهای ژاپنی به بازار ایران نیز وارد شد و خیلی زود به یکی از محبوب ترین محصولات حاضر در کشور ما تبدیل گشت. این خودرو هم اکنون در قالب چند مدل یا تیپ مختلف در بازار ایران حضور دارد که علاوه بر مدل های معمولی، نسخه هیبریدی را نیز شامل می شود. همچنین به تازگی شاهد فراوری نسخه 2018 این خودرو بوده ایم که مدل 2.5 لیتری آن امکان ورود به بازار ایران را دارد. با این حال نسبتا بعید به نظر می رسد که با توجه به شرایط کنونی شاهد ورود مدل جدید خودروی Toyota Camry به بازار ایران باشیم. از همین رو بهتر است نگاهی به نسخه های موجود از این خودرو در بازار ایران بیاندازیم.

مشخصات فنی خودروی تویوتا کمری

مدل های مختلف موجود از خودروی Toyota Camry به موتورهای متفاوتی مجهز هستند. با این حال رایج ترین نمونه موجود از این خودرو که در بازار ایران عرضه شده است به یک موتور بنزین سوز تنفس طبیعی چهار سیندر و شانزده سوپاپ با برخورداری از گنجایش 2500 سی سی مجهز است. حداکثر توان خروجی موتور به کار رفته در این خودرو معادل 181 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه بوده و حداکثر گشتاور فراوریی آن نیز معادل 235 نیوتن متر با احتساب 4100 دور در دقیقه ارزیابی می شود.

به موجب برخورداری از مشخصات فنی که به آن اشاره شد، خودروی Toyota Camry قادر است در مدت زمانی حدود 8.5 تا 9 ثانیه از سرعت صفر و حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یابد. حداکثر سرعت قابل دست یابی توسط این خودرو نیز رقم 195 کیلومتر در ساعت عنوان شده است.

در نسخه 2018 خودروی Toyota Camry شاهد وجود مشخصات فنی متفاوتی هستیم و توان فنی این محصول نسبت به نسخه های قدیمی آن بیشتر شده است. مدل جدید خودروی Toyota Camry به طور عمده در قالب دو موتور شش سیلندر و چهار سیلندر در بازارهای جهانی حضور خواهد داشت. موتور شش سیلندر به کار رفته در این خودرو از گنجایشی معادل 3.5 لیتر برخوردار است و حداکثر توانی معادل 301 اسب بخار را به نمایش می گذارد. گنجایش موتور چهار سیلندر این خودور نیز معادل 2.5 لیتر بوده و حداکثر توانی برابر با 208 اسب بخار را از خود فراوری می نماید. البته حداکثر توان خروجی بعضی از مدل های 2.5 لیتری این خودرو حدود 203 اسب بخار است.

به هر حال توان فراوری شده توسط موتور به کار رفته در خودروی تویوتا کمری به یاری یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های آن منتقل می شود. یکی از نکات مثبت این خودرو سیستم ترمز عقب آن است که به شکل دیسکی طراحی شده است. در بخش جلوی سیستم ترمز این خودرو نیز شاهد وجود حالت دیسکی خنک شونده هستیم.

متوسط میزان مصرف سوخت خودروی تویوتا کمری در حالت چرخه ترکیبی معادل 8.2 لیتر به ازای پیمودن هر 100 لیتر مسافت است. البته این رقم در مدل 2018 این خودرو تا حد قابل توجهی بهبود یافته و معادل 7.3 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت خواهد بود. با این حال اگر به دنبال میزان مصرف سوخت کمتری نسبت به ارقام یاد شده هستید می توانید به سراغ مدل هیبریدی این خودرو بروید. چرا که مدل هیبریدی خودروی تویوتا کمری برای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت تنها حدود 4.5 لیتر سوخت مصرف می نماید.

به این ترتیب می توان از تویوتا کمری به عنوان یک خودروی سواری شهری سرحال و پرتوان یاد کرد که به خوبی قادر است از پس انجام وظایف مرسوم خود بر بیاید. سایر جزییات مهم مربوط به مشخصات فنی این خودرو را هم می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

مشخصات فنی خودروی تویوتا کمری
طول خودرو4850 میلی متر
عرض خودرو 1825 میلی متر
ارتفاع خودرو1470 میلی متر
فاصله موجود میان دو محور خودرو 2775 میلی متر
وزن خودرو 1485 کیلوگرم
نوع موتور خودرو بنزین سوز تنفس طبیعی
گنجایش موتور خودرو2500 سی سی
حداکثر توان خروجی موتور خودرو181 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور فراوریی موتور خودرو235 نیوتن متر با احتساب 4100 دور در دقیقه
نوع جعبه دنده خودرو6 سرعته اتوماتیک از نوع تیپ ترونیک
شتاب صفر تا صد خودرو 9 ثانیه
حداکثر سرعت قابل دست یابی خودرو195 کیلومتر در ساعت
گنجایش مخزن سوخت خودرو70 لیتر
میزان مصرف سوخت ترکیبی8.2 لیتر به ازای پیمودن هر صد کیلومتر مسافت
نوع سیستم تعلیق جلوی خودرومک فرسون با یاری فنر گازی و میل تعادل
نوع سیستم تعلیق عقب خودرو مستقل مک فرسون دو بازویی با یاری فنر گازی و میل تعادل
نوع سیستم ترمز جلوی خودرودیسکی خنک شونده
نوع سیستم ترمز عقب خودرو دیسکی
مشخصات لاستیک خودرو215/55R17

امکانات و قابلیت های خودروی تویوتا کمری

نسخه های موجود از خودروی تویوتا کمری در بازار ایران به قابلیت های متنوع و امکانات پر تعدادی مجهز هستند. به عنوان مثال برای حفظ ثبات و پایداری این خودرو چندین قابلیت مختلف در آن به کار رفته است. به گونه ای که علاوه بر وجود سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع نیروی الکترونیکی ترمز EBD در این خودرو، شاهد وجود قابلیت های مکمل دیگری نظیر سیستم یاریی ترمز BAS، سیستم کنترل پایداری خودرو VSC، سیستم کنترل لغزش خودرو TRC و سیستم مدیریت کنترل پایداری پویای خودرو VDIMنیز هستیم.

علاوه بر آن به منظور حفظ امنیت سرنشینان خودروی Toyota Camry در برابر وقوع تصادفات احتمالی از وجود چندین کیسه هوای ایمنی در آن استفاده شده است. مواردی که از میان آنها می توان به کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جایگاه جلو، کیسه های هوای ایمنی جانبی برای سرنشینان ردیف جلو و همچنین کیسه هوای ایمنی پرده ای اشاره نمود. سایر امکانات و قابلیت های موجود در خودروی تویوتا کمری را نیز می توانید در ادامه متن پیش رو به شکل فهرست وار مشاهده کنید.

  • مجهز به سیستم هوشمند ورود بدون کلید و دکمه استارت (سیستم کیلس استارتر)
  • برخورداری از قابلیت کروز کنترل
  • بهره مندی از سنسور عقب و جلو برای یاری در پارک کردن خودرو
  • وجود دوربین عقب همراه با قابلیت نمایش صحنه های آن در نمایشگر خودرو
  • برخورداری از سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر
  • مجهز به فرمان تلسکوپی از نوع برقی که دارای قابلیت تنظیم است
  • وجود فرمانی که به روکش چرم و کلیدهای تنظیمات سیستم صوتی در کنار کلیدهای کنترل نمایشگر خودرو مجهز است
  • برخورداری جایگاه راننده از امکان تنظیم ارتفاع و همچنین وجود امکان تنظیم چند حالته و برقی برای جایگاه راننده
  • بهره مندی خودرو از تودوزی چرم
  • وجود آینه وسط الکتروکرومیک
  • مجهز بودن سیستم سرگرمی خودرو به یک نمایشگر 6.1 اینچی و سیستم صوتی کاربردی که از وجود شش بلندگو در کنار قابلیت های بلوتوث و پخش رادیوهای ای ام و اف ام، دی وی دی و ام پی تی بهره می برد و افزون بر آن به درگاه USB و AUX هم مجهز است
  • وجود آنتن مخفی در شیشه خودرو
  • برخورداری خودرو از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلوی خودرو
  • برخورداری از برف پاک کن تایمر دار
  • بهره مندی شیشه عقب خودرو از قابلیت گرم کن
  • امکان تنظیم کردن آینه های جانبی خودرو به شکل برقی
  • مجهز به چراغ مه شکن، چراغ روشنایی در روز، چراغ راهنما و چراغ خطر
  • امکان روشن شدن اتوماتیک چراغ های خودرو

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد مهم ترین امکانات و قابلیت های به کار رفته در خودروی Toyota Camry به شمار می رود. همان گونه که مشاهده می شود از لحاظ برخورداری از امکانات کاربردی هیچ گونه کم و کسری خاصی در این خودرو وجود ندارد.

مشخصات ظاهری خودروی تویوتا کمری

نمای جلو

در نمای جلوی خودروی تویوتا کمری شاهد وجود چراغ های کشیده و نوک تیزی هستیم که به شکل خوش تراشی طراحی شده اند. در میان این دو چراغ بخش جلو پنجره ی خودروی کمری قرار گرفته است که از ارتفاع چندانی برخوردار نیست و ظاهری نسبتا جمع و جور دارد. در عوض بخش پنجره مانند موجود در سپر جلوی این خودرو بسیار پهن و عریض طراحی شده و در عین حال از ارتفاع قابل توجهی هم برخوردار است. خودروی Toyota Camry همچنین از وجود کاپوت کشیده ای بهره می برد که قرار دریافت تعداد مشخصی خطوط حجم دهنده روی آن جلوه دو چندانی به ظاهر این بخش از خودرو بخشیده است.

در نسخه 2018 خودروی Toyota Camry بخش جلو پنجره در عین عریض بودن از پهنای بیشتری نسبت به نسخه های قدیمی برخوردار است و از دور در تلفیق با بخش جلو پنجره حالتی X مانند را تداعی می نماید. خصوصیاتی که ظاهر این خودرو را در نمای جلوی آن بهتر از نسخه های پیشین جلوه می دهد. همچنین چراغ های جلو نیز در نسخه جدید خودروی کمری از حالت تیزتر و تهاجمی تری برخوردارند و وجود آنها شمایل اسپورت تری را به نمای جلوی این محصول بخشیده است. در مجموع می توان گفت که نمای جلوی خودروی Toyota Camry به خوبی از قابلیت جذب مشتریان برخورداره بوده و قادر است نظر آنها را به سمت خود جلب کند.

نمای کناری

در نمای کناری خودروی تویوتا کمری خط حجم دهنده واضحی در بخش پایین بدنه و نزدیک به رکاب آن مشاهده می شود که در طرح دادن به نمای کناری این خودرو بسیار موثر عمل نموده است. اندکی بالاتر و در راستای محل قرار دریافت دستگیره های در این خودرو نیز خط حجم دهنده دیگری مشاهده می شود که از وضوح و پهنای کمتری برخوردار است، اما در عین حال نمی توان تاثیر آن را بر تنوع بخشیدن به نمای کناری این خودرو نادیده گرفت.

نمای عقب

چراغ های عقب خودروی تویوتا کمری نیز از حالت تیز و کشیده ای برخوردارند. بخش اعظم این چراغ ها روی بدنه اصلی این خودرو قرار گرفته است و بخش کوچکی از آنها نیز بر پیکر صندوق عقب مشاهده می شود. خطوط حجم دهنده واقع شده در فضای زیر این چراغ ها هم تاثیرگذاری آنها را در نگاه بیننده دو چندان نموده است. افزون بر تمام مواردی که به آنها اشاره شد، خطوط حجم دهنده نیز نقش مثبت خود را در نمای عقب این خودرو به خوبی ایفا نموده اند. در نسخه 2018 خودروی Toyota Camry چراغ های عقب حالت کشیده تری به خود گرفته اند و خطوط حجم دهنده نیز پر تعدادتر از قبل به نظر می رسند. به هر حال در جمع بندی نهایی می توان به این نتیجه رسید که این خودروی ژاپنی از شکل و شمایل بسیار مناسبی در نمای بیرونی خود برخوردار است.

نمای داخلی

مشابه همین تاثیرگذاری را در نمای داخلی خودروی تویوتا کمری نیز می توان مشاهده نمود. البته باید اعتراف کرد که فضای درون کابین این خودرو در نسخه 2018 آن از تاثیرگذاری بیشتری نسبت به نسخه های قدیمی تر این محصول برخوردار است. به خصوص محل قرار دریافت سیستم سرگرمی این خودرو که به شکل یک چند ضلعی ناموزون طراحی شده است. سوای طراحی ظاهر از نظر راحتی فضای فراهم آمده برای نشستن سرنشینان نیز عیب و ایراد خاصی را نمی توان در این خودرو مشاهده کرد.

قیمت خودروی تویوتا کمری

در حال حاضر مدل های صفر کیلومتر خودروی تویوتا کمری به ندرت در بازار خودروی ایران یافت می شود و خبری از پیش فروش نسخه های جدید این محصول هم نیست. در واقع اکنون بیش از نمونه های کار ننموده، بازار نسخه های کارنموده و دست دوم این خودرو از رونق برخوردار است.

در لحظه نوشته شدن این مطلب یعنی در روز شنبه سوم آذر ماه 1397 نمونه های کار نموده خودروی Toyota Camry بسته به مدل، تاریخ فراوری و میزان کارکردی که از آن برخوردارند با متوسط قیمتی ما بین 200 میلیون تومان تا 350 میلیون تومان خرید و فروش می شوند. البته می توان نمونه هایی از این خودرو که از قیمتی کمتر یا بیشتر از ارقام یاد شده برخوردار هستند را نیز در بازار خودروهای دست دوم کشور یافت.

به هر حال می توان ادعا کرد که خودروی تویوتا کمری از هر نظر یک خودروی سواری مناسب به شمار می رود و همیشه می توان روی آن به عنوان یک همسفر ایده آل حساب باز کرد. در انتها این مطلب شما را به مشاهده ویدیویی از آنالیز نسخه 2018 این خودرو دعوت می کنیم.

منبع: setare.com
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1392

به "آنالیز مشخصات فنی تویوتا کمری و قیمت این خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مشخصات فنی تویوتا کمری و قیمت این خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید