برترین رستوران های کرمانشاه و تجربه دنده کباب های کرمانشاهیبرترین رستوران های کرمانشاه را از نگاه کاربران بشناسید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وقتی کرمانشاه و شکم گردی را کنار هم می گذارید، چه به ذهنتان می آید؟ مسلما دنده کباب و انواع غذاهای گوشتی. واقعیت این است که مردم کرمانشاه بیشتر از بیشتر شهرهای ایران کباب می خورند. برای همین هم وقتی برای گردش و تماشا کوهستان ها و تماشای های تاریخی به این استان سفر می کنید، نباید از برترین رستوران های کرمانشاه غافل شوید. پس با این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا برترین رستوران های کرمانشاه را بشناسید و ببینید برای صرف هر غذا کجا باید بروید.

برترین رستوران های کرمانشاه و تجربه دنده کباب های کرمانشاهیبرترین رستوران های کرمانشاه را از نگاه کاربران بشناسید

برترین رستوران های کرمانشاه را از نگاه کاربران بشناسید

خوب حالا غذاهای محبوب کرمانشاه کدام ها هستند؟ اول و مهم تر از همه دنده کباب است. به طور کلی گوشت قرمز نقش مهمی در میان غذاهای کرمانشاهی ایفا می نماید. از آش عباسعلی گرفته تا خورشت خلال بادام و انواع کباب همه این غذاها با گوشت قرمز درست می شوند. به علاوه کرمانشاه رستوران های زیادی دارد که انواع این غذاها را می توانید در آنها سفارش دهید. در ادامه با برترین رستوران های کرمانشاه آشنا می شوید و می بینید که هر کدام از این رستوران ها چه محیطی دارند و چه غذاهایی در آنها سرو می شود.

1- رستوران بامگاه عمارت

تصور کنید به کرمانشاه رفته اید و می خواهید جاهای تاریخی و تماشای شهر را ببینید. البته باید به فکر اقامت و غذای خود هم باشید. برترین گزینه برای شما این است که جایی را پیدا کنید که بتوانید همه این ها را با هم داشته باشید. رستوران بامگاه عمارت یکی از برترین رستوران های کرمانشاه است که در عین حال یک اقامت گاه بوم گردی تاریخی هم محسوب می شود.

عمارت این اقامت گاه در دوران قاجار ساخته شده و ظرفیت 26 میهمان را دارد. البته کافه و رستوران بامگاه عمارت هم آماده سرو غذا به این میهمانان، مسافران و شهفرایندان است. محیط این رستوران کاملا تاریخی است. حتی می توان گفت بامگاه عمارت همان حال وهوای قجری خود را حفظ نموده است.

غذاهایی که در بامگاه عمارت سرو می شوند، همگی غذاهای ایرانی هستند. انواع کباب ها و البته دنده کباب از پرطرفدارترین غذاهای این رستوران بوده اما کنار آن زرشک پلو و خورشت خلال هم مشتریان خاص خود را دارد. بعد از غذا هم می توانید در کنار سماور قدیمی بنشینید و چای خوشمزه ذغالی نوش جان کنید. چه از این بهتر؟

آدرس رستوران بامگاه عمارت: کرمانشاه جلوخان، روبه روی مسجد جامع، کوچه شهید انتظاری، پلاک 52

شماره تلفن رستوران بامگاه عمارت: 08337213794

آدرس رستوران بامگاه عمارت روی گوگل مپ

2- رستوران عالیجناب

رستوران عالیجناب کرمانشاه دو کاربرد را با هم به خوبی ترکیب نموده است. این مکان به این علت یکی از برترین رستوران های کرمانشاه است که هم رستوران است و هم سالن مجالس. در واقع دکوراسیون شیک و سالن بزرگ این رستوران این امکان را برای شما فراهم می آورد که با جمع بزرگی از دوستان و خانواده برای برگزاری جشن تولد یا عقد خود عالیجناب را انتخاب کنید.

در باره منوی رستوران عالیجناب کرمانشاه به هیچ عنوان شک نکنید که یکی از برترین منوهای شهر است. آشپز خوش سلیقه این رستوران انواع خلاقانه ای از کباب را سرو می نماید که احتمالا تا به حال نچشیده اید. برای مثال کباب مصری رستوران عالیجناب کرمانشاه یک لایه برنج زعفرانی دارد که به صورت مستطیل غالب گرفته، یک لایه کباب گوشت قرمز رول شده، و یک لایه هم خلال بادام کباب شده دارد. ترکیبی که اگر امتحان کنید احتمالا به این زودی ها طعم آن را از خاطر نخواهید برد.

آدرس رستوران عالیجناب کرمانشاه: خیابان شریعتی،جنب بانک صادرات

شماره تلفن رستوران عالیجناب کرمانشاه: 09187344005

آدرس رستوران عالیجناب کرمانشاه روی گوگل مپ

3- رستوران سنتی ئه شکه وت

ئه شکه وت یعنی چه؟ برای پیدا کردن جواب این سوال باید از شهر کرمانشاه خارج شوید و خود را به جاده روانسر- پاوه برسانید. آنجا هم یکی از بزرگ ترین غارهای خاورمیانه منتظار شماست و هم یکی از برترین رستوران های کرمانشاه. بله، ئه شکه وت به زبان شیرین کردی یعنی غار و این کافه رستوران سنتی زیبا در 300 متری غار قوری قلعه واقع شده است. پس رفتن به آنجا هم فال است و هم تماشا!

اما باید بدانید در رستوران ئه شکه وت چیزی بیشتر از غذا گیرتان می آید. مسلما کباب های این رستوران مثال زدنی هستند و نظیر آنها را کمتر جایی پیدا خواهید کرد. اما چیزی که ئه شکه وت را منحصر به فرد می نماید، کلانه و نان ساجی است. کلانه نان سنتی کرمانشاه و سنندج است که برای پخت آن بین دولایه خمیر نان سبزی محلی می گذارند. بعد آن را روی ساج و آتش پخته و با روغن محلی کرمانشاهی میل می نمایند. نان ساجی هم نان سنتی کرمانشاهی هاست که از بافت و طعم جالبی برخوردار است. پس برای امتحان این خوراکی های سنتی و تماشا غار قوری قلعه هم که شده سری به ئه شکه وت بزنید.

آدرس رستوران سنتی ئه شکه وت: استان کرمانشاه، 25 کیلومتری شهر روانسر، مجاور روستای قوری قلعه، در دامنه کوه شاهو

شماره تلفن رستوران سنتی ئه شکه وت: 09189306447

آدرس رستوران سنتی ئه شکه وت روی گوگل مپ

4- رستوران طربستان

رستوران طربستان از آن جاهایی است که همواره نوای گوش نواز موسیقی زنده کردی در آن شنیده می شود. محیط رستوران حال وهوای قدیمی دارد و جایگاه های آبی آسمانی شما را به یاد خانه مادربزرگ می اندازد. البته در جای جای رستوران تخت هایی هم تعبیه شده اند که اگر دیزی سفارش دادید، از آنها بهره ببرید و تصویر یک فضای سنتی را کامل کنید. واقعا دیزی سنتی را به همراه سبزی تازه و نان سنگک گرم به هیچ عنوان نمی شود روی میز و جایگاه صرف کرد. اصلا برای همین هم هست که می گویند رستوران طربستان از برترین رستوران های کرمانشاه است.

اگر برای ناهار به رستوران طربستان می روید حتما دیزی سنگی مخصوص طبرستان را سفارش دهید. برای شام هم انواع کباب، سالاد و دسر در انتظار شما هستند. به طور کلی یکی از نکات خوب این رستوران این است که برای انواع سلیقه ها غذا دارد. اگر شب ها شام نمی خورید، می توانید انواع غذاهای نانی و سالاد را سفارش دهید. اگر هم برنج دوست دارید، انواع چلوخورشت و کباب در اختیار شما هستند.

آدرس رستوران طربستان: کرمانشاه ،بلوار شهید کشوری روبروی استانداری، هتل بین المللی پارسیان واقع در نیم طبقه (مزونین)

شماره تلفن رستوران طربستان: 08334219174

آدرس رستوران طبرستان روی گوگل مپ

5- باغ رستوران کامبادن

باغ رستوران کامبادن یکی از برترین رستوران های کرمانشاه است که در آن می توانید صبحانه، ناهار، و شام خوشمزه ای میل کنید. این باغ رستوران زیبا در پارک غربی محوطه تاریخی طاق بستان واقع شده است. برای همین به راحتی می توانید به پارک کوهستان و محوطه تاریخی دسترسی داشته باشید. در جای@جای محوطه زیبا و سبز رستوران آلاچیق هایی تعبیه شده که می توانید به همراه خانواده و دوستان از آنها بهره ببرید.

یکی از غذاهایی که می توانید در باغ رستوران کامبادن صرف کنید دیزی با گوشت گوسفندی است که به همراه دوغ تازه و سبزی خوردن سرو می شود. علاوه برآن ماهی و مرغ شکم پر برای روزهای پنج شنبه و آدینه قابل سفارش هستند؛ اما به خاطر داشته باشید که برای سفارش این غذاها باید از قبل تماس گرفته و رزرو داشته باشید.

نهایتا از غذاهای پرطرفدار باغ رستوران کامبادن می توان به سیخ های بلند و باریک کباب دل و جگر اشاره نمود که آخر هفته ها سرو می شود.

آدرس باغ رستوران کامبادن: پارک غربی-بریدگی دوم سمت راست

شماره تلفن باغ رستوران کامبادن: 09106183900

آدرس باغ رستوران کامبادن روی گوگل مپ

6- رستوران هتل جمشید

اگر به قصد گردشگری به کرمانشاه رفته اید، هتل جمشید یکی از برترین جاهایی است که می توانید اقامت داشته باشید. این هتل در نزدیکی محوطه تاریخی طاق بستان واقع شده است. این یعنی هم به راحتی می توانید از آثار باستانی تماشا کنید و هم چشم انداز زیبای کوهستان و هوای عالی را از پنجره اتاق خود تجربه کنید. از همه این ها مهم تر اینکه یکی از برترین رستوران های کرمانشاه هم طبقه پایین هتل است. در واقع هر چه را بخواهید، در اختیار دارید.

رستوران هتل جمشید صبحانه، ناهار، و شام را برای میهمانان هتل و سایر افراد سرو می نماید. از غذاهای معروف این رستوران دنده کباب آن است که حتما یک بار باید آن را سفارش دهید. البته انواع دیگر کباب را هم به همراه پلو یا نان می توانید سفارش دهید. به طور کلی غذاهای ایرانی که در این رستوران سرو می شوند آوازه خاص و عام هستند.

آدرس رستوران هتل جمشید: کرمانشاه، میدان طاق بستان

شماره تلفن رستوران هتل جمشید: 08334299666

آدرس رستوران هتل جمشید روی نقشه

7- رستوران سوری

رستوران سوری هم یکی دیگر از برترین رستوران های کرمانشاه است که هر شب موسیقی زنده دارد. این رستوران در یکی از خانه های تاریخی شهر بنا شده که به دوران قجری باز می شود. فضای بیرونی رستوران در شب های خنک بهار و تابستان فضای شاد و دلپذیری را برای میهمانان فراهم می آورد. به علاوه ظرفیت این رستوران حدود 150 نفر است. این یعنی اگر تصمیم دارید جشن های کوچک خود را در یک رستوران برگزاری کنید، رستوران سوری برترین گزینه برای شماست.

در میان آیتم های منوی رستوران سوری چلو ماهیچه آن از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. هواداران این غذا می گویند گوشت ماهیچه در دهان تان آب می شود و پلوی با کیفیت و خوش عطر با روغن کرمانشاهی طبخ شده. از چلو ماهیچه که بگذریم، شیشلیک و جوجه سوری هم هواداران زیادی دارند. به علاوه عاشقان ماهی همگی اعتقاد دارند ماهی سوری یکی از برترین ماهی هایی است که در زندگی خود خورده اند. پس اگر در پی یک شب شاد و هیجان انگیز به همراه غذاهای خوشمزه هستید حتما سری به رستوران سوری بزنید.

آدرس رستوران سوری: کرمانشاه، خیابان گمرک، جنب سرباز خانه شهری، کوچه فصیحی، پلاک 127

شماره تلفن رستوران سوری: 09358571557

آدرس رستوران سوری روی گوگل مپ

8- رستوران ارگ

رستوران ارگ علاوه بر فضای شیک و غذاهای خوشمزه یک مزیت بزرگ دیگر هم دارد. آن هم تماشا چشم انداز زیبای شهر کرمانشاه از طبقه یازدهم است. این یکی از دلایلی است که می توان رستوران ارگ را از برترین رستوران های کرمانشاه نامید. علاوه بر آن رستوان ارگ سالاد بار خیلی خوبی دارد که بیشتر مشتریان سعی می نمایند آن را در سفارشات خود بنگجانند.

منوی رستوران ارگ کاملا ترکیبی است. این یعنی بیشتر غذاهای فرنگی را می توان با برترین کیفیت در این رستوران سفارش داد. اما جدای غذاهای فرنگی مشتریان ثابت ارگ اعتقاد دارند امضای این رستوران خورشت خلال بادام آن است. البته سر این مساله بین هواداران ارگ اختلافاتی هم وجود دارد. بعضی معتقد ند برترین غذایی که می توانید در رستوران ارگ سفارش دهید شیشلیک با استخوان با پلو است. به هر حال هر چه که سفارش دهید احتمال اینکه ناراضی از رستوران ارگ بیرون بیایید خیلی کم است.

آدرس رستوران ارگ: کرمانشاه میدان کاشانی(مصدق) طبقه یازدهم مجتمع تجاری و اداری ارگ

شماره تلفن رستوران ارگ: 08337299410-14

آدرس رستوران ارگ روی گوگل مپ

9- رستوران شیرین و فرهاد

اگر در فصل تابستان به کرمانشاه رفته اید و دلتان کمی هوای خنک ییلاقی می خواهد، حتما سری به شهرستان صحنه بزنید. سراب و آبشار زیبای دربند صحنه به شما این فرصت را می دهد چند ساعتی در بهشتی خنک و زیر سایه درختان گردو بیاسایید. حالا اگر هوای خوب و چشم انداز عالی اشتهای شما را دو چندان کرد، می توانید سری هم به رستوران شیرین و فرهاد در محوطه دربند بزنید.

تخت های سنتی محوطه رستوران برترین مکان برای نشستن هستند. و البته غذایی که باید در شیرین و فرهاد سفارش دهید، انواع کباب است. این کباب ها با دوغ تازه سرو شده و لذت شما را از سفر یک روزه به شهر صحنه دو چندان می نمایند.

آدرس رستوران شیرین و فرهاد: صحنه، خیابان دربند

شماره تلفن رستوران شیرین و فرهاد: 09183380213

آدرس رستوران شیرین و فرهاد روی گوگل مپ

10- رستوران شایلی

بی علت نیست که رستوران شایلی یکی از برترین رستوران های کرمانشاه محسوب می شود. این رستوران با محیطی شیک و با فضاهای مختلف آماده پذیرایی از میهمانان با سلایق مختلف است. برای مثال اگر می خواهید به همراه دوستان جشن تولد کوچکی برگزار کنید، می توانید از کافی شاپ طبقه بالا بهره ببرید. یا اگر جمعی از اقوام را برای صرف شام به رستوران دعوت نموده اید، میزهای محوطه برترین جا برای شما هستند. به هر حال تمام بخش های این رستوران در نهایت شیکی و نظم طراحی شده اند و از انتخاب رستوران شایلی پشیمان نخواهید شد.

غذاهایی که در رستوران شایلی سرو می شود هم برای همه سلیقه ها آماده شده اند. از غذاهای فرنگی مانند استیک تا غذاهای دریایی مانند میگو و سالمون، حتی سخت پسند ترین مشتریان هم عاشق غذاهای شایلی خواهند شد. البته منوی رستوران شامل غذاهای معمول برترین رستوران های کرمانشاه مانند خورشت خلال و دنده کباب هم می شود. این غذاها با برترین کیفیت و در ظروفی زیبا برای مشتریان سرو می شوند. نهایتا انتخاب رستوران شایلی برای داشتن یک ناهار یا شام شیک می تواند روز خوبی را برای شما و هم سفرانتان رقم بزند.

آدرس رستوران شایلی: میدان رفعتیه، انتهای خیابان پزشکان

شماره تلفن رستوران شایلی: 08337263040

آدرس رستوران شایلی روی گوگل مپ

11- رستوران سه کاج

یکی دیگر از برترین رستوران های کرمانشاه که در نزدیکی محوطه تاریخی طاق بستان واقع شده است، رستوران سه کاج است. اول از همه باید بدانید که محوطه سرسبز رستوران و تخت های سنتی آن برترین جا برای نشستن هستند. این تخت ها در اطراف حوض زیبایی چیده شده اند و تماشای چشم انداز کوهستان، حوض، و گربه های در حال بازی واقعا حال وهوای خاصی دارد. اگر بخت با شما یار باشد، حتی ممکن است شبی که به رستوران سه کاج رفته اید، موسیقی زنده هم برپا باشد و همزمان با غذا خوردن از نوای موسیقی کردی هم لذت ببرید.

البته که محبوب ترین غذای سه کاج دنده کباب مخصوص است. حتی می توان گفت مسافرانی که از شهرهای دور و نزدیک به کرمانشاه می آیند، حاضر نیستند بدون چشیدن طعم دنده کباب سه کاج شهر را ترک نمایند. اما علاوه بر دنده کباب، کوبیده های سه قلوی سه کاج هم مشتریان ثابت خود را دارند. این کباب ها عرض بیشتری نسبت به کوبیده های معمولی دارند و روی سه سیخ کنار هم آماده می شوند. پیشنهاد ما این است که غذاهای مختلفی را سفارش دهید و با چشیدن از غذاهای یکدیگر بتوانید طعم بیشتر آیتم های منوی سه کاج را پچشید.

آدرس رستوران سه کاج: کرمانشاه - طاقبستان - جنب شهر شادی (داخل محوطه)

شماره تلفن رستوران سه کاج: 09188562899

آدرس رستوران سه کاج روی گوگل مپ

12. رستوران معتمد

همان طور که از اسمش بر می آید، رستوران معتمد جایی است که می توانید اعتماد داشته باشید غذایی خوشمزه و محیطی آرام در آن نصیب تان می شود. جای تعجب ندارد که این رستوران هم در فهرست برترین رستوران های کرمانشاه آمده، چون غذاهای این رستوران با کیفیتی مثال زدنی و تزیین عالی به مشتری ارائه می شوند.

غذاهای این رستوران از تنوع خوبی برخوردار هستند. اما مشتریان ثابت معمولا از اکبر جوجه رستوران معتمد تعریف می نمایند. این غذای خوشمزه به همراه سس انار مخصوص معتمد هواداران زیادی را به خود جذب نموده است. به علاوه علاقمندان به زرشک پلو با مرغ معتقدند این غذا در رستوران معتمد با برنج باکیفیت و طعم خوبی سرو می شود.

آدرس رستوران معتمد: 22بهمن سی متری دوم نبش چهارراه چاله چاله

شماره تلفن رستوران معتمد: 08336388329

13- رستوران اسلامی

رستوران اسلامی کرمانشاه حال وهوای خودمانی تری دارد. در این رستوران خبری از میز و جایگاه ها و دکوراسیون شیک نیست. اما این رستوران را جزء برترین رستوران های کرمانشاه آورده ایم چون کیفیت غذاهای آن بی نظیر هستند. رستوران اسلامی واقعا از آن جاهایی است که به شما یاد می دهد از روی ظاهر قضاوت نکنید. به علاوه این رستوران در یکی از قدیمی ترین محله های کرمانشاه واقع شده است. برای همین می توانید بعد از ساعت ها گشت وگذار و خرید در شهر از یک غذای خوشمزه هم لذت ببرید.

یکی از برترین نکات در خصوص رستوران اسلامی، این است که حجم غذایی که سرو می شود از جاهای دیگر خیلی بیشتر است. برای همین هم هر چقدر که گرسنه باشید، می توانید مطمئن باشید از رستوان اسلامی سیر بیرون خواهید آمد. به علاوه قیمت های این رستوران هم از رقبا به نسبت کمتر است. اما کیفیت غذاها، بیشتر مشتریان رستوران اسلامی به خاطر خورشت خلال خوشمزه و با کیفیت به این رستوران می فرایند. البته هواداران کباب کوبیده رستوران اسلامی هم کم نیستند.

آدرس رستوران اسلامی: کرمانشاه، خیابان جوانشیر، کوچه لک ها

شماره تلفن رستوران اسلامی: 08338246902

آدرس رستوران اسلامی روی گوگل مپ

14- رستوران شاندیز سرسبز

یکی دیگر از برترین رستوران های کرمانشاه که محیطی باز و موسیقی زنده دارد، رستوران شاندیز سرسبز است. این رستوران دو نوع آلاچیق دارد، نوع اول که کمی مدرن تر است که چهارچوبی مستطیلی دارد.و نوع دوم حالت کپرهای عشایر غرب ایران را دارد و گرد تر است. بین آلاچیق ها حسابی گل کاری شده و مرتب است. بنابراین اگر برای ناهار به رستوران شاندیز سرسبز بروید، می توانید از چشم انداز زیبای باغ لذت ببرید. شب ها هم که حال وهوای دورهمی های شبانه و موسیقی و نور و بوی آتش را دارد.

منوی رستوران شامل همه غذاهای معمول کرمانشاهی می شود. البته جوجه کباب زعفرانی شاندیز سرسبز از غذاهای خوشمزه این رستوران محسوب می شود. یکی دیگر از خوردنی هایی که باید در شاندیز سرسبز امتحان کنید، نان و ماست است. بله! نان و ماست شاندیز سرسبز آنقدر خوشمزه و خواستنی است که ممکن است نظر شما را برای همواره در خصوص این غذای ساده تغییر دهد.

آدرس رستوران شاندیز سرسبز: کرمانشاه، 100 متر بعد از میدان امام حسین، به طرف کمربندی الهیه

شماره تلفن رستوران شاندیز سرسبز: 09181337030

آدرس رستوران شاندیز سرسبز روی گوگل مپ

حرف آخر

کرمانشاه را به خیلی چیزها می شناسند، افسانه های عاشقانه شیرین و فرهاد، پهلوانان و نام آوران رشته های ورزشی، آثار تاریخی، کوه های بلند و سر به فلک کشیده. اما در کنار همه اینها غذاهای خوشمزه و موسیقی شنیدنی هم از جاذبه های کرمانشاه هستند که این شهر را تماشای و مجذوب کننده می نمایند.

هر کدام از رستوران های این شهر زیبا را که انتخاب کنید، احتمالا دنده کباب و خورشت خلال برترین گزینه ها برای شما هستند. ولی بالاخره کرمانشاه است و کباب، از هر نوعی که باشد می توانید مطمئن باشید برترین طعم و کیفیت ممکن را خواهد داشت.

منبع: علی بابا
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1943

به "برترین رستوران های کرمانشاه و تجربه دنده کباب های کرمانشاهیبرترین رستوران های کرمانشاه را از نگاه کاربران بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رستوران های کرمانشاه و تجربه دنده کباب های کرمانشاهیبرترین رستوران های کرمانشاه را از نگاه کاربران بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید